Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 26, 25.06.2024
https://doi.org/10.48166/ejaes.1407747

Öz

Kaynakça

  • Adan, D. A., & Hashim, H. (2021). Language learning strategies used by art school ESL learners. Creative Education,12(3),653-665. https://www.scirp.org/journal/paperinformation.aspx?paperid=108046
  • Akıllılar, T., & Uslu, Z. (2011). Almanca bölümü öğrencilerinin uyguladıkları dil öğrenme stratejileri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 24-37. https://acikerisim.dicle.edu.tr/xmlui/handle/11468/9766
  • Akkaş Baysal, E., & Ocak, G. (2020). Dil öğrenme stratejilerinin kullanılmasını etkileyen faktörler. NEÜ Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 91-103. https://dergipark.org.tr/tr/pub/neueefd/issue/52094/684846
  • Akkaş Baysal, E. (2019). Dil öğrenme stratejileri nasıl öğretilmeli?. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 2(2), 72-98. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ubed/issue/50464/648745
  • Alfian, A. (2016). The application of language learning strategies of high school students in Indonesia. IJEE (Indonesian Journal of English Education), 3(2), 140-157. http://dx.doi.org/10.15408/ijee.v3i2.5509
  • Alyılmaz, S. & Şengül, K., (2017). Türkçeyi yabancı bir dil olarak öğretiminde dil öğrenme stratejilerine dayalı etkinliklerin dilbilgisine yönelik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Dil Dergisi, 169(1), 67-110.
  • Aydemir, U. (2007). İngilizce öğretiminde dil öğrenme stratejileri öğretiminin öğrenci başarısına etkisi [Yüksek Lisans Tezi, Tez No: 220988]. Uludağ Üniversitesi.
  • Baha, H. (2016). An introduction of descriptive analysis, its advantages and disadvantages. Master of Public Policy and Good Governance, Leuphana Universitat Luneburg.
  • Barut, A. (2015). Türkçeyi yabancı bir dil olarak öğrenen üniversite öğrencilerinin kullandıkları dil öğrenme stratejileri üzerine bir değerlendirme. (Yüksek Lisans Tezi. Tez No: 395386), İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bekleyen, N. (2005). Öğretmen adayları tarafından kullanılan dil öğrenme stratejileri. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 113-122. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cusosbil/issue/4372/59825
  • Bektaş, O. (2011). The effect of 5E learning cycle model on tenth grade students‟ understanding in the particulate nature of matter, epistemological beliefs and views of nature of science (Tez No. 286216) [Doktora Tezi, Middle East Technical University] Ulusal Tez Merkezi.
  • Bernard, H. R. (1988). Research methods in cultural anthropology. Newbury Park:Sage Publication. Bernard, H. R. (2002). Research methods in anthropology: qualitative and quantitative methods. Lanham:Alta Mira Press.
  • Boylu, E. (2015). Türkçeyi yabancı bir dil olarak öğrenenlerin dil öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri. (Yüksek Lisans Tezi. Tez No: 397477), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bölükbaş, F. (2013). The effect of language learning strategies on learning vocabulary in teaching Turkish as a foreign language. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 55-68.
  • Bülbül, F. (2015). Türkçeyi yabancı bir dil olarak öğretiminde okuduğunu anlama becerisinin kavram haritası aracılığıyla geliştirilmesi: Bir eylem araştırması. (Doktora tezi, Tez No: 395893), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz Ş., & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara:PEGEM Akademi.
  • Chanderan, V., & Hashim, H. (2022). Language learning strategies used by ESL undergraduate students. Creative Education, 13, 768-779. https://www.scirp.org/journal/paperinformation.aspx?paperid=115909
  • Channel, C.F., & Kahn, R.L. (1968). Interviewing. In G. Lindzey ve E. Aronson (Eds.), The handbook of social psychology, Research method (ss. 526–595 ). Addison-Wesley.
  • Chen, Mei-L. (2014). Age differences in the use of language learning strategies. English Language Teaching, 7(2), 144- 151. https://www.scirp.org/journal/paperinformation.aspx?paperid=115909
  • Cook, V. (2001). Second language learning and language teaching. Londan:Oxford University Press. Ehrman, M., Leaver, B., & Oxford, R. (2003). A brief overview of individual differences in second language learning. System, 31(3), 313-330. https://doi.org/10.1016/S0346-251X(03)00045-9
  • Eken, M., & Gündoğdu, K. (2021). Üniversite hazırlık sınıfı ve özel dil kursu öğrencilerinin yabancı dil öğrenme stratejileri ve öz düzenleme becerileri. International Journal of Current Approaches in Language, Education and Social Sciences, 3(1), 83-114. https://dergipark.org.tr/tr/pub/caless/issue/61943/881796
  • Elemen, B. (2014). Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenen öğrencilerin lisans düzeyinde kullandıkları dinleme stratejileri. (Yüksek Lisans Tezi, Tez No: 381195), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gerami, M., & Baighlou, S. (2011). Language learning strategies used by successful and unsuccessful Iranian EFL students. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 29, 1567-1576. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.399
  • Hamamcı, Z. (2012). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenme strateji tercihleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 314-323. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/33z.hamamci.pdf
  • Kabir, S. (2016). Methods of data collection. Kabir, S. (Eds.), In Basic guidelines for research: an introductory approach for all disciplines (ss. 201-276). Chittagong :Book Zone Publication.
  • Karatay, H., & Güngör, H., (2015). Doğrudan öğretim stratejilerinin Türkçeyi yabancı bir dil olarak öğrenen iranlı öğrencilerin metin özetleme becerilerine etkisi. The effect of direct teaching strategies on text summary skılls of Iranıan students learning Turkish as a foreign language içinde. (ss.297-326), Ankara:PegemA yayıncılık.
