Bu araştırma Atatürk Üniversitesi Erzincan Sağlik Yüksekokulu hemşirelik bölümü 1. sınıf öğrencilerine verilen atılganlık eğitiminin öğrencilerin atılganlık düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla 2003 -2004 öğretim yılı güz yarıyılında ön test ve son test kontrol gruplu yarı deneme modeli olarak uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini Atatürk Üniversitesi Erzincan Sağlık Yüksekokulu He mş i r el i k B ö l ü mü b i r i nc i s ı nı f ö ğr enc i l er i 5 3 k i ş i ve Er z ur u m Sa ğl ı k Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü birinci smıf öğrencileri 63 kişi oluşturmuştur. Ar a ş t ı r ma nı n ö r n ek l e mi 4 6 d en e y, 5 0 k o nt r ol ol ma k ü z er e 9 6 ö ğr e nc i d e n ol uşt ur ul muşt ur
Atılganlık eğitimi öğrenci hemşire Kolej Kendini Anlatma Ölçeği
This research was carried out with the aim of determining the effect of the education giyen to first class students of Atatürk University Erzincan School of Health on the level of assertiveness of the students as quasi -experimental and pretest-posttest with control group on 2003-2004 educational fail semester. The contex of the study consists of the students first class of Atatürk University Erzincan School of Health department of nursing 53 persons and the students first class of Erzurum School of Health depertment of nursing 63 persons . The sampling of the study was made up of 96 students, 46 of whom were experiment group, and 50 of them were control group. The data were collected by means of questionnaire form determining sociodemographic features of the students, and The College Self -Expression Scale. In the evaluation of data, percentage, t test and McNemar's test were used. The difference between post-test mean score of experiment and control group was statistically significant p
Assertiveness training nursing student The College Self-Expression Scale
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 24 Sayı: 2 |