Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Elementary School Teachers' and Students' Opinions on The EBA Platform In Pandemic Process

Yıl 2021, , 333 - 352, 19.10.2021
https://doi.org/10.53506/egitim.901669

Öz

During the global epidemic that affected the whole world, the continuity of education and training activities was tried to be provided by distance education. The Education Information Network (EBA) application, which existed before in our country, has been the main platform where distance education is carried out. The aim of this study is to evaluate EBA applications in line with the opinions of elementary school teachers and students. This study was conducted in an exploratory sequential design, one of the mixed research methods, and its quantitative dimension is in the survey model, its qualitative dimension is a phenomonography. While the survey model was used in the quantitative part of the study, the phenemonograhy was used in the qualitative part. The research group consists of 263 elementary school teachers and 10 students. In the study, data were collected with a questionnaire form consisting of 18-item open-ended questions developed by Sönmez, Yıldırım and Çetinkaya (2020) and a semi-structured interview form with 12 questions. SPSS 25 package program was used for quantitative data in the analysis of the data, and the qualitative data were analyzed by descriptive analysis. In the study, it was found that teachers think that the course time is sufficient in EBA, the content is appropriate to the student level, but EBA alone is not sufficient in teaching and they have difficulty in reaching their students. Teachers' views do not differ according to age, professional seniority, class level and service area. Students' opinions are that they mostly access EBA by phone, use resources other than EBA in lessons, have difficulties in assignments, and consider EBA inadequate in terms of physical activities. Suggestions have been made to improve the EBA by taking into account the opinions and needs of students and teachers

