Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİ HEMŞİRELERİN ENTEGRE EĞİTİM SİSTEMİNDEN MEMNUNİYETLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2018, Cilt: 34 Sayı: 2, 30 - 43, 28.08.2018

Öz

Başlık: ÖĞRENCİ HEMŞİRELERİN ENTEGRE EĞİTİM SİSTEMİNDEN MEMNUNİYETLERİNİN İNCELENMESİ

Title: INTEGRATED
EXAMINATION OF STUDENT SATISFACTION FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM OF NURSES


Özet:

 Amaç:Bu
araştırma, bir Hemşirelik Fakültesi’nde öğrenim gören öğrenci hemşirelerin
entegre eğitim sisteminden memnuniyetlerinin incelenmesi amacıyla yapılan
tanımlayıcı tipte bir araştırmadır.



Gereç
ve Yöntem:
Araştırma evrenini 1., 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim
görmekte olan 1436 öğrenci hemşire oluşturmuştur. Örneklem grubunu belirlemede
olasılıklı örnekleme yöntemlerinden tabakalı rastgele örnekleme yöntemi
kullanılarak araştırmayı kabul eden 240 öğrenci hemşire araştırma kapsamına
alınmıştır. Veriler araştırmacı tarafında oluşturulan "Kişisel Bilgiler
Formu" ve Baykal, Harmancı, Eşkin, Altuntaş, Sökmen tarafından hazırlanan
ve güvenilirlik katsayısı 0.97 olarak bulunan "Öğrenci Doyum Ölçeği - Kısa
Formu" kullanılarak toplanmıştır.



Bulgular:
Öğrenci hemşirelerin; Öğrenci Doyum Ölçeği Toplamı (X=3,38±,89), Öğretim Elemanları (X=3,31±,84), Okul Yönetimi (X=3,28±,89), Kararlara Katılım (3,25±,91), Bilimsel Sosyal Teknik Olanaklar (3,43±,91) ve Eğitim Öğretimin Niteliği (3,24±,91) alt boyutlarında puan ortalamalarının yükseğe yakın orta düzeyde olduğu saptanmıştır.



Sonuç:
Araştırmada elde edilen verilere dayanılarak; okullarda öğrencilerin, öğrenme
süreçlerinden yararlanmasına olanak veren düzenlemelere gidilmesi ve derslerin
planlanması aşamasında bu araştırma sonuçlarından yararlanılmasıönerilmektedir.

Abstract:

Objective:Thisresearch is a descriptive study aimed at examining the satisfaction of the integrated education system of student nurses studying at a NursingFaculty.
                    Methods:Thestudypopulationconsisted of 1436 nurses who were studying in the first, second, third and fourth grades. 240 students who accepted the study using stratified random sampling method from probabilistic sampling methods for determining the sampling group were included in the study of the nurse.The data were collected using the "Personal Information Form" created by the researcher and "Student Satisfaction Scale - Short Form" preparedby Baykal, Harmancı, Eskin, Altuntaş, Sökmen.
               Results:Student nurses; School Satisfaction Scale (X = 3,38 ±, 89), Instructors (X = 3,31 ±, 84), School Management (X = 3,28 ±, 89) ), Scientific Social Technical Facilities (3,43 ±, 91), and Qualifications of Education (3,24 ±, 91) subscales.

                    Conclusion:Based on the data obtained in the study; It is recommended that students go through the arrangements that enable students to benefit from the learning process and use the results of these studies in the course of planning the lessons. 



Anahtar kelimeler:  Öğrenci hemşire, eğitim memnuniyeti, intörnlük, entegre eğitim sistemi

Keywords: Integrated education, satisfaction of education, nursing


Destekleyen kurumlar:

Kaynakça:

·         
Ansari WE (2002a). Student nure satisfaction
levels with their courses: Part I effects of  demographic variables. Nursing Education Today,
22 (2): 159–169.

·         
Baykal Ü, Akgün E, Sökmen S, Yıldırım D.
Yüksekokulda Okuyan Hemşirelik Öğrencilerinin Doyumunun Ve Beklentilerinin
Analizi; I. Uluslararası & V. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongresi Kitabı.
İstanbul. Özlem Grafik Matbaacılık 2003; 411-414.

