Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 19 Sayı: 1, 27 - 36, 30.06.2019

Öz

Kaynakça

  • BARTH Fredrik (2001). Etnik Gruplar Ve Sınırları: Kültürel Farklılığın Toplumsal Organizayonu, Çev: Ayhan Kaya, Seda Gürkan, İstanbul: Bağlam Yayınları. BİLGİN Nuri(1999). Kollektif Kimlik,İstanbul: Sistem Yayıncılık. BİLGİN Nuri (2007). Kimlik İnşası, İstanbul: Aşina Yayınları. BOZ Erdoğan (2010). Çerkes Etnik Kimliğinin Yeniden İnşasında Akarabalık, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antropoloji Anabilim Dalı, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. ERHAN Selahattin (1997). “Göç ve Kimlik”, II.Ulusal Sosyoloji Kongresi : Toplum ve Göç, T.C Başbakanlık Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası, Ankara. ERİKSEN Thomas Hylannd (2004). Etnisite ve Milliyetçilik Antropolojik Bir Bakış, İstanbul:Avesta Yayınları. FENTON Steve (2001). Etnisite Irkçılık Sınıf Ve Kültür, Çev: Nihat Şad, Ankara:Phoenix Yayınevi. GANS Herbert J.(1979) . “Symblolic Ethnicity the Future of Ethnic Groups and Cultures İn Amerika”, Ethnic and Racial Studies 2(1), ss.1-20. GANS Herbert, J. (2014) Gans. “The Coming Darkness of late-generation European American Ethnicity”, Ethnic and Racial Studies, Volume:37, Issue:5,ss.757-765. GEERTZ Clifford (1973). The Interpretation of Cultures. London:Fontona. GİLBERSTON Amanda (2007). Symbolic Ethnicity and The Dilemmas of Difference Talking Indiannes with New Zealad-born Gujuratis, Victory University of Wellington, Master Thesis of Arts in Antropolog, New Zealand. HANSEN Alan D.(2005).”A Practical Task: Ethnicity As A Resource in Social İnteraction”, Research On Language and Social Interaction, Volume:38, Issue:1, ss.63-104. KARATAŞ Abdurrahman (2006). Almanya’daki Türkiyeli Göçmenler Özelinde Asimilasyon ve Entegrasyon, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antropoloji Anabilim Dalı, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. KEEFE Emley Susan(1992). “ Ethnic Identy: The Domain of Perceptions of and Attachment to Ethnic Groups and Culture”, Human Organization, Vol:51, No:1, 1992, ss.35-43. LEİTH Murray Steward Leith; SİM Duncon(2016). “Scattish Clan İdentities İn Amerika: Symbolic or Real?”, Ethnic and Racial Studies, Volume:39, Issue 14, ss. 2564-2582. NAGEL Joane (1994). “Constructing Ethnicity:Creating and Recreating Ethnic Identy and Culture”, Social Problems, No:41, 1994, ss.152-168. RAY Celeste (2001) Ray, Highland Heritage Scottish Americans in The American South, Chapel Hill:University of Nort Carolin. SARI Gökhan(2011) .Geçmişten Günümüze Süryaniler Ve Süryanilerin Türkiye’ye Etkileri:İdil Örneği, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı, Basılmamış Doktora Tezi, Ankara. SMİTH D. ANTHONY (2002). Ulusların Etnik Kökeni, Çev: Sonay Bayramoğlu-Hülya Kendir, Ankara: Dost Kitabevi. TABAKÇI Nurullah (2008). Kültürlerarası İletişim Sürecinde Alt Kültürde Kimliğin Oluşumu(Türkiye’deki Karaçay Topluluğu Örneği), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Araştırma Yöntemleri Bilim Dalı, Basılmamış Doktora Tezi, Konya. TOK Nafiz (2003). Kültür, Kimlik ve Siyaset, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. WATERS Mary C.(2014) .“The Everyday Use Surname to Determine Ethnic Ancestry”, Qualitative Sociology, April 2014, Volume: 12, Issue:3, ss.303-324. YANG Philip Q.(2000), From Ethnic Studies: Issues and Approaches, State University of New York Press. YAYAK Aslı (2015). Göçmenlerin Ayrımcılık ve Kimlik Algılarının Nefret Suçları Kapsamında İncelenmesi, İstanbul Üniversitesi Adli Tıp Enstitüsü, Sosyal Bilimler Anabilim Dalı, Basılmamış Doktora Tezi, İstanbul.

Üçüncü ve Dördüncü Kuşak Göçmenlerdeki Etnik Kimlik Algısı ve Sembolik Etnisite

Yıl 2019, Cilt: 19 Sayı: 1, 27 - 36, 30.06.2019

Öz

Belirli bir topluluğun üyelerini, diğer topluluk
üyelerinden farklı hissettiren aidiyet duygusunu karşılayan etnik kimlik
kavramı, 1950’lerden itibaren göçmen grupları işaret etmek amacıyla sıkça
kullanılmaya başlanmıştır. Göçmen grupların, bilhassa kendi göç olayını
yaşamamış ancak aile tarihinde göç hikayesi olan sonraki kuşakların,  asimilasyona ve kültürleşmeye maruz kalmadan
etnik varlıklarını ve etnik kimliklerini nasıl devam ettirecekleri, etnisite
çalışmalarında üzerinde durulan temel konulardan biri olmuştur. Bu konuda
çalışan önemli isimlerden biri olan Herbert Gans, 1979 yılında orataya attığı
“Sembolik Etnisite” kavramı ile , etnik kültürel uygulamaların ve etnik
organizasyonlara katılımın azalmasına rağmen etnik kimliğin entisitenin temeli
haline geldiğini savunmuştur Sembolik etnisite kavramı yaygın olarak kabul
görmüş bir kavram olsa da, Gans’ın bir toplumda sembolik etnisitenin varlığının
tespiti,  gerçek bir etnisiteye işaret
etmez ve sonraki kuşaklarda etnik devamlılık sağlanamaz yönündeki düşüncesi
güncel çalışmalarda önemli eleştirilere tabi tutulmaktadır.

