BibTex RIS Kaynak Göster

THE SATISFACTION OF THE PATIENTS WITH THE NURSING SERVICES IN THE SURGICAL AND INTERNAL MEDICINE CLINICS

Yıl 2016, Cilt: 32 Sayı: 2, 25 - 34, 01.06.2016

Öz

Objective: This study w as conducted the satisfaction of the patients with the nursing services in the surgical and internal medicine clinics.Method: This descriptive study w as conducted between 23rd Feb- 6th March 2009 in total of i 0 surgical a nd internal medicine clinics of Afyon Kocatepe University Flospital. The samples of the study were 145 patients who were willing to participate in the study. The written permission from the organization the study w as conducted and verbal consent from the patients were obtained. The data w as collected by using survey including 10 questions on the socio-demographic characteristics of the patients and "Satisfaction on nursing services received scale' that includes 27 questions. Relevant statistical Analysis was carried out on computers for the data collected.Results: The average age of the patients included in the study was 56.09±18.88. %55.2 of them females, %86.2 of them married, % 3 1 of them 71 years or above, %44.8 of them elementary school graduated and %56.6 of them from the surgical clinics. % 8 9 of them h ad som e sorts of health care benefits, %76.6 of them h ad com panions a nd %58.6 of the com panions were females. The total satisfaction point average of the patients was 117.65±18.02. The minimum total satisfaction point was 48 where the m axim um was 135.Conclusion: It was defined from the results o f the study that patients are generally satisfied with the nursing services they receive

