Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yıl 2025, Cilt: 25 Sayı: 2, 527 - 550, 25.12.2025

Öz

Kaynakça

  • AA. (2025, Nisan 24). Bakan Fidan: Türk dünyası bir bütün olarak Kıbrıs Türkünün yanında olmaya devam edecektir. 16 Mayıs 2025’te https://www.aa.com.tr/tr/ gundem/bakan-fidan-turk-dunyasi-bir-butun-olarak-kibris-turkunun-yaninda-olmaya-devam-edecektir/3547501 adresinden alındı.
  • Acar, A. (2018). İsmail Bey Gaspıralı ve Türk düşüncesi. Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi, 3(1), 9-19.
  • Akıllı, E., & Kim, Y. (2024). Crafting a brand from tradition: An innovative public diplomacy strategy for the Organization of Turkic States. Bilig, 107-134.
  • Akçapa, M. (2023). Türk Devletleri Teşkilatı’nın tarihsel gelişimi: Teşkilatın dünü, bugünü ve yarını. Avrasya Uluslararası Araştırma Dergisi, 11(34), 473-491.
  • Altun, F. (2023). The Organisation of Turkic States’ digital communication and digital diplomacy perspective. Bilig, 106, 1-33.
  • Anholt, S. (2007). Competitive identity: The new brand management for nations, cities and regions. Palgrave Macmillan.
  • Arı, T. (1999). Uluslararası ilişkiler ve dış politika. Alfa Yayınları.
  • Asker, A., & Çiçek, A. (2025). Türk Devletleri Teşkilatı için stratejik kamu diplomasisi önerisi. Marmara Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 12, 65-95.
  • Atabay, M. (2025). İsmail Gaspıralı’nın düşüncelerinin II. Dünya Savaşı sırasında Türk Dünyası aydınlarına etkileri. Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı Dergisi, 24(38), 36-44.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • BBC NEWS. (2025, Nisan 15). Kazakistan, Türkmenistan ve Özbekistan Kıbrıs Cumhuriyeti’ne neden elçi atadı? 18 Mayıs 2025’te https://www.bbc.com/turkce/ articles/cnv5z8p402go adresinden alındı.
  • BrandFinance. (2025). Global soft power index. 30 Mayıs 2025’te https://brandirectory.com/softpower adresinden alındı.
  • Cull, N. (2009). Public diplomacy: Lessons from the past. Figueroa Press.
  • EEAS. (2025, Temmuz 30). The diplomatic service of the European Union. 15 Temmuz 2025’te https://www.eeas.europa.eu/_en adresinden alındı.
  • EU. (2025, Haziran 10). Communication. 9 Ağustos 2025’te https://commission. europa.eu/about/departments-and-executive-agencies/communication_en adresinden alındı.
  • EUEA. (2025, Temmuz 30). Public diplomacy. 15 Ağustos 2025’te https://www.eeas.europa.eu/eeas/public-diplomacy_en adresinden alındı.
  • EUEA. (2025, Temmuz 30). Strategic communications. 14 Ağustos 2025’te https://www.eeas.europa.eu/taxonomy/term/400164_en adresinden alındı.
  • EUNIC. (2025, Mayıs 21). European Union National Institutes for Culture. 25 Ağustos 2025’te https://www.eunicglobal.eu/about adresinden alındı.
  • Gönlübol, M. (2000). Uluslararası politika. Siyasal Kitabevi.
  • Grunig, J. E., & Grunig, L. E. (2005). Halkla ilişkiler ve iletişim modelleri. J. E. Grunig (Ed.), Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik içinde. Rota Yayınları.