Kaynakça

  • BARTH Fredrik (2001). Etnik Gruplar Ve Sınırları: Kültürel Farklılığın Toplumsal Organizayonu, Çev: Ayhan Kaya, Seda Gürkan, İstanbul: Bağlam Yayınları. BİLGİN Nuri(1999). Kollektif Kimlik,İstanbul: Sistem Yayıncılık. BİLGİN Nuri (2007). Kimlik İnşası, İstanbul: Aşina Yayınları. BOZ Erdoğan (2010). Çerkes Etnik Kimliğinin Yeniden İnşasında Akarabalık, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antropoloji Anabilim Dalı, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. ERHAN Selahattin (1997). “Göç ve Kimlik”, II.Ulusal Sosyoloji Kongresi : Toplum ve Göç, T.C Başbakanlık Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası, Ankara. ERİKSEN Thomas Hylannd (2004). Etnisite ve Milliyetçilik Antropolojik Bir Bakış, İstanbul:Avesta Yayınları. FENTON Steve (2001). Etnisite Irkçılık Sınıf Ve Kültür, Çev: Nihat Şad, Ankara:Phoenix Yayınevi. GANS Herbert J.(1979) . “Symblolic Ethnicity the Future of Ethnic Groups and Cultures İn Amerika”, Ethnic and Racial Studies 2(1), ss.1-20. GANS Herbert, J. (2014) Gans. “The Coming Darkness of late-generation European American Ethnicity”, Ethnic and Racial Studies, Volume:37, Issue:5,ss.757-765. GEERTZ Clifford (1973). The Interpretation of Cultures. London:Fontona. GİLBERSTON Amanda (2007). Symbolic Ethnicity and The Dilemmas of Difference Talking Indiannes with New Zealad-born Gujuratis, Victory University of Wellington, Master Thesis of Arts in Antropolog, New Zealand. HANSEN Alan D.(2005).”A Practical Task: Ethnicity As A Resource in Social İnteraction”, Research On Language and Social Interaction, Volume:38, Issue:1, ss.63-104. KARATAŞ Abdurrahman (2006). Almanya’daki Türkiyeli Göçmenler Özelinde Asimilasyon ve Entegrasyon, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antropoloji Anabilim Dalı, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. KEEFE Emley Susan(1992). “ Ethnic Identy: The Domain of Perceptions of and Attachment to Ethnic Groups and Culture”, Human Organization, Vol:51, No:1, 1992, ss.35-43. LEİTH Murray Steward Leith; SİM Duncon(2016). “Scattish Clan İdentities İn Amerika: Symbolic or Real?”, Ethnic and Racial Studies, Volume:39, Issue 14, ss. 2564-2582. NAGEL Joane (1994). “Constructing Ethnicity:Creating and Recreating Ethnic Identy and Culture”, Social Problems, No:41, 1994, ss.152-168. RAY Celeste (2001) Ray, Highland Heritage Scottish Americans in The American South, Chapel Hill:University of Nort Carolin. SARI Gökhan(2011) .Geçmişten Günümüze Süryaniler Ve Süryanilerin Türkiye’ye Etkileri:İdil Örneği, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı, Basılmamış Doktora Tezi, Ankara. SMİTH D. ANTHONY (2002). Ulusların Etnik Kökeni, Çev: Sonay Bayramoğlu-Hülya Kendir, Ankara: Dost Kitabevi. TABAKÇI Nurullah (2008). Kültürlerarası İletişim Sürecinde Alt Kültürde Kimliğin Oluşumu(Türkiye’deki Karaçay Topluluğu Örneği), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Araştırma Yöntemleri Bilim Dalı, Basılmamış Doktora Tezi, Konya. TOK Nafiz (2003). Kültür, Kimlik ve Siyaset, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. WATERS Mary C.(2014) .“The Everyday Use Surname to Determine Ethnic Ancestry”, Qualitative Sociology, April 2014, Volume: 12, Issue:3, ss.303-324. YANG Philip Q.(2000), From Ethnic Studies: Issues and Approaches, State University of New York Press. YAYAK Aslı (2015). Göçmenlerin Ayrımcılık ve Kimlik Algılarının Nefret Suçları Kapsamında İncelenmesi, İstanbul Üniversitesi Adli Tıp Enstitüsü, Sosyal Bilimler Anabilim Dalı, Basılmamış Doktora Tezi, İstanbul.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tuğba Erdem

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erdem, T. (2019). Üçüncü ve Dördüncü Kuşak Göçmenlerdeki Etnik Kimlik Algısı ve Sembolik Etnisite. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, 19(1), 27-36. https://doi.org/10.32449/egetdid.338957

Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi

Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı

ile lisanslanmıştır.