BibTex RIS Kaynak Göster

THE LEVEL OF SATISFACTION OF PATIENTS' FROM NURSING SERVICES

Yıl 2015, Cilt: 31 Sayı: 3, 81 - 89, 01.11.2015

Öz

Objective: This descriptive research was designed to determine the /eve/ o f satisfaction of patients' for nursing çare.Methods: Reseach sample was consisted o f 835 patients who were inpatient minimun 3 days and determined to be discharged, lettered, orally communicate and volunteer to participate in study; in a university hospital in İzmir between 1 V‘ February and 29fh March 2013. The data was collected with the data collection form developed by authors and Scales of Satisfaction for Nursing Çare developed by Demir and Eşer. The statistically data analysis was performed with SPSS forWindows 16.0 by number, percentage, Spearman Correlation analysis, Mann Whitney U and Kruskall Wallis analysis.Results: İt was determined that the total satisfaction point of the patients participated this study was 147.76±20.29. İt was seen that the level of satisfaction o f patients' for nursing çare was affected by age, gender, social insurance, type of hospitai admission, status of being operated and length of hospitai stay.Conclusion: As a result, it was determined that the satisfaction levels for nursing çare of patients'included in the study were high level

Kaynakça

  • Akın S, Erdoğan S. The Turkish Version of the Newcastle Satisfaction with Nursing Care Scale Used on Medical and Surgical Patients. Journal of Clinical Nursing 2007; 16: 646-653.
  • Arslan S, Nazik E, Tanrıverdi D, Gürdil S. Hastaların Sağlık Hizmetlerinden ve Hemşirelik Bakımından Memnuniyetlerinin Değerlendirilmesi. TA F Prev Med Bull 2012; 11(6): 717-724.
  • Atallah MA, Hamdan-Mansour AM, Al-Sayed MM, Aboshaiqah AE, Patients' Satisfaction W ith the Quality of Nursing Care Provided: the Saudi Experience.. Int J Nurs Pract. 2013 D ec;19(6):584-90
  • Demir Y, Eşer I. Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyetlerine İlişkin Bir Ölçek Çalışması. Hastane Yönetimi Dergisi 2005; 1: 31-42.
  • Demir Y, Gürol Arslan G, Eşer İ, Khorshid L. Bir eğitim Hastanesinde Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. İ.Ü.F.N. Hem Derg 2011; 19(2): 68-76.
  • Dolgun E, Yavuz M. Günübirlik Cerrahide Çocuk Hastaların Hemşirelik Bakımı İçin Yeniden Yapılanma. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 2011;27 (3):45-54.
  • Fenton JJ, Jerant AF,Franks P. Influence of Elective Versus Emergent Hospital Admission on Patient Satisfaction. J Am Board Fam Med 2014; 27(2): 249-257.
  • Geçkil E, Dündar Ö, Şahin T . Adıyaman İl Merkezindeki Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi 2008: 41-51.
  • İçyeroğlu G, Karabulutlu E. Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi. Fırat Sağlık hizmetleri Dergisi 2011; 6(17): 67-81.
  • Johansson P, Oleni M, Fridlund B. Patient Satisfaction of Nursing Care in the Context of Health Care: A Literature Study. Scand Journal of Caring Sciences 2002; 16: 337-344.
  • Koç Z, Sağlam Z, Şenol M. Patient Satisfaction W ith The Nursing Care in Hospital. Türkiye Klinikleri J Med Sci 2011; 31(3): 629-640.
  • Kuzu C, Ulus B. Cerrahi kliniklerde Tedavi Gören Hastaların Aldıkları Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Durumlarının Belirlenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2014; 5(2): 129-134.
  • Merkouris A, Andreadou A, Athini E, Hatzimbalasi M, Rovithis M, Papastavrou E. Assessment of Patient Satisfaction in Public Hospitals in cyprus: A Descriptive Study. Health Science Journal 2013; 7(1): 28­ 40.
  • O ’Connell B, Young J, and Twigg D. Patient Satisfaction with Nursing Care: A Measurement Conundrum. International Journal of Nursing Practice 1999; 5(2): 72-77.
  • Şişe Ş. Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyeti. Kocatepe Tıp Dergisi 20013; 14:69-75.
  • Tokunaga J, Imanaka Y. Influence of Length of Stay on Patient Satisfaction with Hospital Care in Japan. Int J Qual Health Care 2002; 15: 493-502.
  • Tuğut N, Gölbaşı Z. Bir Üniversite Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisinde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyleri ve Etkileyen Bazı Faktörler. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 2013; 10(2): 38-44.
  • Tuğut N, Gölbaşı Z. Bir Üniversite Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisinde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyleri ve Etkileyen Bazı Faktörler. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 2013;10(2):38-44.
  • Uzun Ö. Patient Satisfaction with Nursing Care at a University Hospital in Turkey. Journal Nurs Care Qual 2001; 16: 24-33.
  • Wright G, Causey S, Dienemann J, Guiton P, Coleman FS, Nussbaum M. J Nurs Adm. Patient Satisfaction W ith Nursing Care in an Urban and Suburban Emergency Department. 2013 O ct;43(10):502-8.
  • Yıldız Fındık U, Unsar S, Süt N. Patient Satisfaction with Nursing Care and Its Relationship with Patient Characteristics. Nursing and Health Sciences 2010; 12: 162-169.
  • Yılmaz M. Sağlık Bakım Kalitesinin Bir Ölçütü: Hasta Memnuniyeti. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2001; 5(2): 69-74.

