The purpose of the present study was to determine university students' perceptions of academicians' accountability (responsibility, openness/transparency and answerability). This study is qualitative research. It is a case study as it was conducted to explore university students' perceptions of academicians' accountability (responsibility, openness/transparency and answerability) behaviours. The study group consisted of 93 university students from five universities in the 2011-2012 academic year. In the study, semi-structured interview technique was employed. Data were analysed via descriptive and content analysis methods. Research findings indicated that academicians displayed some behaviours in the dimensions of responsibility, openness/transparency and answerability, while some behaviours were not displayed by them in the said dimensions.
Bu çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının hesap verebilirliklerine (sorumluluk, açıklık ve yanıt verebilirlik) ilişkin üniversite öğrencilerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çalışma nitel bir araştırmadır. Öğretim elemanlarının hesap verebilirliklerine (sorumluluk, açıklık ve yanıt verebilirlik) ilişkin üniversite öğrencilerinin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapıldığı için nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasıdır. Çalışma grubunu 2011-2012 eğitim-öğretim yılında beş tane üniversitede öğrenim gören 93 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada görüşme yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Veriler betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. İçerik analizinde kategorisel ve frekans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada, öğretim elemanlarının hesap verebilirliğinin sorumluluk, açıklık ve yanıt verebilirlik boyutlarındaki bazı davranışları gösterdikleri, bazı davranışları ise göstermedikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 2 |