Kaynakça

  • Alaybay, A. (2015). Ortaöğretim öğretmenlerinin ve öğrencilerinin EBA (eğitimde bilişim ağı) kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aldemir, C. & Avşar, M. N. (2020). Pandemi döneminde dijital vatandaşlık uygulamaları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(2),148-169.
  • Alkan, C. (2011). Eğitim Teknolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Ateş, M., Çerçi, A. & Derman, S. (2015). Eğitim bilişim ağında yer alan Türkçe dersi videoları üzerine bir inceleme.Sakarya Üniversitesi Fakültesi Dergisi, 5(3), 105-117.
  • Ayan,E.(2018). Öğretmenlerin eğitim bilişim ağı içeriğini kullanma ve e-içerik geliştirme durumlarının incelenmesi.Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Bahçeci, F. & Efe B. (2018). Lise öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sitesine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 11(4), 676-692.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını, Açık öğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 85-124.
  • Branekova, D.(2020). The successful model of dıstance learnıng. Trakia Journal of Sciences, 18(1),275-284.
  • Cemaloğlu, N. & Erdemoğlu Şahin, D. (2007). Öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15 (2) , 463-484 .
  • Clark, R. E. (2000). Evaluating distance education: Strategies and cautions. In Simonson M., & Schlosser C. (Eds). Quarterly review of distance education (pp. 3-16). North Miami Beach, FL: Information Age Publishing.
  • Creswell, J. W. & Clark, V. L. P. (2018). Karma Yöntem Araştırmaları: Tasarımı ve Yürütülmesi (Çev. Ed. Y. Dede ve S.B. Demir). Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Çetin, O ve Günay, Y. (2011). Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 175-202.
  • Demirarslan, Y. & Usluel, Y.K.(2005). Bilgi iletişim teknolojilerinin öğrenme öğretme sürecine entegrasyonun da öğretmenlerin durumu. Turkish Journal of Educational Technology, 4 (3), 109-113.
  • Doğan, S. & Koçak, E.(2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Journal of Economics and Social Research. 7 (14),110-124.
  • Duban, N. Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının COVID-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 357-376.
  • Erturgut, R. (2008). İnternet temelli uzaktan eğitimin örgütsel, sosyal pedagojik ve teknolojik bileşenleri. Bilim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 79-85.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 belirsizliğinde egitim: ilkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2). 24-43.
  • Gezer, M. & Durdu, L. (2020). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ile ilgili tezlerin sistematik analizi. Başkent Unıversıty Journal Of Educatıon. ,7(2), 393-408
  • Gömleksiz, M.N. & Deniz,H.K.(2019). Eğitim bilişim ağı (EBA) ders Web sitesine ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşleri. Türkish Studies.14(3),431-446.
  • Gözel, E. & Halat E. (2010). İlköğretim okulu öğretmenleri ve zaman yönetimi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6, 73-89.
  • Hobson, T.D. & Puruhito, K.K. (2018). Goingthedistance: Online course performance and motivation of distance-learning students. Online Learning, 22(4), 129-140.
  • İskender, H. (2016). Eğitim Bilişim Ağı’nda bulunan 7. sınıf Türkçe dersi videolarının ilköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. sınıflar) öğretim programıyla uyumu. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (24), 1043-1068.
  • Kana, F. & Aydın, V. (2017). Ortaokul öğretmenleri ve öğrencilerinin eğitim bilişim ağı hakkında görüşleri, International Journal of Social Humanities Sciences Research, 4 (13),1494-1504.
  • Karaman, D. v& Aydoğmuş,U.(2018). Üniversite öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Uşak Üniversitesi Eşme MYO’da bir uygulama. Nevşehir Hacıbektaş Üniversitesi SBE Dergisi,(1),23-44.
  • Kılıç Çakmak, E., Özüdoğru, G., Bozkurt, Ş. B., Ülker, Ü., Özgül Ünsal, N., Boz, K., Bozkurt, Ö. F., Ergül Sönmez, E., Baştemur Kaya, C., Karaca, C., Bahadır, H., & Üstün Gül, H. (2016). 2014 yılında eğitim teknolojileri alanındaki yayımlanan makalelerin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 6 (1), 80-108.
