Bu çalışma, Ç.Ü
Eğitim Fakültesi Fransızca, Almanca ve İngilizce öğretmenliği bölüm öğrencileri
ile Fen-Edebiyat Fakültesi Fizik ve Matematik Bölümü; Mühendislik
Mimarlık-Fakültesi Makine Mühendisliği Bölüm öğrencilerinin ve Eğitim Fakültesi
BÖTE öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarının karşılaştırılmasını amaçlamaktadır.
Çalışmaya bu fakültelerin 1.sınıflarında öğrenim gören toplam 218 öğrenciye
birer anket uygulanmıştır. Anketler SPSS 15.00 programına aktarılmış, daha sonra
yorumlanmıştır.
Araştırmanın
bulguları, yabancı dil öğrencilerinin farklı programlarda öğrenim gören
öğrencilerden müziksel-ritmik (p<.017) bedensel-kinestetik (p<.000),
mantıksal-matematik (p<.000) sözel-dilsel (p<.041) ve doğacı zekâ olmak
üzere beş alanda farklılaştığını ortaya koymaktadır. Bu farklılaşma
sözel-dilsel beceride en üst düzeyde iken, bedensel-kinestetik ve
mantıksal-matematiksel alanda en düşük seviyededir. Ayrıca öğrencilerin zekâ
alanları ile öğrenim gördükleri bölümlerin sayısal ve sözel ağırlıklı olması
arasında doğrusal bir ilişki söz konusudur.
Çoklu Zekâ Eğitim Öğretim Geleneksel Öğretim Yabancı Dil Farklı Programlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.