BibTex RIS Kaynak Göster

HEMSIRELIK EĞİTiMİ: ÖĞRENCİ Mİ YOKSA ÖĞRETMEN MERKEZLİ Mİ ?

Yıl 1992, Cilt: 8 Sayı: 1, 111 - 111, 01.01.1992

Öz

Klinikteki ortamın öğrenme üzerine etkilerinin karakteristik özellikleri çok iyi ortaya konmuş olmakla beraber, hemşire eğiticileri hemşirelik okullarındaki öğrenme ortamının üzerinde daha az dur - muşlardır. Birçok yorumcu hemşireliğin öğrencilerin' erişkin öğren - ciler olarak kabul etmedeki başansızlığma dikkat çekmişlerdir. Eğitimin çeşitli ideolojileri arasında yer alan öğrenci merkezli ve öğretmen merkezli öğretim yaklaşımları arasındaki zıtlıklar araştınlrnıştır. Erişkin eğitiminin temel konuları olan kendi ke ndine öğrenme, öğrenci merkezli öğrenim ve androgoji yetişkin eğitim bilimi öğrenci merkezli eğitim ile ilgileri açısından tartışılmıştır. Pek çok hemşirelik okulunda etkin olan öğretmen merkezli eğitim bğretmen -bğrenci arasında eşit olmayan bir güç ilişkisini sergiler ki bu da sempatik hemşire hasta ilişkilerine zayıf bir model sağlamaktadır. Bu yöntemin hem - şirelik öğrencilerin' homojen pasif gruplar olarak ele alması hem - şirelik sürecinde yer alan bireyselleşme felsefesi ile zıt düşmektedir. Hemşireliğin öğretmen merkezli eğitim yönteminde kalmasının sonuçları olarak sorgulayan düşüncenin gelişmesi, yeniliklere olumlu yaklaşım ve hizmet içi eğitime kendi istekleriyle katılmaları gerçek - leştirilemeyecektir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Özgün Araştırma
Yazarlar

Meral Atay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1992
Yayımlandığı Sayı Yıl 1992 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Atay, M. (1992). HEMSIRELIK EĞİTiMİ: ÖĞRENCİ Mİ YOKSA ÖĞRETMEN MERKEZLİ Mİ ?. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 8(1), 111-111.