Bu araştırmanın amacı, uzaktan eğitimde matematik öğretim programının uygulanmasına ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla öğretmenlerin deneyimlerinden yola çıkılarak, bu süreçte nelerin etkili olup olmadığının tespit edilmesi ve aksayan yönlerin giderilip, sürecin daha etkili ve verimli bir hâle getirilmesi hedeflenmektedir. Araştırmaya Niğde ili genelinde çeşitli ortaöğretim kurumlarında görev yapan 25 matematik öğretmeni katılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden “durum çalışması” benimsenmiştir. Araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanan veriler, betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitim konusunda fikir sahibi olduklarına ve öğretim programında uzaktan eğitime yer verilmesi gerektiğini düşündüklerine ulaşılmıştır. Öğretmenler uzaktan eğitim derslerinde genellikle bilgisayar, tablet ve telefon gibi teknolojik araçlardan faydalanmaktadırlar ve çoğunlukla yüz yüze eğitimde kullandıkları yöntem ve teknikleri tercih etmektedirler. Öğretmenler süreçte öğretim programını uygularken en çok araç-gereç eksikliği ve altyapı sorunları ile karşılaşmışlardır. Öğretmenler yaşadıkları sorunlara çözüm yolu olarak ise hem kendilerinin hem de öğrencilerin araç-gereç eksiklerinin giderilmesi ve öğrencilerin derslere katılımının zorunlu olması gerektiğini belirtmişlerdir. Öneriler ise; hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin teknolojik imkanlardan üst düzeyde faydalanmalarının sağlanması ve ders sürecinde olabildiğince farklı duyu organlarına hitap eden etkileşimli materyallerin kullanılması şeklindedir.
The purpose of this research is to evaluate the opinions of mathematics teachers about the implementation of the mathematics teaching program in distance education. With this purpose, it is aimed to determine what is effective or not in the process, based on the experiences of Fthe teachers, and to make the process more effective and efficient by eliminating the deficiencies. Twenty-five mathematics teachers working in various high schools throughout the province of Niğde, Türkiye participated in the research. As one of the qualitative research method, case study was adopted in the research. The data collected through the semi-structured interview form designed by the researcher and descriptive analysis method were used for data analysis. According to the findings of the study, it has been found that mathematics teachers have an idea about distance education and they think that distance education should be included in the curriculum. Teachers generally benefit from technological tools such as computers, tablets and smart phones in distance education courses and prefer the methods and techniques they use in face-to-face education. Teachers mostly encountered lack of equipment and infrastructure problems while implementing the curriculum in the process. As solutions to the problems experienced by teachers, they stated that the lack of tools and equipment of both themselves and the students should be eliminated and the participation of the students in the courses should be compulsory. As implications of the study, it can be suggested that both teachers and students should benefit from high-level access to the equipment and technological opportunities. In addition, using interactive materials that appeal to different learners during courses can be recommended.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fen ve Matematik Alanları Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.