BibTex RIS Kaynak Göster

EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2006, Cilt: 22 Sayı: 2, 137 - 146, 01.06.2006

Öz

Bu çalışma, hemşirelik öğrenimi gören öğrencilerin eleştirel düşünme düzeylerini ve etkileyen etmenleri belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2003-2004 öğretim yılında Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu’nda öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden öğrenciler n=412 oluşturmuştur. Araştırma verileri sosyodemografik özellikleri içeren form ve “California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzdelik, varyans analizi, t-testi ve Pearson’s korelasyon analizi kullanılmıştır Araştırma sonucunda 4. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin eleştirel düşünme düzeyi diğer sınıflarda eğitim gören öğrencilere göre daha yüksek bulunmuştur p

Kaynakça

  • 1. Batmaz B, Denizli Ö, Korkusuzcan CD ve ark. (2003). Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerinin incelenmesi, II. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi, İzmir
  • 2. Boychuk Dushcher JE (1999). Catching the wave: Understanding the concept of critical thinking, Journal of Advenced Nursing, 29:3, 577-583.
  • 3. Demirci C (2000). Eleştirel düşünme, Eğitim ve Bilim, Türk Eğitim Derneği, 115: 25.
  • 4. Dil S, Öz F (2005). Hemşirelik Yüksekokulu ve Beslenme ve Diyetetik bölümü öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerini etkileyen faktörler, Zonguldak Sağlık Yüksekokulu Sağlık Eğitim Araştırma Dergisi, 1: 1. 12-25.
  • 5. Facione N, Facione PA (1996). Externalizing the critical thinking in knowledge development and clinical Judgment, Nursing Outlook, 44, 129-136.
  • 6. Gökalp GG (2001). Okuma eğitimi ve etkin okur kimliği, http://vision1.eee.metu.edu, tr/~metafor/yazi/11120h_okuma_egitimi.htm (erişim tarihi; Haziran 2005).
  • 7. Howenstein MA, Bilodeau K, Brogna MJ, Good G (1996). Factors associated with critical thinking among nurses, J Contin Educ Nurs. 27: 3, 100-1003.
  • 8. Ip WY, Lee DTF, Lee IFK, Chau JPG, Wootton YSY, Chang AM et al. (2000). Disposition towards critical thinking: A study of chinese undergraduate nursing students, Journal of Advenced Nursing, 32: 1, 84-91.
  • 9. Kaya E, Ulusoy H (2005). Hemşirelerin problem çözme becerilerinin ve etkileyen etmenlerin belirlenmesi, 3. Uluslararası- 10. Ulusal Hemşirelik Kongresi Özet Kitabı, İzmir, 25.
  • 10. Kaya H (1998). Üniversite öğrencilerinin akıl yürütme gücü, Uluslararası Katılımlı VI. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kongre Kitabı, Damla Matbaacılık Ltd Şti. Ankara; 298- 302.
  • 11. Kökdemir D (2000). Belirsizlik durumlarında karar verme ve problem çözme, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Psikoloji Anabilim Dalı Doktora Tezi.
  • 12. Mc Grath JP (2003). The Relationship of critical thinking skills and critical thinking disposition of baccalaurete nursing students, Journal of Advenced Nursing, 43: 6 ,569-577.
  • 13. Öztürk N, Ulusoy H (2005). Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyleri ve eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörler, 3. Uluslararası-10. Ulusal Hemşirelik Kongresi Özet Kitabı, İzmir, 25.
  • 14. Potter PA, Perry AG (1999). A Critical thinking approach, Basic Nursing. Mosby Year Book, Missouri, 65-79.
  • 15. Sevil Ü, Ertem G, Bulut S (2005). Ege Üniversitesi Ödemiş Sağlık Yüksek Okulu Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerinin incelenmesi, 3. Uluslararası10. Ulusal Hemşirelik Kongresi Özet Kitabı, İzmir, 116.
  • 16. Taşocak G (1996). Hemşirelikte eleştirel düşünme, Ulusal Cerrahi Kongre Kitabı, Antalya, 131.
  • 17. Vaughan-Wrobel BC, O’Sullivan P, Smith L (1997). Eveluation critical thinking skills of baccalaureate nursing students, Journal of Nursing Education, 36: 10, 485-88.
  • 18. Yeh ML (2002). Assing the reability and validity of the chinese versiyon of the california critical thinking disposition invontory, İnternational Journal of Nursing Studies, 39, 123-132.

