Turizm, günümüz
itibariyle iktisadi, siyasi, sosyal ve kültürel açılardan birçok ülke gibi
Türkiye’nin de mevcut durumunu ve geleceğini yakından etkileyen unsurlardan biri
hâline gelmiştir. Bu nedenle turizm faaliyetlerini geliştirmeye,
çeşitlendirmeye ve artırmaya yönelik turistik tanıtım ve propaganda
faaliyetlerinin önemi daha da artmıştır. Çağdaş bir anlayış çerçevesinde
Türkiye’nin tarihî ve tabii değerlerinin dünya sathında tanıtılması, turistler
nezdinde olumlu bir ülke imajı uyandırılması ve bu münasebetle turistlere ülke
sathında seyahat imkân ve fırsatları yaratılması bir gereklilik hâlini
almıştır. 1991’de bağımsızlığını kazanan Türk Cumhuriyetleri ile Türkiye
arasında tesis edilen ve stratejik bir özelliğe sahip olan turizm ilişkileri bu
bağlamda özel bir öneme sahiptir. Bu kapsamda önem arz eden ülkelerden biri de Özbekistan
olmuştur. Türkiye ile Özbekistan arasındaki turizm ilişkileri siyasi
ilişkilerle doğru orantılı olarak çeşitli dalgalanmalar yaşamıştır. Bununla
birlikte turizm iki ülke arasındaki tarihî, kültürel, siyasi ve iktisadi bağların
kuvvetlendirilmesinde etkili bir unsur olarak yeni bir açılım alanı teşkil
etmiştir.
Bu çalışma
kapsamında Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın yurt dışı
teşkilatı içinde yer alan Taşkent Kültür ve Tanıtma Müşavirliği’nin faaliyetleri
temel alınarak, Özbekistan’da yapılan turistik tanıtma ve propaganda
çalışmaları değerlendirilmiştir. İki soydaş ülke durumunda olan Türkiye ile Özbekistan
arasındaki ilişkileri geliştirmek üzere tesis edilen turistik ilişkiler de bu
vesileyle ele alınan konular arasında yer almış ve bu hususta kaydedilen güncel
gelişmeler hakkında bilgi verilmiştir.
Turizm Propaganda Taşkent Kültür ve Tanıtma Müşavirliği Özbekistan Tanıtma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 1 |
Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.