Amaç: Bu araştırma, Hemşirelik Yüksekokulu HYO öğrencilerinin hemşirelik mesleği ve eğitimi ile ilgili görüş ve beklentilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın örneklemini, 2005-2006 öğretim yılında, Ege Üniversitesi HYO’da öğrenim gören 150 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş anket formu ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı ve yüzde dağılımı kullanılmıştır. Bulgular ve Sonuç: Öğrencilerin %98,7’si kız, %53.3’ü Anadolu/süper lise mezunudur. %56’sı kendi isteğiyle, %42.7’si “iş bulma kolaylığı” nedeniyle HYO’yu seçmiştir. Öğrencilerin %56.8’inin teorik eğitimi, %42.1’inin ders uygulamalarını, %13.7’sinin psikososyal yönden okul yaşantısını yetersiz bulduğu saptanmıştır. Öğrencilerin %44’ünün toplumun hemşirelik mesleği hakkındaki görüşlerinden olumsuz olarak etkilendiği, %51.3’ünün hemşireliğin bağımsız işlevlerinin artmasıyla saygınlığının artacağını düşündüğü belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, Hemşirelik Yüksekokullarında teorik ve pratik eğitimi bütünleştiren eğitim modellerinin uygulanması ve hemşireliğin saygın ve profesyonel bir kimlik kazanması için gerekli girişimlerde bulunulması önerilmektedir
Objective: This research was done in order to determine the School of Nursing SN students’ views and expectations related to nursing profession and education. Methods: The sample of the research consisted of 150 students of Ege University SN in the academic year 2005-2006. Data was gathered with the questionnaire form developed by researchers. In the assessment of the data; number and percent distribution were used. Results: 98.7% of students are girls, 53.3% of them had graduated from Anatolia/Super High School. 56% of students were voluntarily, 42.7% of them because of easiness of finding job had chosen SN. It was determined that 56.8% of students found theoretical education, 42.1% of them found lessen applications and 13.7% of them found school life in terms of psychosocially inadequate. It was determined that 44% of students affected negatively from the society’s point of view about nursing profession. 51.3% of them thought that esteem of nursing would increase with the increase of independent functions of nursing. Conclusion: According to findings, SN teaching models were applied in order to integrate theoretical and practical education and it has been suggested to be in required attempts to provide nursing won an esteemed and professional identity
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 24 Sayı: 1 |