·         
Baykal Ü, Sökmen S. Hemşirelik
Yüksekokulu Öğrencilerinin 1. İle 4. Sınıf Arasındaki Doyum Düzeyleri: Hastane
Yönetimi, Temmuz-Ağustos- Eylül 2005;56-61.

·         
Bölükbaş, N. (2006). Ordu Sağlık
Yüksekokulu öğrencilerinin sosyo demografi k özellikleri ve eğitimleri ile ilgili
görüşleri. A. Ü. Hem. Derg. 1(9): 49-57.

·         
Chung LYF, Wong FKY, Cheung SCM.
Fosteringmaturityforseniornursingstudents: a pre-graduationclinicalplacement.
NurseEducToday 2008; 28: 409-418.

·         
Cited in Elliot, K. M. &Shin, D.
(2002). StudentSatisfaction: An
AlternativeApproachToAssessingThisImportantConcept. Journal of
HigherEducationPolicyandMenagement. 24(2), 197-209.

·         
Çalışkan, F. (2009). Profesyonel hemşirelik
eğitimi felsefesinin incelenmesi. Sağlıkta Eğitim, http://www.fi gentug.blog.
(01.06.2011).

·         
Çam, M. (2007). Ortaöğretim Kurumlarında
öğrenci doyumu. Eğitim Psikolojisi Programı,Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi,
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara, Türkiye.

·         
Cooper, C.,Taft, L.B., Thelen, M.
(2005). Preparingforpractice: Students’ Reflections On Their Final
Clinicalexperience. Journal Of Professional Nursing, 21, 293-302.

·         
Das M, Mpofu DJS, Hasan
MY &Stewart TS 2002. Studentperceptions of tutorskills in
problem-basedlearningtutorials, MedEduc, 36 (3): 272-278.

·         
Dindar İ, Şıpkın S (1996). Trakya
Üniversitesi Edirne Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin
Sosyo-Ekonomik Özellikleri, Sorunları Ve Mesleksel Beklentilerinin Araştırılması.
Türk Hemşireliğinde Yüksek Öğrenimin 40. Yıl Sempozyumu. Ege Üniversitesi
Basımevi, İzmir, 49-57.

·         
Dolmans DHJM, Wolfhagen IHAP, Scmidt HG
et.al. (1994) A ratingscalefortutorevaluation in a problem-basedcurriculum:
validityandreliability, MedicalEducation, 28:550- 558.

·         
Dost M (2007).Pamukkale
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl 2007 (2) 22. Sayı132 Üniversite
Öğrencilerinin Yaşam Doyumunun Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

·         
Dulski L, Kelly M, Carroll Vs.
Program Outcome Data: What Do WeMeasure? WhatDoes İt Mean? How Does İt
LeadToİmprovement? QualManagHealthCare 2006; 15(4):296-299.

·         
Erenel Ş,  Dal Ü,  Kutlutürkan S, Vural G (2008).Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi
Dergisicilt:15 Sayı:2

·         
Gümral, N, Coşar, F. (2006). Ebelik
Ve Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Okul-Hastane İşbirliği İle İlgili
Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Sdü Tıp Fakültesi Dergisi, 13, 21-24.

·         
Happel B (2000). Studentinterest in
perioperativenursingpractice as a career. Association of peri OperativeRegisteredNurses
71(3): 600-605.

·         
Heslop, L.,McIntyre, M., Ives, G.
(2001). UndergraduatestudentNurses’ Expectationsandtheir
Self-ReportedpreparednessforThegraduateyear Role. Journal Of Advanced Nursing,
36, 626-634.


Kantek F, Kazancı G. An Analysis of
theSatisfactionLevels of NursingandMidwiferyStudentsIn A HealthCollegeInTurkey.
ContempNurse 2012; (27): 38-46

·         
Keskin G, Madenoğlu Kıvanç M, Mishal A
(2003). İstanbul Üniversitesi Bakırköy Sağlık Yüksekokulu birinci sınıf
öğrencilerinin hemşirelik mesleği hakkındaki düşünceleri. II. Uluslararası- IX.
Ulusal Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı, Mirage Park Resort Otel, Antalya. s:
268-270.

