Bu araştırmada, Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki
(Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir) ilkokullarda görev yapan sınıf
öğretmenlerinin, iletişim becerileri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki
ilişki incelenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde olup nicel
desenlidir. Araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim ve öğretim yılında
Diyarbakır ili dört merkez ilçedeki toplam 184 ilkokulda görev
yapan 4552 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklemini ise, tabakalama
örnekleme yöntemi ile dört merkez ilçeden seçilen 24 ilkokulda görev yapan 478
sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, “Öğretmen İletişim
Becerileri Ölçeği” ve “Sınıf Yönetimi Öğretmen Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmadan
elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) paket
programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; Bağımsız Örneklemler için
t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Kruskal-Wallis H testi ve Mann
Whitney-U sınaması kullanılmıştır. Ayrıca, bağımsız değişkenlerin bağımlı
değişkenleri yordama düzeylerini belirlemek amacıyla Çoklu Doğrusal Regresyon
Analizi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular; öğretmenlerin iletişim
becerileri açısından kendilerini en çok yeterlilik iletişim boyutunda yeterli
gördüklerini, en az ise etkinlik iletişim boyutunda yeterli gördüklerini
göstermiştir. Sınıf yönetimi becerileri açısından ise, öğretmenlerin
kendilerini en çok motivasyon boyutunda yeterli gördüklerini, en az ise sınıfın
fiziksel düzeni boyutunda yeterli gördüklerini ortaya koymuştur.
Sınıf yönetimi sınıf yönetim becerisi iletişim becerisi sınıf öğretmeni
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 12 |