BibTex RIS Kaynak Göster

Kadın Sağlığı Ve Hastalıkları Hemşireliği Dersini Güz Dönemi Ve Yaz Okulunda Alan Lisans Öğrencilerinin Kendilerini Yeterli Bulma Durumlarının Karşılaştırılması

Yıl 2005, Cilt: 21 Sayı: 1, 79 - 90, 01.06.2005

Öz

Amaç: Bu araştırma, yaz okulu programının hemşirelik eğitiminde de uygulanıp uygulanamayacağı konusunda, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersini güz dönemi ve yaz okulunda alan lisans öğrencilerinin, bu dersle ilgili kendilerini yeterli bulma durumlarını karşılaştırmak amacı ile tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın evrenini 2001-2002 öğretim döneminde, yaz okulunda okuyan 52 ve güz döneminde okuyan 88 öğrenci oluşturmuştur. Örneklemin seçiminde, örnekleme seçim tekniği kullanılmamış ve toplam 140 öğrencinin tamamı örnekleme alınmıştır. Veriler her iki grupta da teorik dersler ve pratik uygulamalar bittikten hemen sonra toplanmıştır. Verilerin analizinde sayı, yüzde dağılımları ve Ki-Kare analizleri kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma kapsamına alınan yaz okulu öğrencilerinin %57.7’si, güz dönemi öğrencilerinin %95.5’inin Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersini ilk kez aldıkları saptanmıştır. Her iki grup arasında, öğrencilerin Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersini almadan önce korku ve heyecan hissetme durumlarına göre dağılımları incelendiğinde, istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmıştır X²=4.795 SD=1 P=0.0290.05 . Yaz okulu öğrencileri güz dönemi öğrencilerine göre Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersinde kendilerini daha yeterli buldukları saptanmıştır P

Kaynakça

  • Bahçecik N ve ark. (1997). Marmara Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu
  • Öğrencilerinin Eğitimle İlgili Görüş ve Beklentileri. IV. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu Kitabı, Kıbrıs: Çelik Matbaacılık, 24-29. Bilen M (1990). Plandan Uygulamaya Öğretim. 2. Baskı, Ankara: Sistem Ofset.
  • Bilgin N D (1995). Sağlık Meslek Lisesindeki Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin
  • Okullarındaki Öğretim Yöntemleri Hakkındaki Düşüncelerinin Belirlenmesi. Türk Hemşireliğinde Yüksek öğrenimin 40. Yılı Sempozyumu Kitabı, İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi, 113-116. Cimete G (1995). Hemşirelik Müfredatına İlişkin Öneriler. Türk Hemşireliğinde
  • Yüksek Öğrenimin 40. Yılı Sempozyumu Kitabı, İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi, 123- Demirkıran F, Ok Ş, Genç M (1998). Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri Aldıkları Eğitimi
  • Değerlendiriyor. Uluslararası Katılımlı VI. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı, Ankara: Damla Matbaacılık, 206-214. Ege Üniversitesi Yaz Dönemi Eğitim-Öğretim Yönetmeliği, http:///www.ege.edu.tr/ kayit/docs/yaz_donemi.doc, 23.07.2004.
  • Erdemir F (1997). H.Y.O. 1. Sınıf Öğrencilerinin Hemşirelik Yüksekokulu’nu Tercih
  • Etme, Okula Başlamaya Karar Verme Özellikleri ve Okulu Devam Etmede Etkili Faktörler. IV. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyum Kitabı, Kıbrıs: Çelik Matbaacılık, 328. Ertürk S (1991). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları.
  • Fındık Yıldız Ü, Ünsar S, Süt N (2003). İç Hastalıkları ve Cerrahi Hastalıkları
  • Hemşireliği Dersi Yaz Uygulaması Etkinliğini Belirlemeye İlişkin Bir Çalışma. Hemşirelik Forumu Dergisi, 6:2, 62-70. Kuzu N ve ark. (2003). Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik ve Sağlık Memurluğu
  • Öğrencilerinin Eğitimlerine ve Geleceklerine İlişkin Düşünceleri. Hemşirelik Forumu Dergisi, 6:5, 40-44. Ok Ş, Babacan S (1995). Gelecekte Hemşirelik Eğitiminden Beklentilerimiz.. Türk
  • Hemşireliğinde Yüksek öğrenimin 40. Yılı Sempozyumu Kitabı, İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi, 71-75. Uyer G (1992). Hemşirelikte Klinik Öğretim. Ankara: Hatip Oğlu Yayınları.
  • Yıldız D ve ark. (1996). Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Hemşireliği Bir Meslek Olarak
  • Algılanmalarının İncelenmesi. Türk Hemşireliğinde Yüksek öğrenimin 40. Yılı Sempozyumu Kitabı, İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi, 65-67.