  • Khamkhien, A. (2011). Language learning strategies used by Thai and Vietnamese university students. Manusya: Journal of Humanities, 14(2), 1-23. https://doi.org/10.1163/26659077-01402001
  • Kılıç, A., & Padem, S. (2014). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenme stratejileri kullanımlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Elementary Education Online, 13(2), 660‐673. https://dergipark.org.tr/tr/pub/littera/issue/29462/295763
  • Kussin, H. J., Omar, A. & Kepol, N. (2018). Language learning strategies (LLS): Teachers’ notions and practice. Dinamika Ilmu, 18(1), 107- 120. doi: http://dx.doi.org/10.21093/di.v18i1.1086
  • Harputoğlu, B. (2015). Türkçeyi yabancı bir dil olarakve ana dil Türkçe ders kitaplarında öğrenme stratejilerinin incelenmesi. (Yüksek lisans tezi, Tez No: 391508), İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Harling, K. (2012). An overview of case study. SSRN, 4, 1-7. https://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2141476
  • Marshall, C. & Rossman, G. B. (1989). Designing qualitative research. Newbury Park, CA: Sage Publication.
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. Jossey-Bass Publishers.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. Sage Publication.
  • Myers, M. D. (2013). Qualitative research in business and management. Newbury Park, CA: Sage Publication.
  • Naiman, N., Fröhlich, M., Stern, H., & Todesco, A. (1978). The good language learner. Ontario Institute for Studies in education.
  • Niles, S. (1995). Cultural differences in learning motivation and learning strategies: A comparison of overseas and Australian students at an Australian university. International Journal of Intercultural Relations, 19(3), 369-385. https://doi.org/10.1016/0147-1767(94)00025-S
  • O’Malley, J. M., Chamot, A. U., Stewner-Manzanares, G., Küpper, L., & Russo, R. P. (1985). Learning strategy applications with students of English as a second language. TESOL Quarterly, 19(3), 557-583. https://doi.org/10.2307/3586278
  • Oxford, R. L. (1990). Language learning strategies: What every teacher should know. Boston: Heinle & Heinle.
  • Oxford, R. L. (2003). Language learning styles and strategies: An overview. GALA. http://web.ntpu.edu.tw/%7elanguage/workshop/read2.pdf
  • Öztürk, M. (2013). The effects of foreign language learning strategies on student success. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 30, 111-126. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sefad/issue/16464/171785
  • Patton, M. (2002). Qualitative researchs & evaluation methods. Newbury Park, CA: Sage Publication.
  • Polat, A. (2022). Nitel araştırmalarda yarı-yapılandırılmış görüşme soruları: Soru form ve türleri, nitelikler ve sıralama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 161-182
  • Ramburuth, P., & Tani, M. (2009). The impact of culture on learning: exploring student perceptions. Multicultural Education & Technology Journal, 3(3), 182-195. https://doi.org/10.1108/17504970910984862
  • Roberts, R. E. (2020). Qualitative interview questions: guidance for novice researchers. The Qualitative Report, 25(9), 3185-3203. https://doi.org/10.46743/2160-3715/2020.4640
  • Rubin, J. (1987). Learner strategies: theoretical assumptions, research history and typology. In A. L. Wenden & J. Rubin (Eds.), Learner Strategies in Language Learning (ss. 15-30). Englewood Cliffs, N. J. Prentice Hall.
  • Salam, U., Sukarti, & Arifin, Z. (2020). An analysis of learning styles and learning strategies used by a successful language learner. Journal of English Teaching, 6(2), 111-121. DOI: https://doi.org/10.33541/jet.v6i2.1734
  • Simons, H. (2009). Case study research in practice. Newbury Park, CA: Sage Publication.
  • Silahsızoğlu, E. (2004). Öğrenme stratejileri ve teknikleri bağlamında yabancı dil olarak Almanca ve Türkçe öğretim süreçlerine karşılaştırmalı bir bakış. (Yüksek lisans tezi, Tez No: 146637), İstanbul Üniveristesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Stern, H. H. (1975). What can we learn from the good language learner?. Canadiari Modern Language Review, 37(12), 212-225. https://doi.org/10.3138/cmlr.31.4.304
  • Subaşı, M. & Okumuş, K., (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • Sukying, A. (2021). Choices of language learning strategies and English proficiency of EFL university learners. LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network, 14(2), 59-87. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1310896.pdf
  • Şengül, M. (2012). Türk soylu bireylerin Türkiye Türkçesini öğrenirken kullandıkları dil öğrenme stratejileri arasındaki farklılıklar. VII. Uluslararası Türk Dili Kurultayı Bildirisi, Ankara.
  • Türkçenin yabancı bir dil olarak öğretimi Programı (2020). Türkiye Maarif Vakfı, İstanbul.
  • Weinstein, C. E., Humsan, J., & Dierking, D. R. (2000). Self-regulation interventions with a focus on learning strategies. In M. Boekaerts, P. R. Pintrich ve M. Zeidner (Eds.), Handbook of self regulation (ss. 727-747). Academic Press.
  • Wenden, A. L., & Rubin, J. (1987). Learner’s strategies in Language Learning. Prentice Hall.
  • Willis, G. B. (2015). Analysis of the cognitive interview in questionnaire design. London: Oxford University Press.
  • Wu, Y. (2008). Language learning strategies used by students at different proficiency levels. Asian EFL Journal, 10(4), 75-95. https://www.asian-efl-journal.com/main-editions-new/language-learning-strategies-used-by-students-at-different-proficiency-levels/index.htm
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Genişletilmiş 9. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (2003). Case Study Research Design and Methods. Newbury Park, CA: Sage Publications

