Bu çalışmanın amacı ilk ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel güven düzeylerinin iş doyumuna etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Şişli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı resmi ilk ve ortaokullarda görev yapan toplam 200 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Yılmaz (2005) tarafından geliştirilen “Okullarda Örgütsel Güven Ölçeği” ile Tezer (1991) tarafından geliştirilen İş Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. İlk ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel güven düzeylerinin ve iş doyumlarının belirlenmesine ilişkin aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Değişkenler arasındaki ilişkileri araştırmak için korelasyon yöntemi kullanılmıştır. Değişkenlerin birbirini yordama düzeyini tespit etmek için regresyon analizine başvurulmuştur. Örgütsel güven ile iş doyumu ile arasındaki pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Eğitim kurumlarında öğretmenlerin örgüte duydukları güvenin önemli olduğu düşünülmektedir. Eğitim faaliyetlerinin kalitesinin artırılması için eğitim örgütlerinde güven oluşturmaya yönelik çalışmaların yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of the study is the effect of primary and secondary school teachers organizational trust levels on job satisfaction. Şişli District National Education Directorate of the universe of the research connected to the offical primary and secondary school institutions. The search group consisted of 200 teachers. The “Scale Organizational Trust Of School” developed by Yılmaz (2005) and the “Job Satisfaction Scale” developed by Tezer (1991) were used to collect the data. The arithmetic mean and the standard deviation for organizational trust levels and job satisfaction of teachers were used. Correlation method was used to investigate the relationsip between variables. Regression analysis was used to determine the degree of mutuality of the variables. As a result of the research, it was determined that there is a positive relationship between organizational trust level and job satisfaction. It is belived that the trust of teachers in the organization in education institutions is important. In order increase the quality of educational activities, it has been concluded that studies should be conducted in order to create trust in educational organizations.
trust organization organizational trust satisfaction job satisfaction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Genel Yayın Yönetmeni: Deniz Demiryakan