COMPARING THE STATUSES OF FINDING THEMSELVES ADEQUATE OF GRADUATE STUDENTS WHO RECEIVED THE COURSE OF WOMAN HEALTH AND DISEASES NURSING IN AUTUMN SEMESTER AND IN SUMMER SCHOOL

Yıl 2005, Cilt: 21 Sayı: 1, 79 - 90, 01.06.2005

Öz

Objective: This research was descriptively carried out to determine whether summer school program can be applied to nursing education and to compare the statuses of finding themselves adequate of graduate students who received the Woman Health And Diseases Nursing course of Ege University Higher School of Nursing in autumn semester and in summer school. Materials and Methods: The scope of research comprised of 52 students attending to summer school and 88 students attending to autumn semester during 2001-2002 academic year. In sample selection the random selection technique was not utilized and total 140 students included in the sample. In both groups data were collected immediately after the theoretical courses and practical applications are completed. In analyses of data the number, percentage distributions and Chi-Squareanalyses were used. Findings: It was identified that of the students includede in the scope of research 57.7% of summer school and 62.9% of autumn semester students

Kaynakça

  • Bahçecik N ve ark. (1997). Marmara Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu
  • Öğrencilerinin Eğitimle İlgili Görüş ve Beklentileri. IV. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu Kitabı, Kıbrıs: Çelik Matbaacılık, 24-29. Bilen M (1990). Plandan Uygulamaya Öğretim. 2. Baskı, Ankara: Sistem Ofset.
  • Bilgin N D (1995). Sağlık Meslek Lisesindeki Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin
  • Okullarındaki Öğretim Yöntemleri Hakkındaki Düşüncelerinin Belirlenmesi. Türk Hemşireliğinde Yüksek öğrenimin 40. Yılı Sempozyumu Kitabı, İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi, 113-116. Cimete G (1995). Hemşirelik Müfredatına İlişkin Öneriler. Türk Hemşireliğinde
  • Yüksek Öğrenimin 40. Yılı Sempozyumu Kitabı, İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi, 123- Demirkıran F, Ok Ş, Genç M (1998). Hemşirelik ve Ebelik Öğrencileri Aldıkları Eğitimi
  • Değerlendiriyor. Uluslararası Katılımlı VI. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı, Ankara: Damla Matbaacılık, 206-214. Ege Üniversitesi Yaz Dönemi Eğitim-Öğretim Yönetmeliği, http:///www.ege.edu.tr/ kayit/docs/yaz_donemi.doc, 23.07.2004.
  • Erdemir F (1997). H.Y.O. 1. Sınıf Öğrencilerinin Hemşirelik Yüksekokulu’nu Tercih
  • Etme, Okula Başlamaya Karar Verme Özellikleri ve Okulu Devam Etmede Etkili Faktörler. IV. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyum Kitabı, Kıbrıs: Çelik Matbaacılık, 328. Ertürk S (1991). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları.
  • Fındık Yıldız Ü, Ünsar S, Süt N (2003). İç Hastalıkları ve Cerrahi Hastalıkları
  • Hemşireliği Dersi Yaz Uygulaması Etkinliğini Belirlemeye İlişkin Bir Çalışma. Hemşirelik Forumu Dergisi, 6:2, 62-70. Kuzu N ve ark. (2003). Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik ve Sağlık Memurluğu
  • Öğrencilerinin Eğitimlerine ve Geleceklerine İlişkin Düşünceleri. Hemşirelik Forumu Dergisi, 6:5, 40-44. Ok Ş, Babacan S (1995). Gelecekte Hemşirelik Eğitiminden Beklentilerimiz.. Türk
  • Hemşireliğinde Yüksek öğrenimin 40. Yılı Sempozyumu Kitabı, İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi, 71-75. Uyer G (1992). Hemşirelikte Klinik Öğretim. Ankara: Hatip Oğlu Yayınları.
  • Yıldız D ve ark. (1996). Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Hemşireliği Bir Meslek Olarak
  • Algılanmalarının İncelenmesi. Türk Hemşireliğinde Yüksek öğrenimin 40. Yılı Sempozyumu Kitabı, İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi, 65-67.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Özgün Araştırma
Yazarlar

Ümran Sevil Bu kişi benim

Aynur Saruhan Bu kişi benim

Gül Ertem Bu kişi benim

Oya Kavlak Bu kişi benim

Ayden Çoban Bu kişi benim

Şenay Ünsal Atan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sevil, Ü., Saruhan, A., Ertem, G., Kavlak, O., vd. (2005). Kadın Sağlığı Ve Hastalıkları Hemşireliği Dersini Güz Dönemi Ve Yaz Okulunda Alan Lisans Öğrencilerinin Kendilerini Yeterli Bulma Durumlarının Karşılaştırılması. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 21(1), 79-90.