Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tasarım Eğitimi ve Dijitalleşme İle İlgili Tez Çalışmalarının Literatür İncelemesi Yolu İle Analizi ve Bu Alanda Problem Tespiti

Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 26, 527 - 555, 15.08.2020

Öz

Çalışma, belirlenen araştırma alanında tamamlanan yüksek lisans ve doktora tezleri üzerine yapılan eleştirel bir incelemeyi konu etmektedir. Çalışmanın amacı, tasarım eğitimi/temel tasarım eğitimi konularının yazınsal ve akademik mimari araştırmaların başlangıcından günümüze kadar ilerleyen süreçte, mimarlık ve iç mimarlık gibi disiplinlerde izlediği yolu kurgulayıp literatürde bu konudaki mevcut durumu analiz ederek var ise bir boşluk ya da eksiklik tespit etmektir. Çalışma nitel yöntem ile oluşturularak, literatür değerlendirmesi tekniğinden faydalanılmıştır. İnceleme yapılırken kavramlar önce genel olarak, ardından filtrelemelerle daraltılarak aranmış ve araştırma alanı sınırlandırılarak daha ilişkili sonuçlar elde edilmeye çalışılmıştır. Çalışma alanı olarak temel tasarım eğitimi ve bu eğitimde dijitallik, teknoloji ilişkisi seçilmiş ve bu konuda literatürde araştırma yapmak adına ‘Tasarım Eğitimi’, ‘Temel Tasarım (Eğitimi)’ ve ‘Dijitalleşme’ anahtar kelimelerinden faydalanılarak ulusal ve uluslararası veri tabanları aracılığı ile tamamlanmış tezlere ulaşılmıştır. Çalışma son 20 yıl ile sınırlandırılarak içinde bulunulan yüzyılın koşullarının, belirlenen konuda literatürdeki eğilimleri ya da çalışma alanlarını nasıl etkilediği konusu üzerinde tespitlerde bulunmak amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda ulusal ve uluslararası alanda genelde tasarım eğitimi özelde temel tasarım eğitimi alanında dijitalleşme etkileşiminin çok fazla görülmediği, ilişkili birkaç çalışmanın da kuramsal olarak yer alıp uygulamaya geçirilmediği görülmektedir. Bu nedenle mevcut çalışmaların 21. yüzyıl teknolojik koşullarına cevap verecek nitelikte olmadığı, literatürde bu alanda eksiklik
olduğu kanısına varılmıştır.

Kaynakça

  • ACAR, Aktan, (2003), 1956-2000 Yılları Arasında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nde Temel Tasarım Eğitimi’nin Kurgusu ve Yürütülmesi Üzerine Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • AKBAY, Saadet, (2003), Temel Tasarım Öğrencilerinin Renk Kararlarındaki Sezgisel ve Analitik Yaklaşımlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bilkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • AKGÜL, İbrahim, (2009), Fiziksel ve Kişisel Özelliklerin Bilişsel Haritalar Üzerindeki Etkileri: Sanal Mekânlarda Deneysel Bir Çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • AKGÜL, Rabia, (2018), Mimarlık Temel Eğitiminde, Polihedronların Üç Boyutlu Biçimlendirmeye Etkileri Üzerine Deneysel Bir Çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • ALASWAD, Zina, (2017), A Game-Based Design Studio: An Exploration Of An Interior Design Studio Environment For Implementing Game Based Learning. Doktora Tezi, Iowa State University, Ames.
  • ALMOUSA, Nadya, (2013), An Examination Of CAD Use In Two Interior Design Programs From The Perspectives Of Curriculum And Instructors. Yüksek Lisans Tezi, Queen’s University, Ontario.
  • ALQABANDY, Hamad, (2012), The Evolution Of Architectural Pedagogy In The Age Of Information: Advancing Technologies And Their Implementation In Architectural Pedagogies. Doktora Tezi, Arizona State University, Tempe.