Kaynakça

  • Açıksöz S, Uzun Ş, Arslan F. Hemşirelik Öğrencilerinin Sağlık Algısı İle Sağlığı Geliştirme Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gülhane Tıp Dergisi 2013; 55: 181-187
  • Arslan Ç, Kelleci M. Bir Üniversite Hastanesinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyleri ve İlişkili Bazı Faktörler. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2011; 14(1): 2-8.
  • Ayhan A, Sosyal Güvenlik Kavramı ve Sosyal Güvenlik İlkeleri, Sosyal Güvenlik Dergisi 2012; 1: 41-55.
  • Canbay Y, Demir M. Türkiye’ de Sosyal Güvenlik Açıkları ve Sosyal Güvenlik Ahlakı, Yönetim ve Ekonomi 2013; 20(2):303-315
  • Ceylan B. Hemşirelikte Bireyselleştirilmiş Bakım. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 2014; 30(3):59-67.
  • Demir C, Güçlü A, Teke A. GA TA Eğitim Hastanesi Polikliniklerinde Hasta Tatmin Düzeyinin Saptanması. II Ulusal Sağlık Kuruluşları ve Hastane Yönetimi Sempozyumu, Haberal Eğitim Vakfı 1999: 3-11
  • Demir Y, Arslan GG, Eşer İ, ve ark. Bir Eğitim Hastanesinde Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 2011; 19(2): 68-76.
  • Demir Y, Eşer İ. Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyetlerine İlişkin Bir Ölçek Çalışması. Hastane Yönetimi Dergisi 2005; 31-42.
  • Emhan A, Bez Y, Dülek Ö. Bir Üniversite Hastanesine Başvuran Hastaların Memnuniyet Düzeyleri. Dicle Tıp Dergisi 2010; 37:241-7.
  • Erentekin D, Arpağ N, Alyılmaz H. Hastaların Eğitim Düzeylerinin Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyetleri Ve Hemşire Devir Hızının Hemşire/Hasta Memnuniyetleri Üzerindeki Etkileri. 2. Uluslar Arası, 9. Ulusal Hemşirelik Kongresi Özet Kitabı 2003; 78.
  • Erez R, Özyurt Ö, Kayabaşı A. Yatan Hasta Memnuniyetini Belirleyen Faktörlerin Multivariate Yaklaşımla Değerlendirilmesi. III. Uluslararası Sağlıkta Performans Ve Kalite Kongresi Poster Bildiriler Kitabı 2011; 172-180.
  • Geçkil E, Dündar Ö, Şahin T. Adıyaman İl Merkezindeki Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi 2008; 41-51.
  • Hacıhasanoğlu R, Yıldırım A. Erzincan Devlet Hastanesinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi. Türkiye Klinikleri J Nurs 2011;3(2): 55-62.
  • Karaca A, Arslan HA. Hemşirelik Hizmetlerinde Hasta Güvenliği Kültürünün Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi 2014; 1(1): 9-18.
  • Kayacık ÖŞ. Hastanede Yatan Yetişkin Hastaların Hemşirelik Bakımına İlişkin Memnun Olma Durumlarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 1998.
  • Kırılmaz H. Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Sağlık Hizmetlerinde Performans Yönetimi Çerçevesinde İncelenmesi: Poliklinik Hastaları Üzerine Bir Alan Araştırması. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2013; 4(1):11-21.
  • Köşgeroğlu N, Acat BM, Karatepe Ö. Kemoterapi Hastalarında Hemşirelik Bakımı Memnuniyet Ölçeği. Anadolu Psikiyatri Dergisi 2005; 6:75-83.
  • Özer A, Çakır E. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörler. Tıp Araştırmaları Dergisi 2007; 5(3): 140-3.
  • Ridge RA. The Relationship Patient Satisfaction With Nursing Care And Nursing Staffing. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Virginia, USA, 2001.
  • Sünter TA, Canbaz S, Tuncel EK, ve ark. Bir Tıp Fakültesi Hastanesinde Yatan Hastaların Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Hastane Yönetimi 2006;10(2): 46-50.
  • Şişe Ş. Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyeti. Kocatepe Tıp Dergisi 2013; 14: 69-75.
  • Taşlıyan M, Gök S. Kamu Ve Özel Hastanelerde Hasta Memnuniyeti: Kahramanmaraş’ta Bir Alan Çalışması. K SÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2012; 2(3): 25-49.
  • Thi PLN, Briançon S, Empereur F, et al. Factors Determining Inpatient Satisfaction With Care. Social Science and Medicine 2002; 54(4): 493-504.
  • Tuğut N, Gölbaşı Z. Bir Üniversite Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisinde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyleri ve Etkileyen Bazı Faktörler. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 2013;10 (2): 38-44.
  • Uzun G. Mastektomi Ameliyatı Olan Hastalarda Postoperatif Dönemde Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyeti Ve Bireyin Sosyodemografik Özellikleri İle İlişkisinin Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi. Edirne: Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelik Anabilim Dalı Programı, 2009.
  • Uzun Ö. Hemşirelik Bakım Kalitesi İle İlgili Newcastle Memnuniyet Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlilik Ve Güvenirliğinin Saptanması. Türk Hemşireler Dergisi 2003;54(2):16-24.
  • Uzun Ö. Patient Satisfaction With Nursing Care At A University Hospital In Turkey. Journal of Nursing Care Quality 2001;16 (1): 24-33.
  • Yellen E, Gail CD , Richard R. The Measurement O f Patient Satisfaction. Journal Nursing Care Quality 2002; 16(4): 23-9.
  • Yılmaz M. Sağlık Bakım Kalitesinin Ölçütü: Hasta Memnuniyeti. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2001; 5(2): 69-74.
  • Yurt S, Olgun N. Bir Devlet Hastanesindeki Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Aldıkları Doyumun Belirlenmesi. I. Uluslar Arası & VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı 2000; 531-535.
  • Yürümezoğlu HA. Yataklı Tedavi Kurumlarında Çalışan Hemşirelerin İş Doyumları ve Hastaların Hemşirelik Hizmetinden Memnuniyeti. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2007.

