BibTex RIS Kaynak Göster

BIODIVERSITY LITERACY SCALE: DEVELOPMENT, VALIDITY AND RELIABILITY

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 3, - , 01.03.2013

Öz

The aim of this study is to develop the Biodiversity Literacy Scale (BLS). BLS was developed through a literature survey, and presented to experts for evaluation. After alterations based on their suggestions, this study that is made with survey model, was carried out with Biology Education of Ataturk University (N =204) in 2012 years. In the development phase of the scale that consists of 3-point likert-type, 68 items were convened. SPSS-17 statistical package was used for the analysis of data. Cronbach alpha for the whole scale was found to be .85. Exploratory factor analyses were carried out for 37 items. The factor analysis results showed that there were three factors explaining 47. 14% of the total variance in the questionnaire and factor loadings ranged between 0.50 and 0.77. The findings of research reveal that the scale is valid and reliable. In addition, this scale is used to investigate biodiversity literacy.

BİYOÇEŞİTLİLİK OKURYAZARLIĞI ÖLÇEĞİ: GELİŞTİRME, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİ

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 3, - , 01.03.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı biyoçeşitlilik okuryazarlığı için geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Çalışma, 2012 yılında, tarama modeli ile yapılmıştır. Taslak ölçek, geliştirme aşamasında 68 madde olarak hazırlanmış ve uzman görüşlerine sunulmuştur. 3'lü likert tipinde hazırlanmış ölçek, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi Bölümü öğrencilerine (N=204) uygulanmıştır. İstatiksel analizler için SPSS-17 sürümü kullanılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi yapılarak son şekli verilen ölçeğin Cronbach-Alfa iç tutarlık katsayısı 0,85 olarak hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda ölçeğin üç alt faktöre ve 25 maddeye sahip olduğu bulunmuştur. Faktörlerdeki maddelerin faktör yük değerlerinin 0.50 ile 0.77 arasında değiştiği saptanmıştır. Sonuç olarak ölçeğin, geçerlik ve güvenirlik testleri bakımından güvenilir sonuçlara sahip olduğu söylenebilir. Bu ölçeğin araştırmacılar tarafından öğrencilerin biyoçeşitlilik okuryazarlıkları çalışmalarında kullanılabileceği önerilmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Hasan Gürbüz Bu kişi benim

Mustafa Derman Bu kişi benim

Mürşet Çakmak

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gürbüz, H., Derman, M., & Çakmak, M. (2013). BİYOÇEŞİTLİLİK OKURYAZARLIĞI ÖLÇEĞİ: GELİŞTİRME, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİ. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3).