LANGUAGE LEARNING STRATEGIES OF FOREIGN LANGUAGE LEARNERS: TURKISH LANGUAGE CASE

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 26, 25.06.2024
https://doi.org/10.48166/ejaes.1407747

Öz

Strategies are learning paths that make learning easier, faster, more enjoyable, more directed, more effective and more easily transferable to a new situation. Within this scope, the aim of this study is to determine the learning strategies used by foreign language learners. Therefore, case study design was preferred. The data collected form 15 foreign students through observation and interviews to reach detailed findings. Participants were determined by criterion sampling, which is a subtype of purposive sampling method. The data obtained from the observation form, researcher's notes and interview reports were evaluated by descriptive analysis and were categorized as memory, cognitive, compensatory, metacognitive, affective and social strategies. According to the results, each student's strategy preference and frequency varies regarding to the student's personality traits, comprehension level, language level, socio-cultural characteristics, gender, mother tongue, and the subject learned. Moreover, students prefer memory, cognitive, and compensation direct strategies more than metacognitive, social, and affective indirect strategies. This study theoretically extends the conceptual frameworks of previous measures of language learning strategies from English language learning to L2 Turkish language learning. Important pedagogical and educational implications are provided for L2 Turkish educators to encourage L2 Turkish learners to explore their own learning strategies.