  • Koçoğlu, E., Ulu Kalın, Ö., Tekdal, D. & Yiğen, V. (2020). “Covid-19 Pandemi Sürecinde Türkiye’deki Eğitime Bakış” International Social Sciences Studies Journal, 6( 65), 2956-2966.
  • Köklü, N.(1994). Örnek olay çalışma metotları. Ankara Üniversitesi EBF Dergisi. 27(2),771-779.
  • Kurtdede Fidan, N., Erbasan, Ö. & Kolsuz, S. (2016). Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’ndan (EBA) Yararlanmaya İlişkin Görüşleri, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9 (45), 626-637.
  • Maden, S. & Önal, A. (2018). Elektronik bilişim ağındaki ortaokul Türkçe dersi içeriklerinin kullanımı üzerine bir araştırma, Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 4(2), 101-121.
  • Makatouni, A. (2002). What motivates consumers to buy organic food in the UK? Results from a qualitative study. British Food Journal, 104(3/4/5), 345-352.
  • Marton, F. (1986). Phenomenography: A research approach to investigating different understanding of reality. Journal of Tought, 21(3), 28-49.
  • Mazlum,M.M. ve Atalay, A.(2017). Sosyal bilimlerde araştırma yönteminin belirlenmesi. Educational and Social Science Journal.4(16):1-21.
  • Özer, M. (2020). Türkiye’de COVİD-19 salgını sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından atılan politika adımları. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129.
  • Pala, F, Arslan, H, & Özdinç, F. (2017). Eğitim Bilişim Ağı web sitesinin otantik görevler ve göz izleme ile kullanılabilirliğinin incelenmesi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 24- 38
  • Patton,M. Q.(1987). How to use qualitative methods in evaluation. Newbury Park, CA: Sage.
  • Saklan, H. & Ünal, C. (2019). Dijital eğitim platformları arasında eba’nın yeri ile ilgili fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38 (1) , 19-34.
  • Sönmez, M., Yıldırım, K. & Çetinkaya, F. Ç. (2020). Yeni tip Koronavirüs (SARS-CoV2) salgınına bağlı uzaktan eğitim sürecinin sınıf öğretmenlerinin görüşleriyle değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(6), 855-875.
  • Sönmez, V. & Alacapınar, F.G.(2014).Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Şenel, S. & Kutlu Ö. (2015). Ankara üniversitesi uzaktan eğitim programına katılan öğrencilerin akademik başarılarını yordayan faktörler, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 6(2), 177-193
  • TEDMEM. (2020). COVID-19 sürecinde eğitim uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri. (TEDMEM Analiz Serisi 7). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Tekinarslan, E. (2002). Distance education: Technologies, ıssues and considerations, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(3), 65-73.
  • Tınmaz, H. (2013). Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler.(Ed. Kürşat Çğıltay ve Yüksel Göktaş). Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Tutar, M. (2015). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sitesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Türker,A. & Güven, C. (2016). Lise öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (EBA) projesinden yararlanma düzeyleri ve proje ile ilgili görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 244-254.
  • Tüysüz, C. & Çümen,V. (2016). EBA ders Web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri, Uşak Üniversitesi SBE Dergisi ,9 (27/3), 278-296.
  • UNESCO (2020, March 27). Teacher Task Force calls to support 63 million teachers touched by the COVID-19 crisis. UNESCO. Retrieved from “https://en.unesco.org/news/teacher-task-force-calls-support-63-million-teachers-touched-covid-19-crisis”
  • Üstün, Ç. & Özçiftçi, S. (2020). COVID-19 pandemisinin sosyal yaşam ve etik düzlem üzerine etkileri: Bir değerlendirme çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(1), 142-153.
  • Viner, R., Russell, S.J, Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C. & Booy, R. (2020). School clouse and management practices during coronovirus outbreaks including COVID-19: A rapid systematic review. The Lancet Child & Adolescent Health, 4, 397-404.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H .(2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Zhang, W., Wang, Y., Yang, L., & Wang, C. (2020). Suspending clases without stopping learning: China’s education emergency managament policy in the COVID-19 outbreak. Journal of Risk and Financial Management, 13(3), 55-61.