CERRAHİ VE DAHİLİ KLİNİKLERİNDE YATAN HASTALARIN HEMŞİRELİK HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYETLERİ

Yıl 2016, Cilt: 32 Sayı: 2, 25 - 34, 01.06.2016

Öz

Amaç: Çalışma, Cerrahi ve Dahili kliniklerinde yatan hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyetlerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır.Gereç ve Yöntem: Bu çalışma, Afyon Kocatepe Üniversitesi Hastanesi Cerrahi ve Dahili kliniklere ait toplam 10 klinikte, 23 Şubat- 6 Mart 2009 tarihleri arasında yapılmış tanımlayıcı tipte bir çalışmadır. Çalışma örneklemini çalışmaya katılmaya istekli 145 hasta oluşturmuştur. Çalışmanın yapıldığı kurumdan yazılı ve hastalardan sözel izin alınmıştır. Veriler; hastaların tanıtıcı özelliklerini içeren 11 maddelik soru formu ve 27 maddelik "Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Ölçeği" HHMÖ kullanılarak toplanmıştır. Veriler SPSS 18.0 paket programı kullanılarakanaliz edilmiştir.Bulgular: Hastaların yaş ortalaması 56.09±18.88' dir. Hastaların %55.2' si kadın, %86.2' si evli, %31' i 71 yaş ve üzerinde, %44.8' i ilköğretim mezunu ve %56.6' sı cerrahi kliniklerde yatmaktadır. Hastaların %89' unun sosyal güvencesinin olduğu, %76.6' sının refakatçisinin bulunduğu ve refakatçilerin %58.6' sının ise kadın olduğu saptanmıştır. Hastaların toplam memnuniyet puan ortalaması 117.65±18.02 olarak bulunmuştur. Çalışmada hastaların aldığı en düşük puan 48 iken en yüksek puan 135 olarak saptanmıştır.Sonuç: Hastaların genel anlamda hemşirelik hizmetlerinden memnun olduğubelirlenmiştir

