Çalışmanın
amacı sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin matematik
öğretimine yönelik kaygı düzeylerinin farklı değişkenlere göre
incelenmesidir. Araştırmanın örneklem grubunu Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümünde öğrenim gören öğrenciler
oluşturmaktadır. Araştırmada Liu (2016) tarafından geliştirilen ve Aytekin,
Türkmenoğlu ve Arıkan (2017) tarafından Türkçe ’ye uyarlanan Matematik ve Fen
Öğretimine Yönelik Kaygı Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel
bilgi formu kullanılmıştır. Katılımcılara ilişkin kişisel bilgiler, envanter
toplam puanları, faktör puanları frekans (f) ve yüzde (%) değerleri
tespit edilerek verilmiştir. Ölçekten elde edilen puanların arasındaki
ilişkiyi ortaya koyabilmek için cinsiyet değişkenine göre T Testi
kullanılırken, sınıf düzeyi ve genel ağırlıklı not ortalaması değişkenlerine
göre Anova test istatistiği kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda öğrencilerin matematik öğretimi kaygı düzeylerinin cinsiyet ve
sınıf düzeyi değişkenine göre farklılık gösterdiği ancak genel ağırlıklı not
ortalamasına göre matematik öğretimi kaygı düzeylerinin değişiklik
göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgulara dayalı olarak, kız
öğrencilerin matematik öğretimi kaygı düzeylerinin erkek öğrencilere göre
daha yüksek olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Sınıf düzeyi değişkenine göre matematik öğretimi kaygı düzeyi,
3. sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarında 2. ve 4. sınıfta öğrenim gören
öğretmen adaylarından daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen
adaylarının matematik alan bilgileri ve kavramsal öğrenmeleri farklı sınıf
düzeylerinde yürütülen diğer derslerle ilişkilendirilerek desteklenmelidir ve
matematik öğretim kaygısına ilişkin sınıf düzeyindeki farklılıkları en aza
indirgemek adına, her sınıf düzeyinde öğretim uygulamalarına daha fazla yer
verilmelidir.
Erciyes Üniversitesi
Purpose of the study is to investigate the anxiety levels of primary school students in mathematics teaching according to different variables. The sample group of the study consists of students studying in the basic education department of Erciyes University Faculty of Education. In the research, Anxiety Scale for Mathematics and Science Teaching developed by Liu in 2016 and adapted to Turkish in 2017 by Aytekin, Türkmenoğlu and Arıkan and personal information form prepared by the researcher were used. In order to reveal the comparison between the scores obtained from the scale, t test was used according to the gender variable and ANOVA test statistic was used according to the grade level and general weighted average variables. As a result of the study, it was concluded that anxiety levels of mathematics teaching the students differed according to the gender and grade level variable, but mathematics education anxiety levels did not change according to the general weighted grade point average. Based on the findings, it was concluded that female students' anxiety levels in mathematics education were higher than male students. According to the grade level variable, anxiety level of mathematics teaching was found to be higher in the pre-service teachers in the 3rd grade than the teacher candidates in the 2nd and 4th grade. teacher candidates' knowledge and conceptual learning in mathematics should be supported in relation to other courses conducted at different grade levels and in order to minimize differences in grade level related to mathematics teaching anxiety, teaching practices at each grade level should be given more space.
Basic education teaching anxiety mathematics teaching anxiety
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |
ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.