Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü
sınıf fen bilimleri dersi basit elektrik devreleri ünitesinde, laboratuvar destekli
öğretimin akademik başarı ve tutuma etkisini belirlemektir. Araştırmada
öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma
grubu, 2017-2018 akademik yılı bahar döneminde Kastamonu iline bağlı bir devlet
okulunda öğrenim gören toplam 35 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı
olarak Karaçallı (2011) tarafından geliştirilen akademik başarı testi ve tutum
ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, SPSS istatistik programı üzerinde
bağımsız t-testi analizleri uygulanmıştır. Bulgulara göre, hem akademik başarı
testi hem de tutum ölçeği ön-test puanları bakımından deney ve kontrol grubu
arasında anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir. Fakat başarı testi ve tutum
ölçeği son-test puanları karşılaştırıldığında deney ve kontrol grubu arasında
deney grubu lehine anlamlı bir farkın olduğu tespit edilmiştir. Bu bulgulardan
yola çıkarak, ilkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersi basit elektrik
devreleri ünitesinde laboratuvar destekli öğretimin akademik başarı ve fen
bilimleri dersine yönelik tutuma olumlu etkisinin olduğu söylenebilir.
The aim of this study is to determine the effect of laboratory-supported instruction on academic achievement and attitudes in the elementary school science class of simple electrical circuits unit. Pretest-posttest control group quasi-experimental design was used ın the study. The study group consists of a total of 35 students in a public school in the Kastamonu province in the spring term of 2017-2018 academic year. As a data collection tool, academic achievement test and attitude scale were used. In the analysis of the data, independent t-test analysis was applied on SPSS statistical program. According to the findings, there was no significant difference between the experimental and control groups in terms of both academic achievement test and attitude scale pre-test scores. However, when the achievement test and attitude scale post-test scores were compared, it was determined that there was a significant difference between the experimental and control groups in favor of the experimental group. Based on these findings, it can be said that laboratory-assisted instruction in primary school fourth grade science course simple electrical circuits unit has a positive effect on attitude towards academic achievement and science course.
Achievement science laboratory supported instruction attitude
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2 |