Kaynakça

  • Açıksöz S, Uzun Ş, Arslan F. Hemşirelik Öğrencilerinin Sağlık Algısı İle Sağlığı Geliştirme Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gülhane Tıp Dergisi 2013; 55: 181-187
  • Arslan Ç, Kelleci M. Bir Üniversite Hastanesinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyleri ve İlişkili Bazı Faktörler. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2011; 14(1): 2-8.
  • Ayhan A, Sosyal Güvenlik Kavramı ve Sosyal Güvenlik İlkeleri, Sosyal Güvenlik Dergisi 2012; 1: 41-55.
  • Canbay Y, Demir M. Türkiye’ de Sosyal Güvenlik Açıkları ve Sosyal Güvenlik Ahlakı, Yönetim ve Ekonomi 2013; 20(2):303-315
  • Ceylan B. Hemşirelikte Bireyselleştirilmiş Bakım. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 2014; 30(3):59-67.
  • Demir C, Güçlü A, Teke A. GA TA Eğitim Hastanesi Polikliniklerinde Hasta Tatmin Düzeyinin Saptanması. II Ulusal Sağlık Kuruluşları ve Hastane Yönetimi Sempozyumu, Haberal Eğitim Vakfı 1999: 3-11
  • Demir Y, Arslan GG, Eşer İ, ve ark. Bir Eğitim Hastanesinde Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 2011; 19(2): 68-76.
  • Demir Y, Eşer İ. Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyetlerine İlişkin Bir Ölçek Çalışması. Hastane Yönetimi Dergisi 2005; 31-42.
  • Emhan A, Bez Y, Dülek Ö. Bir Üniversite Hastanesine Başvuran Hastaların Memnuniyet Düzeyleri. Dicle Tıp Dergisi 2010; 37:241-7.
  • Erentekin D, Arpağ N, Alyılmaz H. Hastaların Eğitim Düzeylerinin Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyetleri Ve Hemşire Devir Hızının Hemşire/Hasta Memnuniyetleri Üzerindeki Etkileri. 2. Uluslar Arası, 9. Ulusal Hemşirelik Kongresi Özet Kitabı 2003; 78.
  • Erez R, Özyurt Ö, Kayabaşı A. Yatan Hasta Memnuniyetini Belirleyen Faktörlerin Multivariate Yaklaşımla Değerlendirilmesi. III. Uluslararası Sağlıkta Performans Ve Kalite Kongresi Poster Bildiriler Kitabı 2011; 172-180.
  • Geçkil E, Dündar Ö, Şahin T. Adıyaman İl Merkezindeki Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi 2008; 41-51.
  • Hacıhasanoğlu R, Yıldırım A. Erzincan Devlet Hastanesinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi. Türkiye Klinikleri J Nurs 2011;3(2): 55-62.
  • Karaca A, Arslan HA. Hemşirelik Hizmetlerinde Hasta Güvenliği Kültürünün Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi 2014; 1(1): 9-18.
  • Kayacık ÖŞ. Hastanede Yatan Yetişkin Hastaların Hemşirelik Bakımına İlişkin Memnun Olma Durumlarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 1998.
  • Kırılmaz H. Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Sağlık Hizmetlerinde Performans Yönetimi Çerçevesinde İncelenmesi: Poliklinik Hastaları Üzerine Bir Alan Araştırması. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2013; 4(1):11-21.
  • Köşgeroğlu N, Acat BM, Karatepe Ö. Kemoterapi Hastalarında Hemşirelik Bakımı Memnuniyet Ölçeği. Anadolu Psikiyatri Dergisi 2005; 6:75-83.
  • Özer A, Çakır E. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörler. Tıp Araştırmaları Dergisi 2007; 5(3): 140-3.
  • Ridge RA. The Relationship Patient Satisfaction With Nursing Care And Nursing Staffing. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Virginia, USA, 2001.
  • Sünter TA, Canbaz S, Tuncel EK, ve ark. Bir Tıp Fakültesi Hastanesinde Yatan Hastaların Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Hastane Yönetimi 2006;10(2): 46-50.
  • Şişe Ş. Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyeti. Kocatepe Tıp Dergisi 2013; 14: 69-75.
  • Taşlıyan M, Gök S. Kamu Ve Özel Hastanelerde Hasta Memnuniyeti: Kahramanmaraş’ta Bir Alan Çalışması. K SÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2012; 2(3): 25-49.
  • Thi PLN, Briançon S, Empereur F, et al. Factors Determining Inpatient Satisfaction With Care. Social Science and Medicine 2002; 54(4): 493-504.
  • Tuğut N, Gölbaşı Z. Bir Üniversite Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisinde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyleri ve Etkileyen Bazı Faktörler. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 2013;10 (2): 38-44.
  • Uzun G. Mastektomi Ameliyatı Olan Hastalarda Postoperatif Dönemde Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyeti Ve Bireyin Sosyodemografik Özellikleri İle İlişkisinin Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi. Edirne: Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelik Anabilim Dalı Programı, 2009.
  • Uzun Ö. Hemşirelik Bakım Kalitesi İle İlgili Newcastle Memnuniyet Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlilik Ve Güvenirliğinin Saptanması. Türk Hemşireler Dergisi 2003;54(2):16-24.
  • Uzun Ö. Patient Satisfaction With Nursing Care At A University Hospital In Turkey. Journal of Nursing Care Quality 2001;16 (1): 24-33.
  • Yellen E, Gail CD , Richard R. The Measurement O f Patient Satisfaction. Journal Nursing Care Quality 2002; 16(4): 23-9.
  • Yılmaz M. Sağlık Bakım Kalitesinin Ölçütü: Hasta Memnuniyeti. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2001; 5(2): 69-74.
  • Yurt S, Olgun N. Bir Devlet Hastanesindeki Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Aldıkları Doyumun Belirlenmesi. I. Uluslar Arası & VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı 2000; 531-535.
  • Yürümezoğlu HA. Yataklı Tedavi Kurumlarında Çalışan Hemşirelerin İş Doyumları ve Hastaların Hemşirelik Hizmetinden Memnuniyeti. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2007.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Özgün Araştırma
Yazarlar

Yeliz Ciğerci Bu kişi benim

Türkan Özbayır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 32 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ciğerci, Y., & Özbayır, T. (2016). CERRAHİ VE DAHİLİ KLİNİKLERİNDE YATAN HASTALARIN HEMŞİRELİK HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYETLERİ. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 32(2), 25-34.