Araştırmanın amacı, aile- öğretmen iletişim ve işbirliği ile çocukların sosyal becerileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Aksaray’da okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 48-72 ay arası 350 çocuk ve aileleri katılmıştır. Aile- Öğretmen İletişim, İşbirliği (AÖİİ), Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme (OÖSBD) Ölçekleri ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Öğretmen aile iletişim ve işbirliğinin toplam ve alt boyutlar bazında yüksek düzeyde olduğu, öğretmenlerin yaşı ve mesleki deneyimi arttıkça AÖİİ Ölçeği puanlarının arttığı, çocukların sosyal beceri düzeylerinin toplam ve alt boyutlar bazında yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Aile- öğretmen iletişim ve işbirliği ile çocukların sosyal becerileri arasında anlamlı ilişkiler olduğu saptanmıştır.
Okul öncesi dönem aile öğretmen işbirliği aile öğretmen iletişim sosyal beceriler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 21 |