Etik Beyan

Malatya Turgut Özal Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurul Başkanlığının 07.03.2022 tarihli 8-4 nolu kararınca çalışma etik kurallara uygundur.

Teşekkür

Müjgan Bektaş'a çalışma esnasındaki desteği ve Etik Kurul Raporunu alması hasabiyle müteşekkirim.

Kaynakça

  • Adan, D. A., & Hashim, H. (2021). Language learning strategies used by art school ESL learners. Creative Education,12(3),653-665. https://www.scirp.org/journal/paperinformation.aspx?paperid=108046
  • Akıllılar, T., & Uslu, Z. (2011). Almanca bölümü öğrencilerinin uyguladıkları dil öğrenme stratejileri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 24-37. https://acikerisim.dicle.edu.tr/xmlui/handle/11468/9766
  • Akkaş Baysal, E., & Ocak, G. (2020). Dil öğrenme stratejilerinin kullanılmasını etkileyen faktörler. NEÜ Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 91-103. https://dergipark.org.tr/tr/pub/neueefd/issue/52094/684846
  • Akkaş Baysal, E. (2019). Dil öğrenme stratejileri nasıl öğretilmeli?. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 2(2), 72-98. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ubed/issue/50464/648745
  • Alfian, A. (2016). The application of language learning strategies of high school students in Indonesia. IJEE (Indonesian Journal of English Education), 3(2), 140-157. http://dx.doi.org/10.15408/ijee.v3i2.5509
  • Alyılmaz, S. & Şengül, K., (2017). Türkçeyi yabancı bir dil olarak öğretiminde dil öğrenme stratejilerine dayalı etkinliklerin dilbilgisine yönelik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Dil Dergisi, 169(1), 67-110.
  • Aydemir, U. (2007). İngilizce öğretiminde dil öğrenme stratejileri öğretiminin öğrenci başarısına etkisi [Yüksek Lisans Tezi, Tez No: 220988]. Uludağ Üniversitesi.
  • Baha, H. (2016). An introduction of descriptive analysis, its advantages and disadvantages. Master of Public Policy and Good Governance, Leuphana Universitat Luneburg.
  • Barut, A. (2015). Türkçeyi yabancı bir dil olarak öğrenen üniversite öğrencilerinin kullandıkları dil öğrenme stratejileri üzerine bir değerlendirme. (Yüksek Lisans Tezi. Tez No: 395386), İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bekleyen, N. (2005). Öğretmen adayları tarafından kullanılan dil öğrenme stratejileri. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 113-122. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cusosbil/issue/4372/59825
  • Bektaş, O. (2011). The effect of 5E learning cycle model on tenth grade students‟ understanding in the particulate nature of matter, epistemological beliefs and views of nature of science (Tez No. 286216) [Doktora Tezi, Middle East Technical University] Ulusal Tez Merkezi.
  • Bernard, H. R. (1988). Research methods in cultural anthropology. Newbury Park:Sage Publication. Bernard, H. R. (2002). Research methods in anthropology: qualitative and quantitative methods. Lanham:Alta Mira Press.
  • Boylu, E. (2015). Türkçeyi yabancı bir dil olarak öğrenenlerin dil öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri. (Yüksek Lisans Tezi. Tez No: 397477), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bölükbaş, F. (2013). The effect of language learning strategies on learning vocabulary in teaching Turkish as a foreign language. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 55-68.
  • Bülbül, F. (2015). Türkçeyi yabancı bir dil olarak öğretiminde okuduğunu anlama becerisinin kavram haritası aracılığıyla geliştirilmesi: Bir eylem araştırması. (Doktora tezi, Tez No: 395893), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz Ş., & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara:PEGEM Akademi.
  • Chanderan, V., & Hashim, H. (2022). Language learning strategies used by ESL undergraduate students. Creative Education, 13, 768-779. https://www.scirp.org/journal/paperinformation.aspx?paperid=115909
  • Channel, C.F., & Kahn, R.L. (1968). Interviewing. In G. Lindzey ve E. Aronson (Eds.), The handbook of social psychology, Research method (ss. 526–595 ). Addison-Wesley.
  • Chen, Mei-L. (2014). Age differences in the use of language learning strategies. English Language Teaching, 7(2), 144- 151. https://www.scirp.org/journal/paperinformation.aspx?paperid=115909
