BibTex RIS Kaynak Göster

Active Learning and Multiple Intelligence: A Review

Yıl 2004, Cilt: 5 Sayı: 1, - , 01.04.2004

Öz

-

ETKİLİ ÖĞRENME VE ÇOKLU ZEKÂ KURAMI: BİR İNCELEME

Yıl 2004, Cilt: 5 Sayı: 1, - , 01.04.2004

Öz

Bu makalede etkili öğrenme ile çoklu zeka kuramı ilişkisi irdelenerek çoklu zeka kuramının okullarda uygulanmasının önemi açıklanmaya çalışılacaktır Günümüzde öğrenme kuralları ve ilkeleri büyük ölçüde değişmiştir Oysa ülkemizde hala geleneksel öğrenme ve öğretme yöntemleri kullanılmaktadır Bu yöntemler bilgiyi içselleştirmek yerine öğrenciyi pasifize eden ezberciliğe yönelten yöntemlerdir Bu nedenle de öğrenciler öğrendiklerini günlük yaşamlarında ve iş alanlarında kullanma problemi ile karşı karşıya kalmaktadırlar Ayrıca günümüzde çok hızlı bir bilgi birikimi söz konusudur Öğrenilenler yerlerini kısa süre içinde yenilerine bırakmak zorunda kalmaktadır Dolayısıyla birey sürekli öğrenen ve kendini yenileyen bir kişi olmak durumundadır Bu bağlamda okullarımızda artık öğrenciyi öğrenme sürecine aktif olarak katan ve sürekli olarak öğrenmesini sağlayan diğer bir deyişle öğrenmeyi öğreten yeni yöntemlere gereksinim vardır Bu anlayışa uygun H Gardner’in Çoklu Zekâ Kuramının zekâ etkili öğrenme düşünme stili ilişkisi ve uygulamaya yönelik yönleri incelenmekte ve çoklu zekâ ile öğrenci performanslarının değerlendirilmesinin deneyim yolu ile gelişebileceği ileri sürülmektedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

B İlgın Başaran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Başaran, B. İ. (2004). ETKİLİ ÖĞRENME VE ÇOKLU ZEKÂ KURAMI: BİR İNCELEME. Ege Eğitim Dergisi, 5(1).