  • ARI, Ahmet Cihat, (2018), Mimari Tasarım Eğitiminde Kültürel Şemanın Etkisi: Selçuk Üniversitesi Mimarlık Bölümü Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • ASLAN, Şaha, (2012), Temel Tasarım Eğitiminde Duyum Sürecine Yönelik Bir Yaklaşım. Sanatta Yeterlik Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • AYYILDIZ POTUR, A. (2007), Mimarlık Eğitimi Başlangıcında Bireyin İlgi-Yetenek-Yaratıcılık Düzeyi İle Tasarım Performansı Arasındaki İlişkiler. Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • BENDER, Diane Marie, (2002), Attitudes Of Higher Education Interior Design Interior Design Faculty Toward The Innovation Of Distance Education. Doktora Tezi, Michigan State University, Michigan.
  • BLAİR, Katherine Nora, (2009), Evaluation Of Web-Based Instruction In Interior Design Education: A Pilot Study. Yüksek Lisans Tezi, Eastern Michigan University, Michigan.
  • BOTTİ-SALİTSKY, Rose Mary, (2005), Evaluation Of A Virtual Design Studio For Interior Design Education. Doktora Tezi, Capella University.
  • BRANDON, Lynn, (1994), Computers In The Design Process: Comparing Creativity Ratings Of Interior Design Solutions Using Pencil-Based And Computer-Based Design Methods In Schematic Development. Doktora Tezi, Virginia Polytechnic Institute and State University, Virginia.
  • CAMCI, Kadriye Şehnaz, (2017), İç Mimarlık Temel Tasarım Eğitimine Performans Sanatlarının Entegrasyonunda Yöntemler. Yüksek Lisans, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • CANBAY TÜRKYILMAZ, Çiğdem, (2010), Mimari Tasarım Eğitiminde Erken Tasarım Evresinde Bilginin Dönüşümünün İrdelenmesi ve Bir Model Önerisi. Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. CHANDRASEKERA, Tilanka, (2015), The Effect of Augmented Reality and Virtual Reality interfaces on Epistemic Actions and the Creative Process. DoktoraTezi, University of Missouri, Columbia.
  • CHARLSON, Julie Kay, (2006), Differences Between Online And Traditional Instruction Methods: Performance And Satisfaction In An Interior Design Course. Doktora Tezi, Colorado State University, Fort Collins.
  • CİRAVOĞLU, Ayşen, (2001), Mimari Tasarım Eğitiminde Workshop Stüdyo Paralelliği Üzerine. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • CONETTTA, Anthony, (2012), Technological Impact On Creativity: Assessing The Impact Of Computer Modeling And Rapid Prototyping On Perceived Creativity. Yüksek Lisans Tezi, Florida State Üniversitesi, Florida.
  • ÇAM, Elif, (2018), Mimarlık Eğitiminde Tasarım Sürecinin Geliştirilmesinde Kullanılabilecek Üretken Bir Yöntem Önerisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • ÇATAK, Güven, (2009), Tasarım Eğitiminde Bilgisayar Oyunlarının Kullanımına Yönelik Bir Model Önerisi. Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • ÇEBİ, Aslı İpek, (2007), Preference For Environmental Attributes For Different Setting Type. Yüksek Lisans Tezi, Bilkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ÇETİNKAYA, Çiğdem, (2011), Tasarım ve Kavram İlişkisinin İç Mimarlık Temel Tasarım Eğitimi Kapsamındaki Yeri: Farklı İki Üniversite Örneği Üzerinden Temel Tasarım Eğitimi Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ÇİLİNGİR ÖZDEMİR, Alev, (2010), Mimari Tasarım Eğitiminde Biçimin Değişen Anlamları. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • DİEHL, Joscha, (1992), The Relationship Between Creativity, Imagery, And Personality Types In Interior Design Students. Yüksek Lisans, Oklahoma State University, Stillwater.