HASTALARIN HEMŞİRELİK HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DÜZEYLERİ

Yıl 2015, Cilt: 31 Sayı: 3, 81 - 89, 01.11.2015

Öz

Amaç: Tanımlayıcı ve kesitsel tipte olan bu çalışma hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyet düzeylerini belirlemek amacıyla yapıldı.Gereç ve Yöntem: Çalışma örneklemini 11 Şubat - 29 Mart 2013 tarihleri arasında İzmir ilinde bir üniversite hastanesinde en az üç gün hastanede yatıp taburcu olmasına karar verilen, okuryazar, sözel iletişim kurulabilen ve araştırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 835 hasta oluşturdu. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen veri toplama formu ile Demir ve Eşer tarafından geliştirilen Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Ölçeği kullanıldı. Verilerin istatistiksel değerlendirilmesi, SPSS Statistical Package for Social Science 16.0 programı kullanılarak sayı yüzde, Spearman Korelasyon Analizi, Mann VVhitney U Testi ve Kruskall VVallis analizleriyle yapıldı.Bulgular: Çalışmaya katılan hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyet ölçeği toplam puan ortalaması 147.76±20.29 olarak belirlendi. Hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyet puan ortalamalarının yaş, cinsiyet, sosyal güvence, hastaneye yatış şekli, ameliyat olma durumu ve hastanede kalma süresinden etkilendiği görüldü p

