Yayın Bilimsel Alanları (Hakemlerin Çalışma Alanları)
1.Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı
2.Filoloji Temel Alanı
a) Türk Dili
b) Yeni Türk Edebiyatı
c) Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları
d) Karşılaştırmalı Edebiyat
e) Çeviribilim
f) Doğu Dilleri ve Edebiyatları
g) Batı Dilleri ve Edebiyatları
h) Eski Çağ Dilleri ve Kültürleri
ı) Eski Türk Edebiyatı
i) Türk Halk Bilimi
j) Balkan Dilleri ve Edebiyatları
k) Kafkas Dilleri ve Edebiyatları
3-) Güzel Sanatlar Temel Alanı
a) Müzik
b) Sahne Sanatları
c) Plastik Sanatlar
d) Tasarım
e) Geleneksel Türk Sanatları
4-) Hukuk Temel Alanı
a) Hukuk
5) İlahiyat Temel Alanı
a) İlahiyat
6) Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
Atatürk İnkılapları ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi
Batı Sanatı ve Çağdaş Sanat
Beşeri ve İktisadi Coğrafya
Demografi
Dilbilim/Dilbilimi
Ekonometri
Erken Hıristiyan ve Bizans Sanatları
Eskiçağ Tarihi
Felsefe
Fiziki Antropoloji ve Paleoantropoloji
Fiziki Coğrafya
Gelişim Psikolojisi
Genel Türk Tarihi
İletişim Çalışmaları
Kamu Yönetimi
Klasik Arkeoloji
Bilgi ve Belge Yönetimi
Makro İktisat
Maliye
Mikro İktisat
Muhasebe
Nicel Karar Yöntemleri
Ortaçağ Tarihi
Osmanlı Kurumları ve Medeniyeti Tarihi
Öğrenme-Bilişsel-Biyo-Deneysel Psikoloji
Pazarlama
Prehistorya
Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi
Uygulamalı Psikoloji
Siyasal Düşünceler
Siyasal Hayat ve Kurumlar
Siyasi Tarih
Sosyal Hizmet
Sosyal Politika
Sosyal Psikoloji
Sosyal ve Kültürel Antropoloji
Sosyoloji
Türk ve İslam Sanatı
Uluslararası İlişkiler
Uygulamalı İletişim
Üretim Yönetimi
Yerel Yönetimler, Kent ve Çevre Politikası 111 1146 Yönetim Bilişim Sistemleri
Yönetim ve Strateji
Çalışma İktisadı ve İktisadi Demografi
Politik İktisat ve Kurumsal İktisat
İktisat Tarihi
Gelişme İktisadı
Finans
Organizasyon
Halkla İlişkiler
Görsel İletişim Tasarımı
Sinema
Türkiye Coğrafyası
Bölgesel Coğrafya
Çocuk Gelişimi
Yakınçağ Tarihi
Klinik Psikoloji
İş ve Örgüt Psikolojisi
Sanat Tarihi
Gazetecilik ve Medya Çalışmaları
Reklamcılık
Sağlık Kurumları Yönetimi
Aile ve Tüketici Bilimleri
Turizm
Halk Bilimi
Siyaset Bilimi
Bölgesel Çalışmalar
İktisadi Düşünceler Tarihi
Uluslararası İktisat
Yeniçağ Tarihi
Avrupa Birliği
Güvenlik Bilimleri
Çağdaş Dünya Tarihi
1- Yazının konusu, amacı, kapsamı, yöntemi, çözümlemesi hakkında bilgiler verilmiş mi? |
2- Makalede kullanılan belge ve kaynaklar; makale yazım kurallarına uygun olarak düzenlenmiş mi? |
3- Sonuçlar; araştırmanın amaç, kapsam ve yöntemine uygun mu? |
4- Yazıda yapılan atıflar doğru biçimde verilmiş mi? |
5- Yazıda yapılan atıfların kaynakları kaynakçada verilmiş mi? |
6- Yazıda; amaç ve kapsam dışına taşan gereksiz bilgilere yer verilmiş mi? |
7- Yazıda dilbilgisi kurallarına uygun, açık ve yalın bir dil kullanılmış mı? |
8- Türkçe ve İngilizce özetler; yazının amacını, kapsamını ve sonuçlarını yansıtıyor mu? |
9- Türkçe ve İngilizce başlıklar; yazının konusunu kısa, açık ve yeterli ölçüde yansıtıyor mu? |