  • Gündoğdu, A. (2013). Türkiye ve Türk Dünyası ilişkilerinin dayandığı tarihi temeller. Yeni Türkiye, (53-54), 319-325.
  • İB. (2022). Kamu diplomasisi nedir? Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları.
  • İskit, T. (2011). Diplomasi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karns, K. A., & Mingst, P. M. (2013). International organizations and diplomacy. J. H. Andrew & F. Cooper (Eds.), The Oxford Handbook of Modern Diplomacy. Oxford University Press.
  • Koçyiğit, A., & Darı, A. B. (2024). Sosyal medya ve kamu diplomasisi: Türk Devletleri Teşkilatı perspektifinden küresel etkileşim ve iletişim yönetimi. Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi, 9(1), 79-93.
  • Melissen, J. (2013). Public diplomacy. J. H. Andrew & F. Cooper (Eds.), The Oxford Handbook of Modern Diplomacy. Oxford University Press.
  • NATO. (2022, Eylül 29). Committee on Public Diplomacy (CPD). 18 Haziran 2025’te https://www.nato.int/cps/po/natohq/topics_69272.htm adresinden alındı.
  • Nye, J. (2019, Nisan 22). Soft power and public diplomacy revisited. BRILL: 20 Mayıs 2025’te https://brill.com/view/journals/hjd/14/1-2/article-p7_2.xml adresinden alındı.
  • Ortaylı, İ. (2015). Türklerin tarihi. Timaş Yayınları.
  • Özgül, O. (2014). Türk Dünyası geçmişi, bugünü ve gelecek. Düşünce Dünyasında Türkiz, 4(27), 47-58.
  • Sak, R. Ş. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-250.
  • Sengel, A. (2025). Ahmet Taşağıl, Eski Türk tarihi, Türklerin kökeni, yönetimleri ve Çin ile ilişkileri, Kronik Kitap, İstanbul, 2023. Türk Tarihi Araştırmaları Dergisi, 10(1), 99-106.
  • Szondi, G. (2008). Public diplomacy and nation branding: Conceptual similarities and differences. H. P. d. Differences (Ed.), Public diplomacy and nation branding. Netherlands.
  • Taşağıl, A. (2018). Bozkırın kağanlıkları. Kronik Yayıncılık.
  • TCCB. (2025). Fors. 17 Haziran 2025’te https://www.tccb.gov.tr/cumhurbaskanligi/ resmi-simgeler/fors/ adresinden alındı.
  • TDT. (2009). Nahçıvan Anlaşması. 9 Mart 2025’te https://www.turkicstates.org/u/d/basic-documents-tr/Nahcivan_Anlasmasi_Turkce_ 20140417_193951.pdf adresinden alındı.
  • TDT. (2023). Türk Ticaret ve Sanayi Odası Genel Kurul Toplantısı İstanbul’da gerçekleştirildi. 10 Mart 2025’te https://www.turkicstates.org/tr/haber/turk-ticaret-ve-sanayi-odasi-genel-kurul-toplantisini-istanbulda-gerceklestirdi adresinden alındı.
  • TDT. (2024). Türk Dünyası Şartı. 15 Mart 2025’te https://turkicstates.org/u/ T%C3%BCrk_D%C3%BCnyas%C4%B1_Sart%C4%B1.pdf adresinden alındı.
  • TDT. (2025). Türk Devletleri Teşkilatı. 20 Mart 2025’te https://www.turkicstates.org/tr adresinden alındı.
  • Tuncer, H. (1995). Eski ve yeni diplomasi. Ümit Yayıncılık.
  • Uzunağaç, E. (2025). Bağımsızlıktan kurumsallaşmaya: Türk Devletleri Teşkilatının kuruluş süreci. Marmara Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 12, 268-285.