Pandemi Sürecinde EBA Platformuna Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin Görüşleri

Yıl 2021, , 333 - 352, 19.10.2021
https://doi.org/10.53506/egitim.901669

Öz

Tüm dünyayı etkileyen küresel salgın döneminde eğitim öğretim faaliyetlerinin devamlılığı uzaktan eğitim ile sağlanmaya çalışılmıştır. Ülkemizde daha önceden de var olan Eğitim Bilişim Ağı (EBA) uygulaması uzaktan eğitimin yürütüldüğü temel platform olmuştur. Bu araştırmanın amacı EBA uygulamalarını sınıf öğretmenlerinin ve ilkokul öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Bu araştırma Karma araştırma yöntemlerinden açımlayıcı sıralı desende yürütülen çalışmanın nicel boyutu tarama modelinde, nitel boyutu fenemonografik araştırma olarak tasarlanmıştır. Araştırma grubunu 263 sınıf öğretmeni ve 10 ilkokul öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada Sönmez, Yıldırım ve Çetinkaya’nın (2020) geliştirdiği 18 maddelik açık uçlu sorulardan oluşan anket formu ve 12 soruluk yarı yapılandırılmış mülakat formu ile veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde nicel veriler için SPSS 25 paket programı kullanılmış, nitel veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin EBA'da ders süresini yeterli buldukları, içeriğin öğrenci seviyesine uygun olduğunu düşündüklerini fakat, öğretimde EBA'nın tek başına yeterli olmadığı ve öğrencilerine ulaşmakta güçlük çektikleri bulunmuştur. Öğretmen görüşleri yaş, mesleki kıdem, okutulan sınıf düzeyi ve hizmet bölgesine göre farklılık göstermemektedir. Öğrenci görüşleri ise EBA'ya en çok telefondan erişim sağladıkları, EBA dışında ek kaynak kullandıkları, verilen ödevlerde zorlandıkları ve fiziksel etkinlikler bakımından EBA'yı yetersiz gördükleri yönündedir. EBA'nın öğrencilerin ve öğretmenlerin görüşleri ve ihtiyaçları dikkate alınarak iyileştirilmesi gibi önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Alaybay, A. (2015). Ortaöğretim öğretmenlerinin ve öğrencilerinin EBA (eğitimde bilişim ağı) kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aldemir, C. & Avşar, M. N. (2020). Pandemi döneminde dijital vatandaşlık uygulamaları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(2),148-169.
  • Alkan, C. (2011). Eğitim Teknolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Ateş, M., Çerçi, A. & Derman, S. (2015). Eğitim bilişim ağında yer alan Türkçe dersi videoları üzerine bir inceleme.Sakarya Üniversitesi Fakültesi Dergisi, 5(3), 105-117.
  • Ayan,E.(2018). Öğretmenlerin eğitim bilişim ağı içeriğini kullanma ve e-içerik geliştirme durumlarının incelenmesi.Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Bahçeci, F. & Efe B. (2018). Lise öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sitesine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 11(4), 676-692.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını, Açık öğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 85-124.
  • Branekova, D.(2020). The successful model of dıstance learnıng. Trakia Journal of Sciences, 18(1),275-284.
  • Cemaloğlu, N. & Erdemoğlu Şahin, D. (2007). Öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15 (2) , 463-484 .
  • Clark, R. E. (2000). Evaluating distance education: Strategies and cautions. In Simonson M., & Schlosser C. (Eds). Quarterly review of distance education (pp. 3-16). North Miami Beach, FL: Information Age Publishing.
  • Creswell, J. W. & Clark, V. L. P. (2018). Karma Yöntem Araştırmaları: Tasarımı ve Yürütülmesi (Çev. Ed. Y. Dede ve S.B. Demir). Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Çetin, O ve Günay, Y. (2011). Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 175-202.
  • Demirarslan, Y. & Usluel, Y.K.(2005). Bilgi iletişim teknolojilerinin öğrenme öğretme sürecine entegrasyonun da öğretmenlerin durumu. Turkish Journal of Educational Technology, 4 (3), 109-113.
  • Doğan, S. & Koçak, E.(2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Journal of Economics and Social Research. 7 (14),110-124.
  • Duban, N. Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının COVID-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 357-376.
  • Erturgut, R. (2008). İnternet temelli uzaktan eğitimin örgütsel, sosyal pedagojik ve teknolojik bileşenleri. Bilim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 79-85.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 belirsizliğinde egitim: ilkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2). 24-43.
  • Gezer, M. & Durdu, L. (2020). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ile ilgili tezlerin sistematik analizi. Başkent Unıversıty Journal Of Educatıon. ,7(2), 393-408
  • Gömleksiz, M.N. & Deniz,H.K.(2019). Eğitim bilişim ağı (EBA) ders Web sitesine ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşleri. Türkish Studies.14(3),431-446.
  • Gözel, E. & Halat E. (2010). İlköğretim okulu öğretmenleri ve zaman yönetimi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6, 73-89.
  • Hobson, T.D. & Puruhito, K.K. (2018). Goingthedistance: Online course performance and motivation of distance-learning students. Online Learning, 22(4), 129-140.
  • İskender, H. (2016). Eğitim Bilişim Ağı’nda bulunan 7. sınıf Türkçe dersi videolarının ilköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. sınıflar) öğretim programıyla uyumu. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (24), 1043-1068.
  • Kana, F. & Aydın, V. (2017). Ortaokul öğretmenleri ve öğrencilerinin eğitim bilişim ağı hakkında görüşleri, International Journal of Social Humanities Sciences Research, 4 (13),1494-1504.