·         
Kocaman G, Okumuş H (1982). Öğrenci
Hemşirelerin Mesleklerine İlişkin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma. Türk
Hemşireler Dergisi. 2(3): 8-14.

·         
Maudsley G, (2002) Making sense of
trying not toteach: an interviewstudy of tutors’ ideas of
problem-basedlearning, AcademicMedicine, 77(2): 162-172.

·         
Mutlu M
(2008)
. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri. Atatürk Üniversitesi
Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17: 1-21

·         
Norman, L.,Buerhaus, P. I., Donelan, K.,
McCloskey, B., Dittus, R. (2005). Nursingstudentsassessnursingeducation.
Journal of Professional Nursing, 21(3): 150-158.

·         
Olıver, R. L. &Desarbo, W. S. (1989)
Processing of thesatisfactionresponse in consumption: a
suggestedframeworkandresearchproposition, Journal of Consumer Satisfaction,
DissatisfactionandComplainingBehavior, 2, 1–16.

·         
Orak,S., Orhan, H., Özgürce, B.,
Ağırman, Ö.(2009). Süleyman Demirel Üniversitesi hastanesinde yatan hastaların
bakım veren intörn hemşireler hakkında memnuniyetlerinin incelenmesi. SDÜ Tıp
Fak. Derg.16(2), 1-5.

·         
O’Shea E (2003).Self-directed
Learning in NursingEducation: a Review of theLiterature. Journal of
AdvencedNursing 2003 43(1):62–70.

·                   
Şenturan L.,&
Alpar Ş. C. (2008). Hemşirelik öğrencilerinde
eleştireldüşünme.Cumhuriyet Üniversitesi
Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi,
12 (1).


Ulusoy H, Arslan Ç, Öztürk N,
Bekar M (2007).
Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitimleriyle İlgili
Memnuniyet Düzeylerinin Saptanması

·         
Ülker S (1995). Hemşirelikte
Etkinliğe Doğru Eylem. Aydoğdu Ofset, Ankara.

·         
Yazıcı S, Nural N. Hemşirelik /ebelik
öğrencilerinin son sınıfın tamamın uygulama olmasına ilişkin görüşleri. İbni
Sina Tıp Dergisi 2001; 6:43-48





























































·         
Yıldız G, Ardıç K (1999). Eğitimde
toplam kalite yönetimi. Bilgi, Sosyal Bilimler Dergisi, 1 73-82.