  • DURAL, Tuğyan Aytaç, (1998), Theatre - Architecture - Education: Theatre As A Pradigm For Introductory Architectural Design Education. Doktora, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • DÜZGÜN, Emel, (2004), Mimari Tasarım Eğitiminde «Başarı Yönelimi»nin Ölçülmesi. Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • ERBAY, Rana, (2004), Mimarlar İçin Eğitim Amaçlı Bir Veri Tabanı Modeli. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • ERKAN, Deniz Çiler, (2006), Temel Tasarım Eğitimini Sorgulayan Bir Araştırma.Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • ERKAN, Timuçin, (2017), Bilgi Teknolojileri Bağlamında Kütüphane İç Mekan Analizi: İstanbul Teknik Üniversitesi Mustafa İnan Kütüphanesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • ERKAN YAZICI, Yasemin, (2010), Bilişsel Farklılıkların ve Mekansal Deneyimlerin İlk Yıl Mimarlık Öğrencilerinin Tasarım Süreçlerine Etkilerinin Araştırılması. Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • ERSİNE MASATLIOĞLU, Cemile Sanem, (2018), Mimari Tasarım Eğitiminde Stüdyo Kültürü Araştırması: Öğrenen-Merkezli Ortamın Yansımaları. Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • ERTEK, Hakan, (1999), İç Mimarlık Kapsamında Temel Tasarım Eğitim Kuramlarına Bir Yaklaşım. Sanatta Yeterlik Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ESEN, Ece, (2015), Bauhaus Eğitim Anlayışının Günümüz Temel Tasarım Eğitimine Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • FARIVARSADRI, Guita Aviral, (1998), An Analytical Re-Assessment Of Introductory Design In Architectural Education. Doktora Tezi, İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • GARSTKA, John Edward, (1994), The Impact Of Computer-Assisted Design On Interior Design Education. Doktora Tezi, University of Texas at Austin, Texas.
  • GÜLEÇ ÖZER, Derya, (2014), Mimari Tasarım Alanında Kullanıcı Erişilebilirliğinin Genetik Algoritma İle Optimizasyonu. Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • GÜLER, Ömer Kutay, (2012), İç Mimarlık Programları Temel Sanat/Tasarım Dersi Kapsamında Öğrencilerin Görsel Algı Beceri Seviyelerinin Değerlendirilmesi. Sanatta Yeterlik Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • GÜNDAY, Çiler Gözde, (2015), Farklı Kritik Tiplerinin İç Mimarlık Öğrencilerinin Başarısı Üzerine Etkisinin Analiz Edilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bilkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • GÜRBÜZ, Esra, (2009), Mimari Tasarımda Beliren Sistemler. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • HASANÇEBİ, Özgür, (2004), Mimarlık Eğitiminde Yaratıcılık; Temel Tasarım-Mimari İlişkisinin İrdelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • HATIRNAZ AKYILDIZ, Ayla, (2010), Tasarım Eğitiminde Yaratıcılığı Geliştirmeye Yönelik Yöntem Önerisi: Tasarım Döngüsü. Sanatta Yeterlik tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • HEGDE-NİEZGODA, Asha, (1991), Dessment Of Perceptions Of Design Educators And Professionals Regarding Lighting Concepts For Design Education. Doktora Tezi, Oklahoma State University, USA.
  • HIRANI, Aditi, (2014), Creativity Of Interior Design Students: Understanding The Relationship Between Cognitive Style, Personality Style, Motivational Orientation, And Creativity Of Interior Design Students. Doktora Tezi, University of Minnesota.
