Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmen adaylarının nanoteknolojiye yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomenoloji) ve amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örnekleme tercih edilmiştir. Bu nedenle interdisipliner bir özelliğe sahip olan nanoteknolojiye ilişkin her sınıf düzeyinde bir kız ve bir erkek olmak üzere toplam sekiz fen bilimleri öğretmen adayı ile görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerde, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Katılımcıların görüşlerinin içerik analizi sonucunda üç tema (bilişsel boyut, davranışsal boyut ve duygusal boyut) oluşturulmuştur. Görüşlerden elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının nanoteknoloji kavramını daha önce okul hayatında ve yeni teknolojik gelişmeler ile ilgili haberlerde duyduklarını belirterek bu alanda farkındalıklarının olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcıların çoğunluğu nanoteknoloji kavramını nano boyutlarda çalışan bir teknoloji olduğunu ifade ederken nano boyut kavramını tanımlamada zorlandıkları tespit edilmiştir. Nano boyut kavramının birinci ve ikinci sınıf öğretmen adaylarına karmaşık geldiği, üçüncü ve dördüncü sınıf öğretmen adayları ise daha önce duyduğu nanoteknolojik ürünlere dair örnekler vermişlerdir. Katılımcıların çoğunluğu nanoteknolojik ürünlerin daha çok bilgisayar, tekstil ve tıp alanında hayatımızda kolaylık sağladığı, çevre kirliliğini azaltacağı ve olumsuz herhangi bir etkisinin olmayacağı düşüncesinde oldukları tespit edilmiştir.
The aim of this study is to determine the views of preservice science teachers about nanotechnology. In the study, phenomenology, which is one of the qualitative research designs, and criterion sampling, which is one of the purposive sampling types, were preferred. For this reason, a total of eight science teacher candidates, one girl and one boy, were interviewed at each grade level, regarding nanotechnology, which has an interdisciplinary feature. In these interviews, a semi-structured interview form prepared by the researcher was used. As a result of the content analysis of the participants' opinions, three themes (cognitive dimension, behavioral dimension and emotional dimension) were formed. According to the results obtained from the opinions, it was determined that the pre-service teachers had awareness of the concept of nanotechnology by stating that they had heard about the concept of nanotechnology in school life and in the news about new technological developments. In addition, while the majority of the participants stated that the concept of nanotechnology is a technology that works in nano dimensions, it was seen that they had difficulty in defining the concept of nano size. The concept of nano dimension was complicated to first and second grade teacher candidates, and third and fourth grade teacher candidates gave examples of nanotechnological products that they had heard before. It was determined that the majority of the participants thought that nanotechnological products would make our lives easier in the fields of computers, textiles and medicine, would reduce environmental pollution and would not have any negative effects.
Pre-service Science Teachers Nanotechnology Qualitative research
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Şubat 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 19 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.