Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun Dersi kapsamında fiziksel okuryazarlık algılarının incelenmesi, ortaya çıkarılması ve öneriler getirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde olup örneklemi Ankara genelinde ilkokullarda görev yapan 242 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Fiziksel okuryazarlık verilerinin toplanmasında ‘Beden Eğitimi Öğretmenleri için Algılanan Fiziksel Okuryazarlık Ölçeği’nin Türkçe versiyonu kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; erkek sınıf öğretmenlerinin kadın sınıf öğretmenlerine kıyasla fiziksel okuryazarlık düzeyleri yüksek çıkmıştır. Öğretmenlerin lisans veya lisansüstü eğitim almaları arasında fark çıkmaz iken mesleki deneyimleri arasında 17-24 yıllık mesleki deneyime sahip sınıf öğretmenlerinin 1-16 yıl arası mesleki deneyime sahip öğretmenlerine göre fiziksel okuryazarlık algısı yüksek çıkmıştır. Fiziksel okuryazarlığın kapsadığı bu çeşitli çıktıları öğrencilere aktarabilmek için öğretmenlerin bazı niteliklere ve fiziksel okuryazarlık felsefesine ilişkin teorik kavrayışa sahip olmaları beklenmektedir.
FİİZKSEL OKURYAZARLIK BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİ SINIF ÖĞRETMENİ
TEŞEKKÜR EDERİM
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgi İşlem Eğitimi |
Bölüm | 35. Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 8 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 35 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.