  • IRMAK, Orhan, (2003), Değişen Tasarım Anlayışları ve Tasarımda Geleceğe Yönelmeler. Yüksek Lisans Tezi, Bilkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • KAPTAN, Burak, (2003), 20. Yüzyıldaki Toplumsal Değişimler Paralelinde İç Mekan Tasarımı Eğitiminin Gelişimi. Sanatta Yeterlik Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • KARA, Elçin, (2006), Temel Tasarım Eğitimine Destek Bir Veri Tabanı Önerisi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • KARABAĞ, Kutay, (2010), A Computational Architecture Methodology For Design In Traditional Tissue: The Case Of Kalkan. Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • KARARMAZ, Ömür, (2017), Mimari Tasarım Eğitimi Ve Güncel Mimarlık Tartışmalarının Bir Arayüzü Olarak Mekânsal Yerleştirmeler. Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • KESMEZ, İlhan, (2000), Bilgisayar Destekli Tasarımın Mimarlık Eğitimine Katkıları; Bir Yöntem Önerisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • KETİZMEN ÖNAL, Gökçe, (2010), Mimari Tasarım Eğitiminde Öğrenciye Ait Kültürel Şemanın Tasarım Sürecindeki Etkilerinin Araştırılmasında Kullanılacak Bir Yöntem. Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • KILIÇARLAN, Hare, (2015), Mimarlık Eğitiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Uygulanabilirliği Üzerine Bir Araştırma. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • KISACIK, Hakan,(1999), Mimari Tasarım Sürecinde Yaratıcılığın Yeri. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • KOO, Tae Seo, (2009), Integrating Design Disciplines: Understanding The Potential For And Factors Affecting The Success Of Interdisciplinary Design Education For Architecture and Landscape Architecture. Doktora Tezi, North Carolina State University, Raleigh.
  • KOYUNCUGİL, Hüseyin Tolga, (2001), An Analysis Of Preference Formation In Introductory Design Education Scores Of The Students In Interior Architecture Education. Yüksek Lisans Tezi, Bilkent Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • KÖKNAR, Sait Ali, (2009), Tasarım Araçları Bakışıyla Bir Tasarlama Okuması. Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • KÖMÜRCÜOĞLU TURAN, Nilgün, (2002), Tasarım Sürecinde Bilişsel Yeti Olarak İmgelem ve Kavram. Doktara Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • KURUGÜL, Sibel, (2012), Tasarım Eğitiminde Akıl Yürütmeyi Tartışmak: Sayısal Araçlarla Bir Tasarım Alıştırması Denemesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • KWON, Eun Sook, (2004), A New Constructivist Learning Theory For Web-Based Design Learning With Its Implementation And Interpretation. Doktora Tezi, The Ohio State University, Ohio.
  • LEONA, Rousseau, (2002), Lonergan’s Method : A Framework For Analyzing Online Learning In Design Education. Yüksek Lisans Tezi, University Of Manitoba.
  • LÖKÇE, Sevgi, (1994), Mimarlık Eğitiminde Temel Eğitim Programlaması Ve Mimari Tasarım Programıyla Bütünleşilebilecek Bir Model Önerisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • MACDONALD, Jasmine B, (2017), Instructors’ Lived Experiences Of Social Media In Interior Design Education: A Phenomenological Qualitative Study. Doktora Tezi, Northcentral University, San Diego.
  • MACKENZİE, Jessica, (2014), Millennial Interior Design Students’ Perceptions Concerning Game-Based Learning In A Lighting Design Course. Yüksek Lisans Tezi, Colorado State University, Fort Collins.
  • METEVELİS, Melissa Ann, (2008), Recent Interior Design Graduates From Two Types Of Programs And The Potential Employers Of Interior Designers:A Descriptive Study Of Opinions Regarding Online Education .Yüksek Lisans Tezi, University of Central Oklahoma.