10- Yazı, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum dergisinin yayım politikasına uygun mudur? |
11- İncelediğiniz makale, bilime katkısı olan özgün bir çalışma mıdır? |
12- Makalede kullanılan şekil, tablo, fotoğraf ve diğer belgeler; |
21. Yüzyılda Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Uluslararası Eğitim Bilimleri ve
Sosyal Araştırmalar Dergisi Değerlendirme İlkeleri
Dergimize makale başvurusunda bulunmayı düşünüyorsanız, Dergi Hakkında sayfasındaki dergi yayın politikasını ve Yazar Rehberi'ni incelemenizi öneririz. Yazarlar dergiye gönderi yapmadan önce kayıt olmalıdır. Kaydolduktan sonra, Giriş bağlantısı aracılığıyla 5 basamaklı gönderi işlemine başlayabilir.Okuyucuların yayın bildirimi servisine kayıt olmaları önerilir. Bu işlem dergi giriş sayfasının üst kısmında yer alan Kayıt bağlantısından gerçekleştirilebilir. Bu servise kayıt yaptıran okuyucuya her yeni sayı yayınlandığında İÇİNDEKİLER sayfası e-posta aracılığı ile iletilir. Derginin gizlilik bildiriminde belirtildiği gibi, yazarların kimlik bilgileri ve e-posta adresleri hiç bir şekilde başka amaçlar için kullanılmayacaktır.Araştırma kütüphanelerine, bu dergiyi elektronik dergi kolleksiyonuna almalarını önermekteyiz. Derginin açık kodlu yayın sistemi, kütüphaneyi kullanan akademisyenlerin yayın sürecine katıldıkları diğer dergilerde kullanım için de uygun olabileceğini belirtmek gerekir. Açık Dergi Sitemleri ile ilgili ayrıntılı bilgi Public Knowledge Project sayfasından elde edilebilir.Yazarlar bu dergide yayınlanan çalışmalarını, yayın öncesinde ve sonrasında, kişisel web sitelerinde veya kurumsal arşivlerde, bu dergiye kütüphanecilik kurallarına uygun şekilde referans vererek yayınlayabilirler.Bu dergi; bilimsel araştırmaları halka ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyerek, içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır.21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal araştırmalar Dergisi sitesindeki isimler ve eposta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.Kopya düzenleme aşaması, makalenin akıcılığını, anlaşılırlığını, gramer yapısını, sözcük seçimini ve biçimini geliştirmeyi amaçlar. Bu, yazarın makalesinde yapabileceği önemli değişiklikler için son fırsattır; çünkü bundan sonraki aşamada yalnızca dizgi ve formata ilişkin düzeltmeler yapılacaktır. Kopya düzenlemesi yapılacak dosya MS Word veya .rtf dosyası biçiminde olduğundan, kelime işlem dokümanı olarak kolayca düzenlenebilir. Burada düzeltmeler için iki yaklaşım önerilmektedir. Birincisi MS Word programının "Değişiklikleri İzleme" (Track Changes) özelliğini kullanmaktır. Ancak bu yol seçildiğinde yazar, kopya editörü ve editörün programa erişebilmesi gerekir. Önerilen ikinci sistem ise, yazılımdan bağımsızdır ve Harward Educational Review izniyle buraya alınmıştır. Dergi editörü bu talimatları değiştirerek, derginin kendi işleyişine daha uygun biçime getirebilir.
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.