Kaynakça

  • • Ansari WE (2002a). Student nure satisfaction levels with their courses: Part I effects of demographic variables. Nursing Education Today, 22 (2): 159–169.
  • • Baykal Ü, Akgün E, Sökmen S, Yıldırım D. Yüksekokulda Okuyan Hemşirelik Öğrencilerinin Doyumunun Ve Beklentilerinin Analizi; I. Uluslararası & V. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongresi Kitabı. İstanbul. Özlem Grafik Matbaacılık 2003; 411-414.
  • • Baykal Ü, Sökmen S. Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin 1. İle 4. Sınıf Arasındaki Doyum Düzeyleri: Hastane Yönetimi, Temmuz-Ağustos- Eylül 2005;56-61.
  • • Bölükbaş, N. (2006). Ordu Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin sosyo demografi k özellikleri ve eğitimleri ile ilgili görüşleri. A. Ü. Hem. Derg. 1(9): 49-57.
  • • Chung LYF, Wong FKY, Cheung SCM. Fosteringmaturityforseniornursingstudents: a pre-graduationclinicalplacement. NurseEducToday 2008; 28: 409-418.
  • • Cited in Elliot, K. M. &Shin, D. (2002). StudentSatisfaction: An AlternativeApproachToAssessingThisImportantConcept. Journal of HigherEducationPolicyandMenagement. 24(2), 197-209.
  • • Çalışkan, F. (2009). Profesyonel hemşirelik eğitimi felsefesinin incelenmesi. Sağlıkta Eğitim, http://www.fi gentug.blog. (01.06.2011).
  • • Çam, M. (2007). Ortaöğretim Kurumlarında öğrenci doyumu. Eğitim Psikolojisi Programı,Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara, Türkiye.
  • • Cooper, C.,Taft, L.B., Thelen, M. (2005). Preparingforpractice: Students’ Reflections On Their Final Clinicalexperience. Journal Of Professional Nursing, 21, 293-302.
  • • Das M, Mpofu DJS, Hasan MY &Stewart TS 2002. Studentperceptions of tutorskills in problem-basedlearningtutorials, MedEduc, 36 (3): 272-278.
  • • Dindar İ, Şıpkın S (1996). Trakya Üniversitesi Edirne Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Özellikleri, Sorunları Ve Mesleksel Beklentilerinin Araştırılması. Türk Hemşireliğinde Yüksek Öğrenimin 40. Yıl Sempozyumu. Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 49-57.
  • • Dolmans DHJM, Wolfhagen IHAP, Scmidt HG et.al. (1994) A ratingscalefortutorevaluation in a problem-basedcurriculum: validityandreliability, MedicalEducation, 28:550- 558.
  • • Dost M (2007).Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl 2007 (2) 22. Sayı132 Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumunun Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
  • • Dulski L, Kelly M, Carroll Vs. Program Outcome Data: What Do WeMeasure? WhatDoes İt Mean? How Does İt LeadToİmprovement? QualManagHealthCare 2006; 15(4):296-299.
  • • Erenel Ş, Dal Ü, Kutlutürkan S, Vural G (2008).Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisicilt:15 Sayı:2
  • • Gümral, N, Coşar, F. (2006). Ebelik Ve Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Okul-Hastane İşbirliği İle İlgili Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Sdü Tıp Fakültesi Dergisi, 13, 21-24.
  • • Happel B (2000). Studentinterest in perioperativenursingpractice as a career. Association of peri OperativeRegisteredNurses 71(3): 600-605.
  • • Heslop, L.,McIntyre, M., Ives, G. (2001). UndergraduatestudentNurses’ Expectationsandtheir Self-ReportedpreparednessforThegraduateyear Role. Journal Of Advanced Nursing, 36, 626-634.
  • • Kantek F, Kazancı G. An Analysis of theSatisfactionLevels of NursingandMidwiferyStudentsIn A HealthCollegeInTurkey. ContempNurse 2012; (27): 38-46
  • • Keskin G, Madenoğlu Kıvanç M, Mishal A (2003). İstanbul Üniversitesi Bakırköy Sağlık Yüksekokulu birinci sınıf öğrencilerinin hemşirelik mesleği hakkındaki düşünceleri. II. Uluslararası- IX. Ulusal Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı, Mirage Park Resort Otel, Antalya. s: 268-270.
  • • Kocaman G, Okumuş H (1982). Öğrenci Hemşirelerin Mesleklerine İlişkin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma. Türk Hemşireler Dergisi. 2(3): 8-14.
  • • Maudsley G, (2002) Making sense of trying not toteach: an interviewstudy of tutors’ ideas of problem-basedlearning, AcademicMedicine, 77(2): 162-172.
  • • Mutlu M (2008). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri. Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17: 1-21
  • • Norman, L.,Buerhaus, P. I., Donelan, K., McCloskey, B., Dittus, R. (2005). Nursingstudentsassessnursingeducation. Journal of Professional Nursing, 21(3): 150-158.
  • • Olıver, R. L. &Desarbo, W. S. (1989) Processing of thesatisfactionresponse in consumption: a suggestedframeworkandresearchproposition, Journal of Consumer Satisfaction, DissatisfactionandComplainingBehavior, 2, 1–16.
  • • Orak,S., Orhan, H., Özgürce, B., Ağırman, Ö.(2009). Süleyman Demirel Üniversitesi hastanesinde yatan hastaların bakım veren intörn hemşireler hakkında memnuniyetlerinin incelenmesi. SDÜ Tıp Fak. Derg.16(2), 1-5.
  • • O’Shea E (2003).Self-directed Learning in NursingEducation: a Review of theLiterature. Journal of AdvencedNursing 2003 43(1):62–70.
  • • Şenturan L.,& Alpar Ş. C. (2008). Hemşirelik öğrencilerindeeleştireldüşünme.Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi,12 (1).
  • • Ulusoy H, Arslan Ç, Öztürk N, Bekar M (2007). Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitimleriyle İlgili Memnuniyet Düzeylerinin Saptanması
  • • Ülker S (1995). Hemşirelikte Etkinliğe Doğru Eylem. Aydoğdu Ofset, Ankara.
  • • Yazıcı S, Nural N. Hemşirelik /ebelik öğrencilerinin son sınıfın tamamın uygulama olmasına ilişkin görüşleri. İbni Sina Tıp Dergisi 2001; 6:43-48
  • • Yıldız G, Ardıç K (1999). Eğitimde toplam kalite yönetimi. Bilgi, Sosyal Bilimler Dergisi, 1 73-82.
Yıl 2018, Cilt: 34 Sayı: 2, 30 - 43, 28.08.2018

