Türk kültürü araştırmaları, birçok açıdan değerlendirilebilir. Organizasyondaki iş faaliyetleri, Türk kültüründen etkilenebilir. Araştırmanın amacı, yönetimde Türk kültürüne ilişkin araştırmalarına odaklanmaktır. Organizasyonda çalışanlar iş faaliyetlerini yerine getirirken, hem yönetim mekanizmasından hem de kültürel değerlerden etkilenir. Araştırmada Web of Science’de, yönetimde Türk kültürü makalelerine odaklanılmıştır. Araştırma analizinde R programı ve bibliyometrik analizlerden faydalanılmıştır. Analizde vurgulanan anahtar kelimelere ve ilişkilere yer verilmiştir. Yönetimde Türk kültürü araştırmalarının, 1993-2023 yıllarında incelendiğini ve toplam 1369 yazarın araştırma yürüttüğü görülmüştür. Araştırmaların yıllık büyüme oranının %2.34 olduğu, en fazla atıfın 2011 ve araştırmanın 2020 yılında gerçekleştirildiği gözlemlenmiştir. Analizde yazarların en fazla vurgu yaptığı kelimeler; Türkiye, kültür, organizasyon kültürü, yönetim, liderlik, iş tatmini, kolektivizm, yenilik, bilgi yönetimi ve kültürlerarası kelimelerin olduğu görülmüştür. Analiz sonucunda Türkiye ve kültür kavramlarının güçlü ilişkilere sahip olduğu anlaşılmıştır. Araştırmada bu ilişkiye ek olarak yönetim, liderlik, değişim, yükseköğretim, organizasyon kültürü, Türk kültürü ve rekabet eden değerler kelimelerinin de birbirleri ile güçlü ilişkilere sahip olduğu anlaşılmıştır.
Bibliyometrik Analiz Çalışanlar Organizasyonlar Türk Kültürü Yönetim
Araştırma etik kurul onayı gerektirmemektedir.
Destekleyen kurum yoktur.
projeden türetilmemiştir
-
Turkish culture research can be evaluated from different perspectives. While employees in the organization carry out their work activities, they are affected by both the management mechanism and cultural values. In this respect, the organizational perspective on Turkish management culture can make a new contribution to the literature. The research aims to examine the effects of Turkish culture on the performance of business activities in the organization from a management perspective. For this purpose, this study focuses on Turkish management culture research in the literature. In the research, Turkish management culture articles in Web of Science journals were examined. The analysis method of the research consisted of the R program and bibliometric analysis. Keywords highlighted in the analysis and their relationships with each other are included. Turkish management culture research was analyzed on 17.04.2023. As a result of the analysis, it was determined that there were a total of 490 articles in the literature. It was observed that the articles on the subject covered the years 1993-2023 and a total of 1369 authors conducted research. It was observed that the annual growth rate of research was 2.34%, and most citations were made in 2011 and article was published in 2020. As a result, the words that the authors emphasize most in their research are listed as; Türkiye, culture, organizational culture, management, leadership, job satisfaction, collectivism, innovation, knowledge management, and intercultural. As a result of the analysis, it was understood that the concepts of Türkiye and culture have strong relationships. In addition to this relationship, the research found that the words management, leadership, change, higher education, organizational culture, Turkish culture, and competing values also have strong relationships with each other.
Bibliometric Analysis Employees Organizations Turkish Culture Management
projeden türetilmemiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi, Kentsel Politika, Türk Dünyası Çalışmaları, Yöneylem |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | projeden türetilmemiştir |
Erken Görünüm Tarihi | 13 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 13 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 1 |
Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.