Amaç: Bu araştırma, yaz okulu programının hemşirelik eğitiminde de uygulanıp uygulanamayacağı konusunda, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersini güz dönemi ve yaz okulunda alan lisans öğrencilerinin, bu dersle ilgili kendilerini yeterli bulma durumlarını karşılaştırmak amacı ile tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın evrenini 2001-2002 öğretim döneminde, yaz okulunda okuyan 52 ve güz döneminde okuyan 88 öğrenci oluşturmuştur. Örneklemin seçiminde, örnekleme seçim tekniği kullanılmamış ve toplam 140 öğrencinin tamamı örnekleme alınmıştır. Veriler her iki grupta da teorik dersler ve pratik uygulamalar bittikten hemen sonra toplanmıştır. Verilerin analizinde sayı, yüzde dağılımları ve Ki-Kare analizleri kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma kapsamına alınan yaz okulu öğrencilerinin %57.7’si, güz dönemi öğrencilerinin %95.5’inin Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersini ilk kez aldıkları saptanmıştır. Her iki grup arasında, öğrencilerin Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersini almadan önce korku ve heyecan hissetme durumlarına göre dağılımları incelendiğinde, istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmıştır X²=4.795 SD=1 P=0.0290.05 . Yaz okulu öğrencileri güz dönemi öğrencilerine göre Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersinde kendilerini daha yeterli buldukları saptanmıştır P
Yaz okulu Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersi öğrenci hemşire.
Objective: This research was descriptively carried out to determine whether summer school program can be applied to nursing education and to compare the statuses of finding themselves adequate of graduate students who received the Woman Health And Diseases Nursing course of Ege University Higher School of Nursing in autumn semester and in summer school. Materials and Methods: The scope of research comprised of 52 students attending to summer school and 88 students attending to autumn semester during 2001-2002 academic year. In sample selection the random selection technique was not utilized and total 140 students included in the sample. In both groups data were collected immediately after the theoretical courses and practical applications are completed. In analyses of data the number, percentage distributions and Chi-Squareanalyses were used. Findings: It was identified that of the students includede in the scope of research 57.7% of summer school and 62.9% of autumn semester students
Summer school Women Health and Diseases Nursing Course Nursing student.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 21 Sayı: 1 |