Disiplinlerarası yaklaşımın amacı birden çok akademik disiplinin bir araya getirilerek ortak bir hedef doğrultusunda bir etkinlikte birleştirilmesi, farklı disiplinlerin birbirleriyle ilişkilendirilerek entegre edilmesidir. Bundan dolayı disiplinlerarası yaklaşım eğitim-öğretim süreçlerinde gittikçe önemli hale gelen ve ihtiyaç duyulan yaklaşımlardan biri konumundadır. Bu çalışmada Türkçe ders kitaplarını disiplinlerarasılık bağlamında incelemek, kitaplarda yer alan diğer disiplinlere ait beceri ve kazanımlara hangi ölçüde yer verildiğini belirlemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemine uygun olarak yapılan bu araştırmada veri toplama yöntemi olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Doküman olarak 2019-2020 eğitim-öğretim yılı itibarıyla ders kitabı olarak okutulan 5.sınıf Anıttepe Yayıncılık Türkçe ders kitabı kullanılmış ve kitapta yer alan farklı disiplinlere ait ilişkilendirmelerin sayıları tablolarla gösterilerek yorumlanmıştır. Ders kitaplarındaki unsurlar disiplinlerarasılık bağlamında incelendiğinde özellikle belli disiplinlere daha çok ağırlık verildiği, diğer disiplinlere yeterince yer verilmediği ve kitaplarda yer alan disiplinlerarasılık ilişkilendirmelerinin dengeli bir şekilde temalara dağılımının yapılmadığı görülmüştür. Bu çalışmanın ders kitaplarını disiplinlerarası yaklaşım bağlamında incelemek isteyen araştırmacılara faydalı olacağı düşünülmektedir.
Disiplin Disiplinlerarasılık Eğitim Öğretim Türkçe Ders Kitapları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi |
Bölüm | 39.Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 39 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.