Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretiminde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarını öğretmen görüşleri doğrultusunda incelemektir. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Siirt ilinde çeşitli ortaokullarda görev yapan 25 Türkçe öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, Maxqda Nitel Analiz programı aracılığıyla içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma bulguları kapsamında; Türkçe öğretiminde yapılan uzaktan eğitim faaliyetlerinde dinleme, konuşma ve okuma beceri alanıyla ilgili çalışmaların verimli geçtiği fakat yazma beceri alanında eksiklikler olduğu; öğrencilerin eşit imkânlara sahip olamaması ve teknolojik alt yapı eksiklerinin uzaktan eğitim sürecini aksattığı fakat bu koşullara sahip olan öğrencilerin Türkçe dersine yönelik ilgilerinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Uzaktan eğitimi gerçekleştirmeye yönelik şartları sağlamanın oldukça zor olduğu Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ nde eğitimin aksamaması adına öğretmenlerin, hem çevrim içi hem de yüz yüze ortamlarda öğrencileri teşvik edici çalışmalar öne sürdürdüğü görülmüştür.
This study has been designed to examine practices in distance education in terms of Turkish teaching in line with the teachers' views. This study is a case study. The study group consists of 25 Turkish teachers working in various secondary schools in the province of Siirt. The semi-structured interview form was used as a data collection tool. The data were analysed via the content analysis method through the Maxqda Qualitative Analysis program. The findings revealed that the activities regarding listening, speaking, and reading skills as part of the Turkish teaching lesson in distance education were productive, but little improvement was observed in writing skills and there were problems such as lack of equal opportunities and disruptions arising from technological infrastructure. It was also observed that students with opportunities had more interest in lessons. In the South-eastern Anatolia Region, where it is very difficult to apply distance education, teachers continue to encourage students in both digital and face-to-face environments to prevent the interruption of education.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.