  • Cook, V. (2001). Second language learning and language teaching. Londan:Oxford University Press. Ehrman, M., Leaver, B., & Oxford, R. (2003). A brief overview of individual differences in second language learning. System, 31(3), 313-330. https://doi.org/10.1016/S0346-251X(03)00045-9
  • Eken, M., & Gündoğdu, K. (2021). Üniversite hazırlık sınıfı ve özel dil kursu öğrencilerinin yabancı dil öğrenme stratejileri ve öz düzenleme becerileri. International Journal of Current Approaches in Language, Education and Social Sciences, 3(1), 83-114. https://dergipark.org.tr/tr/pub/caless/issue/61943/881796
  • Elemen, B. (2014). Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenen öğrencilerin lisans düzeyinde kullandıkları dinleme stratejileri. (Yüksek Lisans Tezi, Tez No: 381195), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gerami, M., & Baighlou, S. (2011). Language learning strategies used by successful and unsuccessful Iranian EFL students. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 29, 1567-1576. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.399
  • Hamamcı, Z. (2012). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenme strateji tercihleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 314-323. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/33z.hamamci.pdf
  • Kabir, S. (2016). Methods of data collection. Kabir, S. (Eds.), In Basic guidelines for research: an introductory approach for all disciplines (ss. 201-276). Chittagong :Book Zone Publication.
  • Karatay, H., & Güngör, H., (2015). Doğrudan öğretim stratejilerinin Türkçeyi yabancı bir dil olarak öğrenen iranlı öğrencilerin metin özetleme becerilerine etkisi. The effect of direct teaching strategies on text summary skılls of Iranıan students learning Turkish as a foreign language içinde. (ss.297-326), Ankara:PegemA yayıncılık.
  • Khamkhien, A. (2011). Language learning strategies used by Thai and Vietnamese university students. Manusya: Journal of Humanities, 14(2), 1-23. https://doi.org/10.1163/26659077-01402001
  • Kılıç, A., & Padem, S. (2014). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenme stratejileri kullanımlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Elementary Education Online, 13(2), 660‐673. https://dergipark.org.tr/tr/pub/littera/issue/29462/295763
  • Kussin, H. J., Omar, A. & Kepol, N. (2018). Language learning strategies (LLS): Teachers’ notions and practice. Dinamika Ilmu, 18(1), 107- 120. doi: http://dx.doi.org/10.21093/di.v18i1.1086
  • Harputoğlu, B. (2015). Türkçeyi yabancı bir dil olarakve ana dil Türkçe ders kitaplarında öğrenme stratejilerinin incelenmesi. (Yüksek lisans tezi, Tez No: 391508), İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Harling, K. (2012). An overview of case study. SSRN, 4, 1-7. https://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2141476
  • Marshall, C. & Rossman, G. B. (1989). Designing qualitative research. Newbury Park, CA: Sage Publication.
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. Jossey-Bass Publishers.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. Sage Publication.
  • Myers, M. D. (2013). Qualitative research in business and management. Newbury Park, CA: Sage Publication.
  • Naiman, N., Fröhlich, M., Stern, H., & Todesco, A. (1978). The good language learner. Ontario Institute for Studies in education.
  • Niles, S. (1995). Cultural differences in learning motivation and learning strategies: A comparison of overseas and Australian students at an Australian university. International Journal of Intercultural Relations, 19(3), 369-385. https://doi.org/10.1016/0147-1767(94)00025-S
  • O’Malley, J. M., Chamot, A. U., Stewner-Manzanares, G., Küpper, L., & Russo, R. P. (1985). Learning strategy applications with students of English as a second language. TESOL Quarterly, 19(3), 557-583. https://doi.org/10.2307/3586278
  • Oxford, R. L. (1990). Language learning strategies: What every teacher should know. Boston: Heinle & Heinle.
  • Oxford, R. L. (2003). Language learning styles and strategies: An overview. GALA. http://web.ntpu.edu.tw/%7elanguage/workshop/read2.pdf