  • Karaman, D. v& Aydoğmuş,U.(2018). Üniversite öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Uşak Üniversitesi Eşme MYO’da bir uygulama. Nevşehir Hacıbektaş Üniversitesi SBE Dergisi,(1),23-44.
  • Kılıç Çakmak, E., Özüdoğru, G., Bozkurt, Ş. B., Ülker, Ü., Özgül Ünsal, N., Boz, K., Bozkurt, Ö. F., Ergül Sönmez, E., Baştemur Kaya, C., Karaca, C., Bahadır, H., & Üstün Gül, H. (2016). 2014 yılında eğitim teknolojileri alanındaki yayımlanan makalelerin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 6 (1), 80-108.
  • Koçoğlu, E., Ulu Kalın, Ö., Tekdal, D. & Yiğen, V. (2020). “Covid-19 Pandemi Sürecinde Türkiye’deki Eğitime Bakış” International Social Sciences Studies Journal, 6( 65), 2956-2966.
  • Köklü, N.(1994). Örnek olay çalışma metotları. Ankara Üniversitesi EBF Dergisi. 27(2),771-779.
  • Kurtdede Fidan, N., Erbasan, Ö. & Kolsuz, S. (2016). Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’ndan (EBA) Yararlanmaya İlişkin Görüşleri, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9 (45), 626-637.
  • Maden, S. & Önal, A. (2018). Elektronik bilişim ağındaki ortaokul Türkçe dersi içeriklerinin kullanımı üzerine bir araştırma, Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 4(2), 101-121.
  • Makatouni, A. (2002). What motivates consumers to buy organic food in the UK? Results from a qualitative study. British Food Journal, 104(3/4/5), 345-352.
  • Marton, F. (1986). Phenomenography: A research approach to investigating different understanding of reality. Journal of Tought, 21(3), 28-49.
  • Mazlum,M.M. ve Atalay, A.(2017). Sosyal bilimlerde araştırma yönteminin belirlenmesi. Educational and Social Science Journal.4(16):1-21.
  • Özer, M. (2020). Türkiye’de COVİD-19 salgını sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından atılan politika adımları. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129.
  • Pala, F, Arslan, H, & Özdinç, F. (2017). Eğitim Bilişim Ağı web sitesinin otantik görevler ve göz izleme ile kullanılabilirliğinin incelenmesi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 24- 38
  • Patton,M. Q.(1987). How to use qualitative methods in evaluation. Newbury Park, CA: Sage.
  • Saklan, H. & Ünal, C. (2019). Dijital eğitim platformları arasında eba’nın yeri ile ilgili fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38 (1) , 19-34.
  • Sönmez, M., Yıldırım, K. & Çetinkaya, F. Ç. (2020). Yeni tip Koronavirüs (SARS-CoV2) salgınına bağlı uzaktan eğitim sürecinin sınıf öğretmenlerinin görüşleriyle değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(6), 855-875.
  • Sönmez, V. & Alacapınar, F.G.(2014).Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Şenel, S. & Kutlu Ö. (2015). Ankara üniversitesi uzaktan eğitim programına katılan öğrencilerin akademik başarılarını yordayan faktörler, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 6(2), 177-193
  • TEDMEM. (2020). COVID-19 sürecinde eğitim uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri. (TEDMEM Analiz Serisi 7). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Tekinarslan, E. (2002). Distance education: Technologies, ıssues and considerations, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(3), 65-73.
  • Tınmaz, H. (2013). Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler.(Ed. Kürşat Çğıltay ve Yüksel Göktaş). Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Tutar, M. (2015). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sitesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Türker,A. & Güven, C. (2016). Lise öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (EBA) projesinden yararlanma düzeyleri ve proje ile ilgili görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 244-254.
  • Tüysüz, C. & Çümen,V. (2016). EBA ders Web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri, Uşak Üniversitesi SBE Dergisi ,9 (27/3), 278-296.
  • UNESCO (2020, March 27). Teacher Task Force calls to support 63 million teachers touched by the COVID-19 crisis. UNESCO. Retrieved from “https://en.unesco.org/news/teacher-task-force-calls-support-63-million-teachers-touched-covid-19-crisis”
  • Üstün, Ç. & Özçiftçi, S. (2020). COVID-19 pandemisinin sosyal yaşam ve etik düzlem üzerine etkileri: Bir değerlendirme çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(1), 142-153.
  • Viner, R., Russell, S.J, Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C. & Booy, R. (2020). School clouse and management practices during coronovirus outbreaks including COVID-19: A rapid systematic review. The Lancet Child & Adolescent Health, 4, 397-404.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H .(2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Zhang, W., Wang, Y., Yang, L., & Wang, C. (2020). Suspending clases without stopping learning: China’s education emergency managament policy in the COVID-19 outbreak. Journal of Risk and Financial Management, 13(3), 55-61.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şafak Uluçınar Sağır 0000-0003-3383-5330

Elif Dal 0000-0003-2550-1613

Yayımlanma Tarihi 19 Ekim 2021
Gönderilme Tarihi 23 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Uluçınar Sağır, Ş., & Dal, E. (2021). Pandemi Sürecinde EBA Platformuna Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin Görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 333-352. https://doi.org/10.53506/egitim.901669