THE INVESTIGATION OF THE LEVEL OF CRITICAL THINKING OF STUDENTS IN EGE UNIVERSITY SCHOOL OF NURSING

Yıl 2006, Cilt: 22 Sayı: 2, 137 - 146, 01.06.2006

Öz

This study has been conducted to establish te level of critical thinking and the factors affecting of the students who receive nursing education. The sample of the study comprised of the students who receive education in Ege University School of Nursing and accepted to participate in the study n=412 . The data of the study was collected by using the form including sociodemographic characteristics and California Critical Thinking Disposition Inventory CCTDI In analysis of data, percentage, variance analysis, t-test and Pearson’s correlation analysis were used. In conclusion, it was determined that the level of critical thinking of students who receive education in fourth classes were higher than the other classes p

Kaynakça

  • 1. Batmaz B, Denizli Ö, Korkusuzcan CD ve ark. (2003). Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerinin incelenmesi, II. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi, İzmir
  • 2. Boychuk Dushcher JE (1999). Catching the wave: Understanding the concept of critical thinking, Journal of Advenced Nursing, 29:3, 577-583.
  • 3. Demirci C (2000). Eleştirel düşünme, Eğitim ve Bilim, Türk Eğitim Derneği, 115: 25.
  • 4. Dil S, Öz F (2005). Hemşirelik Yüksekokulu ve Beslenme ve Diyetetik bölümü öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerini etkileyen faktörler, Zonguldak Sağlık Yüksekokulu Sağlık Eğitim Araştırma Dergisi, 1: 1. 12-25.
  • 5. Facione N, Facione PA (1996). Externalizing the critical thinking in knowledge development and clinical Judgment, Nursing Outlook, 44, 129-136.
  • 6. Gökalp GG (2001). Okuma eğitimi ve etkin okur kimliği, http://vision1.eee.metu.edu, tr/~metafor/yazi/11120h_okuma_egitimi.htm (erişim tarihi; Haziran 2005).
  • 7. Howenstein MA, Bilodeau K, Brogna MJ, Good G (1996). Factors associated with critical thinking among nurses, J Contin Educ Nurs. 27: 3, 100-1003.
  • 8. Ip WY, Lee DTF, Lee IFK, Chau JPG, Wootton YSY, Chang AM et al. (2000). Disposition towards critical thinking: A study of chinese undergraduate nursing students, Journal of Advenced Nursing, 32: 1, 84-91.
  • 9. Kaya E, Ulusoy H (2005). Hemşirelerin problem çözme becerilerinin ve etkileyen etmenlerin belirlenmesi, 3. Uluslararası- 10. Ulusal Hemşirelik Kongresi Özet Kitabı, İzmir, 25.
  • 10. Kaya H (1998). Üniversite öğrencilerinin akıl yürütme gücü, Uluslararası Katılımlı VI. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kongre Kitabı, Damla Matbaacılık Ltd Şti. Ankara; 298- 302.
  • 11. Kökdemir D (2000). Belirsizlik durumlarında karar verme ve problem çözme, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Psikoloji Anabilim Dalı Doktora Tezi.
  • 12. Mc Grath JP (2003). The Relationship of critical thinking skills and critical thinking disposition of baccalaurete nursing students, Journal of Advenced Nursing, 43: 6 ,569-577.
  • 13. Öztürk N, Ulusoy H (2005). Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyleri ve eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörler, 3. Uluslararası-10. Ulusal Hemşirelik Kongresi Özet Kitabı, İzmir, 25.
  • 14. Potter PA, Perry AG (1999). A Critical thinking approach, Basic Nursing. Mosby Year Book, Missouri, 65-79.
  • 15. Sevil Ü, Ertem G, Bulut S (2005). Ege Üniversitesi Ödemiş Sağlık Yüksek Okulu Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerinin incelenmesi, 3. Uluslararası10. Ulusal Hemşirelik Kongresi Özet Kitabı, İzmir, 116.
  • 16. Taşocak G (1996). Hemşirelikte eleştirel düşünme, Ulusal Cerrahi Kongre Kitabı, Antalya, 131.
  • 17. Vaughan-Wrobel BC, O’Sullivan P, Smith L (1997). Eveluation critical thinking skills of baccalaureate nursing students, Journal of Nursing Education, 36: 10, 485-88.
  • 18. Yeh ML (2002). Assing the reability and validity of the chinese versiyon of the california critical thinking disposition invontory, İnternational Journal of Nursing Studies, 39, 123-132.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Özgün Araştırma
Yazarlar

Ayten Zaybak Bu kişi benim

Leyla Khorshıd Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Zaybak, A., & Khorshıd, L. (2006). EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 22(2), 137-146.