Bu çalışma, hemşirelik öğrenimi gören öğrencilerin eleştirel düşünme düzeylerini ve etkileyen etmenleri belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2003-2004 öğretim yılında Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu’nda öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden öğrenciler n=412 oluşturmuştur. Araştırma verileri sosyodemografik özellikleri içeren form ve “California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzdelik, varyans analizi, t-testi ve Pearson’s korelasyon analizi kullanılmıştır Araştırma sonucunda 4. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin eleştirel düşünme düzeyi diğer sınıflarda eğitim gören öğrencilere göre daha yüksek bulunmuştur p
eleştirel düşünme hemşirelik öğrencileri california eleştirel düşünme eğilimi ölçeği
This study has been conducted to establish te level of critical thinking and the factors affecting of the students who receive nursing education. The sample of the study comprised of the students who receive education in Ege University School of Nursing and accepted to participate in the study n=412 . The data of the study was collected by using the form including sociodemographic characteristics and California Critical Thinking Disposition Inventory CCTDI In analysis of data, percentage, variance analysis, t-test and Pearson’s correlation analysis were used. In conclusion, it was determined that the level of critical thinking of students who receive education in fourth classes were higher than the other classes p
critical thinking nursing students california critical thinking disposition ınventory
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 22 Sayı: 2 |