Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinin Renkleri Kullanma Durumları

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 18 - 28, 19.10.2018

Öz

Renk, göz ile anlaşılan bir ışık
tesiridir. Işığın eşya üzerine çarpması ile yansıyan ışınlardan gözümüze gelen
duyumların her birine renk denir. Renkleri, farklı parametreleri kullanarak gruplara ayırmak
mümkündür. İnsanlar üzerinde bıraktığı etkiler göz önünde bulundurulduğunda
“sıcak” ve “soğuk” olmak üzere iki renk grubu ortaya çıkar. Bunun dışında renkler
fiziksel olarak “ana renkler” ve “ara renkler” olarak da gruplandırılmıştır.
Renk psikolojisi insanın renge tepkisinin hem duyusal hem de fiziksel olduğunu
belirtmektedir, Bu bağlamda renklerin insan üzerindeki etkilerini -Fizyolojik
etkiler -Psikolojik etkiler olarak ayırmak mümkündür.

Bu çalışmada, rengin insanoğlu tarafından nasıl algılandığı,
algılama olayının nasıl gerçekleştiği özet olarak verilmiştir. Ortaokul
çağındaki öğrencilerin hangi renkleri sevdikleri, cinsiyet farklılıklarıyla,
ailenin ekonomik geliri ve kültür yapısıyla ilgili olarak çocukların sevdiği
renklerde farklılıklar olup olmadığı araştırılarak elde edilen veriler, içerik
analizi tekniğiyle çözümlenmiştir ve istatistiksel olarak verilerin frekans ve
yüzde dağılımları yorumlanmıştır.           

7.sınıflar ve 8.sınıflar öğrenci gruplarına
"bulut", "güneş", "karanlık", "aile",
"anne", "baba", "kardeş", "öğretmen",
"mutluk" ve "ölüm" kelimeleri verilerek hangi rengi ifade
ettiği ilişkin ürettikleri farklı metaforlar analiz edilmiştir.

                Yine 7.sınıf ve 8.sınıf
öğrencilerine verilen renkler "Siyah”, Beyaz", "Gri",
"Kahverengi", "Mavi", "Yeşil", 'Turuncu",
"Sarı", "Pembe" ve "Kırmızı" renkleri verililere
neyi hatırlatıyor ifadesine ilişkin ürettikleri çok sayıda metaforlar ürettikleri
gözlenmiştir.









                Çocukların
yaşadıkları sosyal ve kültürel
çevrenin bireysel tüm tercihlerine etkisi olduğu gerçeğinden hareket edilen bu araştırmada, resim ve rengin çocuklar için ne ifade ettiğine yönelik altyapı unsurları belirlenerek;
çevre, okul, aile ve kültürel faktörlerin
renk tercihlerine doğrudan etkilerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • Abdulsalam, D. Ve Mawoli, M.A. (2012), Motivation And Job Performance Of Academic Staff Of StateUniversities İn Nigeria: The Case Of Ibrahim Badamasi Babangida University, Lapai, NigerState, International Joumal Of Business AndManegement, 7(14), 142148.Abraham, F. R. (2000). “Organizational Cynicism: Bases and Consequences”, Genetic, Social, And General Psychology Monographs, v.126, s.269–292.Acer Karataş, E. (2015). Türkiye’de Yükseköğretimin Genişlemesinin Yeni Kurumsalcılık Perspektifi Açısından İncelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 18 - 28, 19.10.2018

Öz

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • Abdulsalam, D. Ve Mawoli, M.A. (2012), Motivation And Job Performance Of Academic Staff Of StateUniversities İn Nigeria: The Case Of Ibrahim Badamasi Babangida University, Lapai, NigerState, International Joumal Of Business AndManegement, 7(14), 142148.Abraham, F. R. (2000). “Organizational Cynicism: Bases and Consequences”, Genetic, Social, And General Psychology Monographs, v.126, s.269–292.Acer Karataş, E. (2015). Türkiye’de Yükseköğretimin Genişlemesinin Yeni Kurumsalcılık Perspektifi Açısından İncelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Azmi Turkut

İbrahim Yaşar Kazu

Yayımlanma Tarihi 19 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 2 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Turkut, A., & Kazu, İ. Y. (2018). Ortaokul Öğrencilerinin Renkleri Kullanma Durumları. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 18-28.