Examining the Organisation of the Turkic States from the Perspective of Public Diplomacy and Soft Power

Yıl 2025, Cilt: 25 Sayı: 2, 527 - 550, 25.12.2025

Öz

Public diplomacy is a soft power tool which enables state and non-state actors to communicate with and establish relationships with their counterparts in other countries within the field of international relations. As public diplomacy and soft power have become increasingly important in international relations, it has become important to examine organisations based on historical ties, a shared language, culture, and traditions between peoples of different countries from the perspective of public diplomacy and soft power. The study examines the Organisation of Turkic States’ (OTS) objectives in terms of public diplomacy and soft power, its cooperative activities and institutional capacity, and how this capacity is utilised. For the research, qualitative research methods such as document analysis and descriptive analysis were used; documents accessed via the organisation’s website, policy documents, agreements and activities were examined, analysed and interpreted through conceptual and theoretical frameworks and themes related to public diplomacy (core approaches/components) and soft power (indicators). According to the research findings, OTS has been revealed to possess a number of strengths and potential in terms of public diplomacy tools and soft power resources. It carries out activities in these areas and can be positioned as a public diplomacy actor and soft power resource. However, it was determined that OTS lacks the strategic approach and institutional mechanisms required to address and manage these resources and potential from a public diplomacy and soft power perspective. Based on this finding, the study recommends that the OTS develop a strategic and institutional approach to public diplomacy and soft power. The organisation should also manage its communication, image and reputation through joint public diplomacy and communication strategies with its members.