  • Öztürk, M. (2013). The effects of foreign language learning strategies on student success. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 30, 111-126. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sefad/issue/16464/171785
  • Patton, M. (2002). Qualitative researchs & evaluation methods. Newbury Park, CA: Sage Publication.
  • Polat, A. (2022). Nitel araştırmalarda yarı-yapılandırılmış görüşme soruları: Soru form ve türleri, nitelikler ve sıralama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 161-182
  • Ramburuth, P., & Tani, M. (2009). The impact of culture on learning: exploring student perceptions. Multicultural Education & Technology Journal, 3(3), 182-195. https://doi.org/10.1108/17504970910984862
  • Roberts, R. E. (2020). Qualitative interview questions: guidance for novice researchers. The Qualitative Report, 25(9), 3185-3203. https://doi.org/10.46743/2160-3715/2020.4640
  • Rubin, J. (1987). Learner strategies: theoretical assumptions, research history and typology. In A. L. Wenden & J. Rubin (Eds.), Learner Strategies in Language Learning (ss. 15-30). Englewood Cliffs, N. J. Prentice Hall.
  • Salam, U., Sukarti, & Arifin, Z. (2020). An analysis of learning styles and learning strategies used by a successful language learner. Journal of English Teaching, 6(2), 111-121. DOI: https://doi.org/10.33541/jet.v6i2.1734
  • Simons, H. (2009). Case study research in practice. Newbury Park, CA: Sage Publication.
  • Silahsızoğlu, E. (2004). Öğrenme stratejileri ve teknikleri bağlamında yabancı dil olarak Almanca ve Türkçe öğretim süreçlerine karşılaştırmalı bir bakış. (Yüksek lisans tezi, Tez No: 146637), İstanbul Üniveristesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Stern, H. H. (1975). What can we learn from the good language learner?. Canadiari Modern Language Review, 37(12), 212-225. https://doi.org/10.3138/cmlr.31.4.304
  • Subaşı, M. & Okumuş, K., (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • Sukying, A. (2021). Choices of language learning strategies and English proficiency of EFL university learners. LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network, 14(2), 59-87. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1310896.pdf
  • Şengül, M. (2012). Türk soylu bireylerin Türkiye Türkçesini öğrenirken kullandıkları dil öğrenme stratejileri arasındaki farklılıklar. VII. Uluslararası Türk Dili Kurultayı Bildirisi, Ankara.
  • Türkçenin yabancı bir dil olarak öğretimi Programı (2020). Türkiye Maarif Vakfı, İstanbul.
  • Weinstein, C. E., Humsan, J., & Dierking, D. R. (2000). Self-regulation interventions with a focus on learning strategies. In M. Boekaerts, P. R. Pintrich ve M. Zeidner (Eds.), Handbook of self regulation (ss. 727-747). Academic Press.
  • Wenden, A. L., & Rubin, J. (1987). Learner’s strategies in Language Learning. Prentice Hall.
  • Willis, G. B. (2015). Analysis of the cognitive interview in questionnaire design. London: Oxford University Press.
  • Wu, Y. (2008). Language learning strategies used by students at different proficiency levels. Asian EFL Journal, 10(4), 75-95. https://www.asian-efl-journal.com/main-editions-new/language-learning-strategies-used-by-students-at-different-proficiency-levels/index.htm
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Genişletilmiş 9. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (2003). Case Study Research Design and Methods. Newbury Park, CA: Sage Publications
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sami Baskın 0000-0002-4159-5480

Erken Görünüm Tarihi 17 Ocak 2024
Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 21 Aralık 2023
Kabul Tarihi 16 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Baskın, S. (2024). LANGUAGE LEARNING STRATEGIES OF FOREIGN LANGUAGE LEARNERS: TURKISH LANGUAGE CASE. Journal of Advanced Education Studies, 6(1), 1-26. https://doi.org/10.48166/ejaes.1407747

25126

     
     drji.png           
                                                                                                                                                               

     logo.png



  asos-index.png  


logo.png


14518

harph63.png