Öz

Kaynakça

  • • Ansari WE (2002a). Student nure satisfaction levels with their courses: Part I effects of demographic variables. Nursing Education Today, 22 (2): 159–169.
  • • Baykal Ü, Akgün E, Sökmen S, Yıldırım D. Yüksekokulda Okuyan Hemşirelik Öğrencilerinin Doyumunun Ve Beklentilerinin Analizi; I. Uluslararası & V. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongresi Kitabı. İstanbul. Özlem Grafik Matbaacılık 2003; 411-414.
  • • Baykal Ü, Sökmen S. Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin 1. İle 4. Sınıf Arasındaki Doyum Düzeyleri: Hastane Yönetimi, Temmuz-Ağustos- Eylül 2005;56-61.
  • • Bölükbaş, N. (2006). Ordu Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin sosyo demografi k özellikleri ve eğitimleri ile ilgili görüşleri. A. Ü. Hem. Derg. 1(9): 49-57.
  • • Chung LYF, Wong FKY, Cheung SCM. Fosteringmaturityforseniornursingstudents: a pre-graduationclinicalplacement. NurseEducToday 2008; 28: 409-418.
  • • Cited in Elliot, K. M. &Shin, D. (2002). StudentSatisfaction: An AlternativeApproachToAssessingThisImportantConcept. Journal of HigherEducationPolicyandMenagement. 24(2), 197-209.
  • • Çalışkan, F. (2009). Profesyonel hemşirelik eğitimi felsefesinin incelenmesi. Sağlıkta Eğitim, http://www.fi gentug.blog. (01.06.2011).
  • • Çam, M. (2007). Ortaöğretim Kurumlarında öğrenci doyumu. Eğitim Psikolojisi Programı,Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara, Türkiye.
  • • Cooper, C.,Taft, L.B., Thelen, M. (2005). Preparingforpractice: Students’ Reflections On Their Final Clinicalexperience. Journal Of Professional Nursing, 21, 293-302.
  • • Das M, Mpofu DJS, Hasan MY &Stewart TS 2002. Studentperceptions of tutorskills in problem-basedlearningtutorials, MedEduc, 36 (3): 272-278.
  • • Dindar İ, Şıpkın S (1996). Trakya Üniversitesi Edirne Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Özellikleri, Sorunları Ve Mesleksel Beklentilerinin Araştırılması. Türk Hemşireliğinde Yüksek Öğrenimin 40. Yıl Sempozyumu. Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 49-57.
  • • Dolmans DHJM, Wolfhagen IHAP, Scmidt HG et.al. (1994) A ratingscalefortutorevaluation in a problem-basedcurriculum: validityandreliability, MedicalEducation, 28:550- 558.
  • • Dost M (2007).Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl 2007 (2) 22. Sayı132 Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumunun Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
  • • Dulski L, Kelly M, Carroll Vs. Program Outcome Data: What Do WeMeasure? WhatDoes İt Mean? How Does İt LeadToİmprovement? QualManagHealthCare 2006; 15(4):296-299.
  • • Erenel Ş, Dal Ü, Kutlutürkan S, Vural G (2008).Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisicilt:15 Sayı:2
  • • Gümral, N, Coşar, F. (2006). Ebelik Ve Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Okul-Hastane İşbirliği İle İlgili Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Sdü Tıp Fakültesi Dergisi, 13, 21-24.
  • • Happel B (2000). Studentinterest in perioperativenursingpractice as a career. Association of peri OperativeRegisteredNurses 71(3): 600-605.