  • ONUR, Dilara, (2016), Tasarım Eğitiminde Farkındalık ve Yaratıcılık Gelişimine Yönelik Bir Öneri. Doktora, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • ORAL, Mutlu, (2015), Güncel Mimari Tasarım Eğitimi Yaklaşımlarına Bir Bakış. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • ÖZDEMİR, Elvan Elif, (2013), Mimarlık Eğitiminde Tasarım Sürecinin Geliştirilmesi Yönünde Bir Yöntem Arayışı. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • ÖZGEN, Dilay Seda, (2018), Temel Tasarım Eğitimi İçin Sanal Gerçekliğin Kullanılabilirliğinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans, Bilkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ÖZKAN, Betül, (2017), The Integration Of Virtual Reality Into Basic Design Education As A Representation Tool. Yüksek Lisans Tezi, İzmir Ekonomi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • ÖZSOY, Gülben, (2003), Mimari Tasarım Eğitimine Yönelik Bir İrdeleme: Dokuz Eylül Üniversitesi Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • ÖZTÜRK, A. F. (2015), Mimarlıkta Temel Tasarım Eğitim Yöntemi Olarak Biyotaklit. Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • PAKER KAHVECİOĞLU, Nurbin, (2001), Mimari Tasarım Eğitiminde Bilgi ve Yaratıcılık Etkileşimi. Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • PASİN, Burkay, (2007), Mimarlık Okullarındaki Temel Tasarım Eğitiminde Müzikal Kompozisyonun Kullanılması Üzerine Bir Alan Çalışması. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • RANSDELL, Marlo Evelyn, (2009), Designscholar: Examining Creative Thinking İn An Online Learning Community For İnterior Design Graduate Students. Doktora Tezi, University Of Florida, Florida.
  • ROSEN, Mark, (2005), Animate Experience: The Architectural Potential Of Digital Media In Duration. Yüsek Lisans Tezi, Carleton University, Canada.
  • SAĞVER, Şerif Bora, (2007), Müzik Ve Mekan Tasarımında Ortak Biçimleniş Özelliklerine Analitik Bir Yaklaşım. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • SAKARYA, Kemal, (2012), İç Mimarlık Eğitiminde Bilişim Sistemlerinin Kullanımı ve Tasarım Sürecinde Uzaktan Eğitim. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • SHAHEEN, Roba (2018), A Qualitative İnvestigation To Develop İnterior Design Pedagogy That Foster Students’ Creativity.Doktora Tezi, Anglia Ruskin University.
  • ŞPAT, Sebil, (2017), Teknolojinin İç Mekân Tasarımına Etkileri ve Toplumsal Yansımaları. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • TANERİ, Batuhan, (2013), Architecture Students’ Perceptions Of Design And Its Transformations Throughout Their Education. Yüksek Lisans Tezi, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • ULUOĞLU, Belkıs, (1990), Mimari Tasarım Eğitimi Tasarım Bilgisi Bağlamında Stüdyo Eleştirileri. İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • USTAÖMEROĞLU, Ayça Araz, (1998), Mimari Analiz İçin Temel Tasarım Öğe ve İlkelerinin Kullanımı İle Oluşturulan Estetik Ağırlıklı Bir Yöntem Araştırması. Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • YAZICIOĞLU, Fatih, (2013), Bütünsel Mimarlık Eğitiminin Bir Bileşeni Olarak Mimarlıkta Teknoloji Eğitimi İçin Model Önerisi. Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • YILDIRIM, İpek, (2018), İç Mimarlık Bölümlerindeki Temel Tasarım Eğitiminin Teorik ve Pratik Yönden İçerik Analizi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • YORULMUŞ, Ezgi, (2016), Yaratıcı Drama Eğitim Yönteminin Temel Tasarım Stüdyosunda Kullanılması. Yüksek Lisans, Yaşar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • YURTSEVER, Bengi, (2017), Mimari Tasarım Eğitiminde ‘Aktif Stüdyo’ Deneyimleri. Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • YÜNCÜ, Onur, (2008), Mimari Tasarım Eğitiminde Tasarım Yoluyla Araştırma. Doktora Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara
Toplam 87 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Eğitim ve Toplum Sayı 26
Yazarlar

İpek Yıldırım Bu kişi benim 0000-0001-8782-9943

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2020
Gönderilme Tarihi 22 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Yıldırım, İ. (2020). Tasarım Eğitimi ve Dijitalleşme İle İlgili Tez Çalışmalarının Literatür İncelemesi Yolu İle Analizi ve Bu Alanda Problem Tespiti. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 9(26), 527-555.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.