Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN BİR EĞİTİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYAYI KULLANMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 115 - 127, 16.12.2019

Öz

Günümüzde internetin
kullanımının artmasıyla ortaya çıkan ve toplumun her kesimini etkileyen sosyal
medya, eğitimcilerin hayatında da önemli hale gelmiştir. Bu araştırmanın amacı;
öğretmenlerin sosyal medyanın eğitimde kullanılmasına ilişkin görüşlerinin
belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu, MEB’e bağlı okullarda çalışan 35
öğretmen oluşturmaktadır. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden temel
nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Açık uçlu soru formu ile toplanan nitel
verilerin analizinde tümdengelimsel nitel veri analizi kullanılmıştır.
Araştırmanın bulgularında öğretmenlerin büyük çoğunluğunun mesleki ve bireysel
olarak iki farklı boyutta sosyal medya araçlarını kullandığı ve bu kullanımın
tatmin edici ve beklentileri karşılayıcı olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin
sosyal medyayı alandaki yeni gelişmeleri takip etmek, bilgiye kolay erişmek ve
meslektaşlarla iletişim sağlamak amacıyla kullandıkları belirlenmiştir. Buna ek
olarak sosyal medya araçlarının kullanmanın öğretmenlere motivasyon sağlamada,
doyum almada, güncel kalmada ve meslektaşları ile işbirliği yaparak iyi
örnekleri transfer etmede olumlu yönde katkılar sağladığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Akdur, T. E., Yetişken, İ. C., ve Bilici, A. (2013). Eğitim Süreçlerinde Sosyal Ağları Kullanımı: Bir MYO Deneyimi. Akademik Bilişim Konferansı, Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
  • Chen, B., & Bryer, T. (2012). Investigating instructional strategies for using social media in formal and informal learning. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 13(1), 87-104. https://doi.org/10.19173/irrodl.v13i1.1027
  • Demirli, C., Demirkol, M. ve Özdemir, T. Y. (2015). Çevrimiçi Öğrenme Topluluklarının Mesleki Gelişim Üzerindeki Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Academia, İstanbul.
  • Ekici, M., ve Kıyıcı, M. (2012). Sosyal Ağların Eğitim Bağlamında Kullanımı. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 156-167.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2009). How to design and evaluate research in education. New York, NY: Mc Graw Hill.
  • Genç, Z. (2010). Web 2.0 Yeniliklerinin Eğitimde Kullanımı: Bir Facebook Eğitim Uygulama Örneği. Akademik Bilişim.10 - XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Muğla.
  • Hou, H. (2015). What makes an online community of practice work? A situated study of Chinese student teachers' perceptions of online professional learning. Teaching and Teacher Education (46), 6-16.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Pollara, P. ve Zhu, J. (2011). Social Networking and Education: Using Facebook as an Edusocial Space. In Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, (s. 3330-3338). Patton, Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Safko L., & David K.B.(2014). The Social Media Bible Published in U.S.A.
  • Tedmen ve Palancı.(2014). Eğitim ve Bilim Dergisinde Yayınlanan Araştırmaların Eğilimleri: İçerik Analizi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 39(173), 433.
  • Yamamoto, G., Demiray, U. ve Kesim, M. (2010). Türkiye'de E-öğrenme: Gelişmeler ve Uygulamalar. Ankara: Eflatun Yayınevi (s.53-54).
  • Yıldırım A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin
  • Yin, R. K. (2003). Case study research (3rd ed.). London, England: Sage Publications.

TEACHERS 'VIEWS ON USING SOCIAL MEDIA AS A EDUCATIONAL TOOL

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 115 - 127, 16.12.2019

Öz

Social media, which has emerged with the increasing
use of the internet and affects every segment of the society, has become
important in the lives of educators. The purpose of this research; to determine
the views of teachers about the use of social media in education. The study
group consists of 35 teachers working in schools affiliated to MoNE. In this
study, basic qualitative research method was used. Deductive qualitative data
analysis was used in the analysis of qualitative data collected with open-ended
questionnaire. In the findings of the study, it was determined that most of the
teachers used social media tools in two different dimensions as professional
and individual and this usage was satisfactory and satisfying teachers’
expectations
It was determined that teachers used social media to follow new
developments in the field, to access information easily and to communicate with
colleagues. In addition, the use of social media tools has been shown to
contribute to teachers' motivation, satisfaction, up-to-date, and collaboration
with colleagues in transferring good practices.

Kaynakça

  • Akdur, T. E., Yetişken, İ. C., ve Bilici, A. (2013). Eğitim Süreçlerinde Sosyal Ağları Kullanımı: Bir MYO Deneyimi. Akademik Bilişim Konferansı, Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
  • Chen, B., & Bryer, T. (2012). Investigating instructional strategies for using social media in formal and informal learning. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 13(1), 87-104. https://doi.org/10.19173/irrodl.v13i1.1027
  • Demirli, C., Demirkol, M. ve Özdemir, T. Y. (2015). Çevrimiçi Öğrenme Topluluklarının Mesleki Gelişim Üzerindeki Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Academia, İstanbul.
  • Ekici, M., ve Kıyıcı, M. (2012). Sosyal Ağların Eğitim Bağlamında Kullanımı. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 156-167.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2009). How to design and evaluate research in education. New York, NY: Mc Graw Hill.
  • Genç, Z. (2010). Web 2.0 Yeniliklerinin Eğitimde Kullanımı: Bir Facebook Eğitim Uygulama Örneği. Akademik Bilişim.10 - XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Muğla.
  • Hou, H. (2015). What makes an online community of practice work? A situated study of Chinese student teachers' perceptions of online professional learning. Teaching and Teacher Education (46), 6-16.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Pollara, P. ve Zhu, J. (2011). Social Networking and Education: Using Facebook as an Edusocial Space. In Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, (s. 3330-3338). Patton, Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Safko L., & David K.B.(2014). The Social Media Bible Published in U.S.A.
  • Tedmen ve Palancı.(2014). Eğitim ve Bilim Dergisinde Yayınlanan Araştırmaların Eğilimleri: İçerik Analizi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 39(173), 433.
  • Yamamoto, G., Demiray, U. ve Kesim, M. (2010). Türkiye'de E-öğrenme: Gelişmeler ve Uygulamalar. Ankara: Eflatun Yayınevi (s.53-54).
  • Yıldırım A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin
  • Yin, R. K. (2003). Case study research (3rd ed.). London, England: Sage Publications.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bengü Akkay Bu kişi benim 0000-0003-4172-5967

Sedat Kanadlı 0000-0002-0905-8677

Yayımlanma Tarihi 16 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 13 Eylül 2019
Kabul Tarihi 28 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akkay, B., & Kanadlı, S. (2019). ÖĞRETMENLERİN BİR EĞİTİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYAYI KULLANMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Journal of Advanced Education Studies, 1(2), 115-127.

25126

     
     drji.png           
                                                                                                                                                               

     logo.png



  asos-index.png  


logo.png


14518

harph63.png