  • • Heslop, L.,McIntyre, M., Ives, G. (2001). UndergraduatestudentNurses’ Expectationsandtheir Self-ReportedpreparednessforThegraduateyear Role. Journal Of Advanced Nursing, 36, 626-634.
  • • Kantek F, Kazancı G. An Analysis of theSatisfactionLevels of NursingandMidwiferyStudentsIn A HealthCollegeInTurkey. ContempNurse 2012; (27): 38-46
  • • Keskin G, Madenoğlu Kıvanç M, Mishal A (2003). İstanbul Üniversitesi Bakırköy Sağlık Yüksekokulu birinci sınıf öğrencilerinin hemşirelik mesleği hakkındaki düşünceleri. II. Uluslararası- IX. Ulusal Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı, Mirage Park Resort Otel, Antalya. s: 268-270.
  • • Kocaman G, Okumuş H (1982). Öğrenci Hemşirelerin Mesleklerine İlişkin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma. Türk Hemşireler Dergisi. 2(3): 8-14.
  • • Maudsley G, (2002) Making sense of trying not toteach: an interviewstudy of tutors’ ideas of problem-basedlearning, AcademicMedicine, 77(2): 162-172.
  • • Mutlu M (2008). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri. Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17: 1-21
  • • Norman, L.,Buerhaus, P. I., Donelan, K., McCloskey, B., Dittus, R. (2005). Nursingstudentsassessnursingeducation. Journal of Professional Nursing, 21(3): 150-158.
  • • Olıver, R. L. &Desarbo, W. S. (1989) Processing of thesatisfactionresponse in consumption: a suggestedframeworkandresearchproposition, Journal of Consumer Satisfaction, DissatisfactionandComplainingBehavior, 2, 1–16.
  • • Orak,S., Orhan, H., Özgürce, B., Ağırman, Ö.(2009). Süleyman Demirel Üniversitesi hastanesinde yatan hastaların bakım veren intörn hemşireler hakkında memnuniyetlerinin incelenmesi. SDÜ Tıp Fak. Derg.16(2), 1-5.
  • • O’Shea E (2003).Self-directed Learning in NursingEducation: a Review of theLiterature. Journal of AdvencedNursing 2003 43(1):62–70.
  • • Şenturan L.,& Alpar Ş. C. (2008). Hemşirelik öğrencilerindeeleştireldüşünme.Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi,12 (1).
  • • Ulusoy H, Arslan Ç, Öztürk N, Bekar M (2007). Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitimleriyle İlgili Memnuniyet Düzeylerinin Saptanması
  • • Ülker S (1995). Hemşirelikte Etkinliğe Doğru Eylem. Aydoğdu Ofset, Ankara.
  • • Yazıcı S, Nural N. Hemşirelik /ebelik öğrencilerinin son sınıfın tamamın uygulama olmasına ilişkin görüşleri. İbni Sina Tıp Dergisi 2001; 6:43-48
  • • Yıldız G, Ardıç K (1999). Eğitimde toplam kalite yönetimi. Bilgi, Sosyal Bilimler Dergisi, 1 73-82.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ceren Şavgar Bu kişi benim

Doç. Dr. Fatma Orgun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Ağustos 2018
Gönderilme Tarihi 18 Mart 2017
Kabul Tarihi 10 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 34 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şavgar, C., & Orgun, D. D. F. (2018). ÖĞRENCİ HEMŞİRELERİN ENTEGRE EĞİTİM SİSTEMİNDEN MEMNUNİYETLERİNİN İNCELENMESİ. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 34(2), 30-43.