Kaynakça

  • Akın S, Erdoğan S. The Turkish Version of the Newcastle Satisfaction with Nursing Care Scale Used on Medical and Surgical Patients. Journal of Clinical Nursing 2007; 16: 646-653.
  • Arslan S, Nazik E, Tanrıverdi D, Gürdil S. Hastaların Sağlık Hizmetlerinden ve Hemşirelik Bakımından Memnuniyetlerinin Değerlendirilmesi. TA F Prev Med Bull 2012; 11(6): 717-724.
  • Atallah MA, Hamdan-Mansour AM, Al-Sayed MM, Aboshaiqah AE, Patients' Satisfaction W ith the Quality of Nursing Care Provided: the Saudi Experience.. Int J Nurs Pract. 2013 D ec;19(6):584-90
  • Demir Y, Eşer I. Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyetlerine İlişkin Bir Ölçek Çalışması. Hastane Yönetimi Dergisi 2005; 1: 31-42.
  • Demir Y, Gürol Arslan G, Eşer İ, Khorshid L. Bir eğitim Hastanesinde Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. İ.Ü.F.N. Hem Derg 2011; 19(2): 68-76.
  • Dolgun E, Yavuz M. Günübirlik Cerrahide Çocuk Hastaların Hemşirelik Bakımı İçin Yeniden Yapılanma. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 2011;27 (3):45-54.
  • Fenton JJ, Jerant AF,Franks P. Influence of Elective Versus Emergent Hospital Admission on Patient Satisfaction. J Am Board Fam Med 2014; 27(2): 249-257.
  • Geçkil E, Dündar Ö, Şahin T . Adıyaman İl Merkezindeki Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi 2008: 41-51.
  • İçyeroğlu G, Karabulutlu E. Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi. Fırat Sağlık hizmetleri Dergisi 2011; 6(17): 67-81.
  • Johansson P, Oleni M, Fridlund B. Patient Satisfaction of Nursing Care in the Context of Health Care: A Literature Study. Scand Journal of Caring Sciences 2002; 16: 337-344.
  • Koç Z, Sağlam Z, Şenol M. Patient Satisfaction W ith The Nursing Care in Hospital. Türkiye Klinikleri J Med Sci 2011; 31(3): 629-640.
  • Kuzu C, Ulus B. Cerrahi kliniklerde Tedavi Gören Hastaların Aldıkları Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Durumlarının Belirlenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2014; 5(2): 129-134.
  • Merkouris A, Andreadou A, Athini E, Hatzimbalasi M, Rovithis M, Papastavrou E. Assessment of Patient Satisfaction in Public Hospitals in cyprus: A Descriptive Study. Health Science Journal 2013; 7(1): 28­ 40.
  • O ’Connell B, Young J, and Twigg D. Patient Satisfaction with Nursing Care: A Measurement Conundrum. International Journal of Nursing Practice 1999; 5(2): 72-77.
  • Şişe Ş. Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyeti. Kocatepe Tıp Dergisi 20013; 14:69-75.
  • Tokunaga J, Imanaka Y. Influence of Length of Stay on Patient Satisfaction with Hospital Care in Japan. Int J Qual Health Care 2002; 15: 493-502.
  • Tuğut N, Gölbaşı Z. Bir Üniversite Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisinde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyleri ve Etkileyen Bazı Faktörler. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 2013; 10(2): 38-44.
  • Tuğut N, Gölbaşı Z. Bir Üniversite Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisinde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyleri ve Etkileyen Bazı Faktörler. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 2013;10(2):38-44.
  • Uzun Ö. Patient Satisfaction with Nursing Care at a University Hospital in Turkey. Journal Nurs Care Qual 2001; 16: 24-33.
  • Wright G, Causey S, Dienemann J, Guiton P, Coleman FS, Nussbaum M. J Nurs Adm. Patient Satisfaction W ith Nursing Care in an Urban and Suburban Emergency Department. 2013 O ct;43(10):502-8.
  • Yıldız Fındık U, Unsar S, Süt N. Patient Satisfaction with Nursing Care and Its Relationship with Patient Characteristics. Nursing and Health Sciences 2010; 12: 162-169.
  • Yılmaz M. Sağlık Bakım Kalitesinin Bir Ölçütü: Hasta Memnuniyeti. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2001; 5(2): 69-74.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Özgün Araştırma
Yazarlar

Aliye Okgün Alcan Bu kişi benim

Meryem Yavuz Van Gıersbergen Bu kişi benim

Burçak Şahin Köze Bu kişi benim

Vildan Tanıl Bu kişi benim

Belgin İyik Aksakal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 31 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Okgün Alcan, A., Van Gıersbergen, M. Y., Şahin Köze, B., Tanıl, V., vd. (2015). HASTALARIN HEMŞİRELİK HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET DÜZEYLERİ. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 31(3), 81-89.