Kaynakça

  • AA. (2025, Nisan 24). Bakan Fidan: Türk dünyası bir bütün olarak Kıbrıs Türkünün yanında olmaya devam edecektir. 16 Mayıs 2025’te https://www.aa.com.tr/tr/ gundem/bakan-fidan-turk-dunyasi-bir-butun-olarak-kibris-turkunun-yaninda-olmaya-devam-edecektir/3547501 adresinden alındı.
  • Acar, A. (2018). İsmail Bey Gaspıralı ve Türk düşüncesi. Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi, 3(1), 9-19.
  • Akıllı, E., & Kim, Y. (2024). Crafting a brand from tradition: An innovative public diplomacy strategy for the Organization of Turkic States. Bilig, 107-134.
  • Akçapa, M. (2023). Türk Devletleri Teşkilatı’nın tarihsel gelişimi: Teşkilatın dünü, bugünü ve yarını. Avrasya Uluslararası Araştırma Dergisi, 11(34), 473-491.
  • Altun, F. (2023). The Organisation of Turkic States’ digital communication and digital diplomacy perspective. Bilig, 106, 1-33.
  • Anholt, S. (2007). Competitive identity: The new brand management for nations, cities and regions. Palgrave Macmillan.
  • Arı, T. (1999). Uluslararası ilişkiler ve dış politika. Alfa Yayınları.
  • Asker, A., & Çiçek, A. (2025). Türk Devletleri Teşkilatı için stratejik kamu diplomasisi önerisi. Marmara Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 12, 65-95.
  • Atabay, M. (2025). İsmail Gaspıralı’nın düşüncelerinin II. Dünya Savaşı sırasında Türk Dünyası aydınlarına etkileri. Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı Dergisi, 24(38), 36-44.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • BBC NEWS. (2025, Nisan 15). Kazakistan, Türkmenistan ve Özbekistan Kıbrıs Cumhuriyeti’ne neden elçi atadı? 18 Mayıs 2025’te https://www.bbc.com/turkce/ articles/cnv5z8p402go adresinden alındı.
  • BrandFinance. (2025). Global soft power index. 30 Mayıs 2025’te https://brandirectory.com/softpower adresinden alındı.
  • Cull, N. (2009). Public diplomacy: Lessons from the past. Figueroa Press.
  • EEAS. (2025, Temmuz 30). The diplomatic service of the European Union. 15 Temmuz 2025’te https://www.eeas.europa.eu/_en adresinden alındı.
  • EU. (2025, Haziran 10). Communication. 9 Ağustos 2025’te https://commission. europa.eu/about/departments-and-executive-agencies/communication_en adresinden alındı.
  • EUEA. (2025, Temmuz 30). Public diplomacy. 15 Ağustos 2025’te https://www.eeas.europa.eu/eeas/public-diplomacy_en adresinden alındı.
  • EUEA. (2025, Temmuz 30). Strategic communications. 14 Ağustos 2025’te https://www.eeas.europa.eu/taxonomy/term/400164_en adresinden alındı.
  • EUNIC. (2025, Mayıs 21). European Union National Institutes for Culture. 25 Ağustos 2025’te https://www.eunicglobal.eu/about adresinden alındı.
  • Gönlübol, M. (2000). Uluslararası politika. Siyasal Kitabevi.
  • Grunig, J. E., & Grunig, L. E. (2005). Halkla ilişkiler ve iletişim modelleri. J. E. Grunig (Ed.), Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik içinde. Rota Yayınları.
  • Gündoğdu, A. (2013). Türkiye ve Türk Dünyası ilişkilerinin dayandığı tarihi temeller. Yeni Türkiye, (53-54), 319-325.
  • İB. (2022). Kamu diplomasisi nedir? Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları.
  • İskit, T. (2011). Diplomasi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karns, K. A., & Mingst, P. M. (2013). International organizations and diplomacy. J. H. Andrew & F. Cooper (Eds.), The Oxford Handbook of Modern Diplomacy. Oxford University Press.
  • Koçyiğit, A., & Darı, A. B. (2024). Sosyal medya ve kamu diplomasisi: Türk Devletleri Teşkilatı perspektifinden küresel etkileşim ve iletişim yönetimi. Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi, 9(1), 79-93.
  • Melissen, J. (2013). Public diplomacy. J. H. Andrew & F. Cooper (Eds.), The Oxford Handbook of Modern Diplomacy. Oxford University Press.
  • NATO. (2022, Eylül 29). Committee on Public Diplomacy (CPD). 18 Haziran 2025’te https://www.nato.int/cps/po/natohq/topics_69272.htm adresinden alındı.
  • Nye, J. (2019, Nisan 22). Soft power and public diplomacy revisited. BRILL: 20 Mayıs 2025’te https://brill.com/view/journals/hjd/14/1-2/article-p7_2.xml adresinden alındı.
  • Ortaylı, İ. (2015). Türklerin tarihi. Timaş Yayınları.
  • Özgül, O. (2014). Türk Dünyası geçmişi, bugünü ve gelecek. Düşünce Dünyasında Türkiz, 4(27), 47-58.
  • Sak, R. Ş. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-250.
  • Sengel, A. (2025). Ahmet Taşağıl, Eski Türk tarihi, Türklerin kökeni, yönetimleri ve Çin ile ilişkileri, Kronik Kitap, İstanbul, 2023. Türk Tarihi Araştırmaları Dergisi, 10(1), 99-106.
  • Szondi, G. (2008). Public diplomacy and nation branding: Conceptual similarities and differences. H. P. d. Differences (Ed.), Public diplomacy and nation branding. Netherlands.
  • Taşağıl, A. (2018). Bozkırın kağanlıkları. Kronik Yayıncılık.
  • TCCB. (2025). Fors. 17 Haziran 2025’te https://www.tccb.gov.tr/cumhurbaskanligi/ resmi-simgeler/fors/ adresinden alındı.
  • TDT. (2009). Nahçıvan Anlaşması. 9 Mart 2025’te https://www.turkicstates.org/u/d/basic-documents-tr/Nahcivan_Anlasmasi_Turkce_ 20140417_193951.pdf adresinden alındı.
  • TDT. (2023). Türk Ticaret ve Sanayi Odası Genel Kurul Toplantısı İstanbul’da gerçekleştirildi. 10 Mart 2025’te https://www.turkicstates.org/tr/haber/turk-ticaret-ve-sanayi-odasi-genel-kurul-toplantisini-istanbulda-gerceklestirdi adresinden alındı.
  • TDT. (2024). Türk Dünyası Şartı. 15 Mart 2025’te https://turkicstates.org/u/ T%C3%BCrk_D%C3%BCnyas%C4%B1_Sart%C4%B1.pdf adresinden alındı.
  • TDT. (2025). Türk Devletleri Teşkilatı. 20 Mart 2025’te https://www.turkicstates.org/tr adresinden alındı.
  • Tuncer, H. (1995). Eski ve yeni diplomasi. Ümit Yayıncılık.
  • Uzunağaç, E. (2025). Bağımsızlıktan kurumsallaşmaya: Türk Devletleri Teşkilatının kuruluş süreci. Marmara Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 12, 268-285.

Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Güç Perspektifinden Türk Devletleri Teşkilatı’nın İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 25 Sayı: 2, 527 - 550, 25.12.2025

Öz

Kamu diplomasisi, devlet ve devlet dışı aktörlerin diğer ülkelerdeki ve uluslararası ilişkiler alanındaki muhataplarıyla iletişim ve ilişki kurmalarına imkân sunan bir yumuşak güç aracı olarak tanımlanmaktadır. Uluslararası ilişkilerde kamu diplomasisinin ve yumuşak gücün artan önemine paralel olarak, ülkelerin halkları arasındaki tarihi bağları, ortak dil, kültür ve gelenekleri temel alan örgütlenmeleri kamu diplomasisi ve yumuşak güç perspektifinden incelemek önem kazanmıştır. Çalışmada, Türk Devletleri Teşkilatı’nın (TDT) kamu diplomasisi ve yumuşak güç açısından amaçları, işbirliği faaliyetleri, kurumsal kapasitesi ve bu kapasitenin kullanımı incelenmiştir. Araştırma için nitel araştırma yöntemleri olan doküman analizi ve betimsel analiz kullanılmış; örgüte ait web sitesi üzerinden ulaşılan dokümanlar, politika belgeleri, anlaşmalar ve faaliyetler kamu diplomasisine (temel yaklaşımlar / bileşenler) ve yumuşak güce (göstergeler) ait kavramsal ve kuramsal çerçeveler ve temalar üzerinden incelenmiş, analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonuçları, TDT’nin kamu diplomasisi araçları ve yumuşak güç kaynakları açısından bir dizi güçlü yön ve potansiyel barındırdığını, bu alanlarda faaliyetler yürüttüğünü ve bir kamu diplomasisi aktörü ve yumuşak güç kaynağı olarak konumlandırılabileceğini ortaya koymaktadır. Ancak TDT’nin bu kaynakları ve potansiyeli kamu diplomasisi ve yumuşak güç perspektifinden ele alacak, yönetecek stratejik yaklaşıma ve kurumsal mekanizmalara sahip olmadığı tespit edilmiştir. Bu sonuçtan yola çıkarak çalışmada, TDT’nin kamu diplomasisi ve yumuşak güç konusunda stratejik ve kurumsal bir yaklaşım geliştirmesi, üyeleriyle birlikte ortak kamu diplomasisi ve iletişim stratejileri aracılığıyla teşkilatın iletişim politikalarını, imajını ve itibarını yönetmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • AA. (2025, Nisan 24). Bakan Fidan: Türk dünyası bir bütün olarak Kıbrıs Türkünün yanında olmaya devam edecektir. 16 Mayıs 2025’te https://www.aa.com.tr/tr/ gundem/bakan-fidan-turk-dunyasi-bir-butun-olarak-kibris-turkunun-yaninda-olmaya-devam-edecektir/3547501 adresinden alındı.
  • Acar, A. (2018). İsmail Bey Gaspıralı ve Türk düşüncesi. Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi, 3(1), 9-19.
  • Akıllı, E., & Kim, Y. (2024). Crafting a brand from tradition: An innovative public diplomacy strategy for the Organization of Turkic States. Bilig, 107-134.
  • Akçapa, M. (2023). Türk Devletleri Teşkilatı’nın tarihsel gelişimi: Teşkilatın dünü, bugünü ve yarını. Avrasya Uluslararası Araştırma Dergisi, 11(34), 473-491.
  • Altun, F. (2023). The Organisation of Turkic States’ digital communication and digital diplomacy perspective. Bilig, 106, 1-33.
  • Anholt, S. (2007). Competitive identity: The new brand management for nations, cities and regions. Palgrave Macmillan.
  • Arı, T. (1999). Uluslararası ilişkiler ve dış politika. Alfa Yayınları.
  • Asker, A., & Çiçek, A. (2025). Türk Devletleri Teşkilatı için stratejik kamu diplomasisi önerisi. Marmara Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 12, 65-95.
  • Atabay, M. (2025). İsmail Gaspıralı’nın düşüncelerinin II. Dünya Savaşı sırasında Türk Dünyası aydınlarına etkileri. Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı Dergisi, 24(38), 36-44.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • BBC NEWS. (2025, Nisan 15). Kazakistan, Türkmenistan ve Özbekistan Kıbrıs Cumhuriyeti’ne neden elçi atadı? 18 Mayıs 2025’te https://www.bbc.com/turkce/ articles/cnv5z8p402go adresinden alındı.
  • BrandFinance. (2025). Global soft power index. 30 Mayıs 2025’te https://brandirectory.com/softpower adresinden alındı.
  • Cull, N. (2009). Public diplomacy: Lessons from the past. Figueroa Press.
  • EEAS. (2025, Temmuz 30). The diplomatic service of the European Union. 15 Temmuz 2025’te https://www.eeas.europa.eu/_en adresinden alındı.
  • EU. (2025, Haziran 10). Communication. 9 Ağustos 2025’te https://commission. europa.eu/about/departments-and-executive-agencies/communication_en adresinden alındı.
