Bu
araştırmanın amacı Diyarbakır il merkezindeki kamu ilkokullarında görev
yapmakta olan sınıf öğretmenlerinin eğitim-öğretim sürecinde karşılaştıkları
sorunları tespit etmek ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri sunmaktır.
Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu 15 farklı ilkokulda görevli 30 sınıf öğretmeni
oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan
yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formlarından elde
edilen veriler içerik analizi tekniğiyle analiz edilerek kodlar ve temalar
oluşturulmuştur. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin eğitim
öğretim sürecinde en sık karşılaştıkları sorunlar sırasıyla; fiziksel sorunlar, velilerle ilgili
karşılaşılan sorunlar, öğretmenlik mesleği ve meslektaşlar ile ilgili
karşılaşılan sorunlar, öğrenciler ile ilgili karşılaşılan sorunlar ve yönetim ile
ilgili karşılaşılan sorunlardır. Araştırma sonunda bu sorunların çözümüne
yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 12 |