  • EUEA. (2025, Temmuz 30). Public diplomacy. 15 Ağustos 2025’te https://www.eeas.europa.eu/eeas/public-diplomacy_en adresinden alındı.
  • EUEA. (2025, Temmuz 30). Strategic communications. 14 Ağustos 2025’te https://www.eeas.europa.eu/taxonomy/term/400164_en adresinden alındı.
  • EUNIC. (2025, Mayıs 21). European Union National Institutes for Culture. 25 Ağustos 2025’te https://www.eunicglobal.eu/about adresinden alındı.
  • Gönlübol, M. (2000). Uluslararası politika. Siyasal Kitabevi.
  • Grunig, J. E., & Grunig, L. E. (2005). Halkla ilişkiler ve iletişim modelleri. J. E. Grunig (Ed.), Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik içinde. Rota Yayınları.
  • Gündoğdu, A. (2013). Türkiye ve Türk Dünyası ilişkilerinin dayandığı tarihi temeller. Yeni Türkiye, (53-54), 319-325.
  • İB. (2022). Kamu diplomasisi nedir? Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları.
  • İskit, T. (2011). Diplomasi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karns, K. A., & Mingst, P. M. (2013). International organizations and diplomacy. J. H. Andrew & F. Cooper (Eds.), The Oxford Handbook of Modern Diplomacy. Oxford University Press.
  • Koçyiğit, A., & Darı, A. B. (2024). Sosyal medya ve kamu diplomasisi: Türk Devletleri Teşkilatı perspektifinden küresel etkileşim ve iletişim yönetimi. Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi, 9(1), 79-93.
  • Melissen, J. (2013). Public diplomacy. J. H. Andrew & F. Cooper (Eds.), The Oxford Handbook of Modern Diplomacy. Oxford University Press.
  • NATO. (2022, Eylül 29). Committee on Public Diplomacy (CPD). 18 Haziran 2025’te https://www.nato.int/cps/po/natohq/topics_69272.htm adresinden alındı.
  • Nye, J. (2019, Nisan 22). Soft power and public diplomacy revisited. BRILL: 20 Mayıs 2025’te https://brill.com/view/journals/hjd/14/1-2/article-p7_2.xml adresinden alındı.
  • Ortaylı, İ. (2015). Türklerin tarihi. Timaş Yayınları.
  • Özgül, O. (2014). Türk Dünyası geçmişi, bugünü ve gelecek. Düşünce Dünyasında Türkiz, 4(27), 47-58.
  • Sak, R. Ş. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-250.
  • Sengel, A. (2025). Ahmet Taşağıl, Eski Türk tarihi, Türklerin kökeni, yönetimleri ve Çin ile ilişkileri, Kronik Kitap, İstanbul, 2023. Türk Tarihi Araştırmaları Dergisi, 10(1), 99-106.
  • Szondi, G. (2008). Public diplomacy and nation branding: Conceptual similarities and differences. H. P. d. Differences (Ed.), Public diplomacy and nation branding. Netherlands.
  • Taşağıl, A. (2018). Bozkırın kağanlıkları. Kronik Yayıncılık.
  • TCCB. (2025). Fors. 17 Haziran 2025’te https://www.tccb.gov.tr/cumhurbaskanligi/ resmi-simgeler/fors/ adresinden alındı.
  • TDT. (2009). Nahçıvan Anlaşması. 9 Mart 2025’te https://www.turkicstates.org/u/d/basic-documents-tr/Nahcivan_Anlasmasi_Turkce_ 20140417_193951.pdf adresinden alındı.
  • TDT. (2023). Türk Ticaret ve Sanayi Odası Genel Kurul Toplantısı İstanbul’da gerçekleştirildi. 10 Mart 2025’te https://www.turkicstates.org/tr/haber/turk-ticaret-ve-sanayi-odasi-genel-kurul-toplantisini-istanbulda-gerceklestirdi adresinden alındı.
  • TDT. (2024). Türk Dünyası Şartı. 15 Mart 2025’te https://turkicstates.org/u/ T%C3%BCrk_D%C3%BCnyas%C4%B1_Sart%C4%B1.pdf adresinden alındı.
  • TDT. (2025). Türk Devletleri Teşkilatı. 20 Mart 2025’te https://www.turkicstates.org/tr adresinden alındı.
  • Tuncer, H. (1995). Eski ve yeni diplomasi. Ümit Yayıncılık.
  • Uzunağaç, E. (2025). Bağımsızlıktan kurumsallaşmaya: Türk Devletleri Teşkilatının kuruluş süreci. Marmara Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 12, 268-285.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer), Türk Dünyası Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ergün Köksoy 0000-0003-4135-6233

Gönderilme Tarihi 13 Eylül 2025
Kabul Tarihi 6 Kasım 2025
Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Köksoy, E. (2025). Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Güç Perspektifinden Türk Devletleri Teşkilatı’nın İncelenmesi. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, 25(2), 527-550. https://doi.org/10.32449/egetdid.1783514

by-nc.png  Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.