Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DİYARBAKIR İLİ EĞİTİM SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 12, 108 - 124, 17.11.2017

Öz

Bu
araştırmanın amacı Diyarbakır il merkezindeki kamu ilkokullarında görev
yapmakta olan sınıf öğretmenlerinin eğitim-öğretim sürecinde karşılaştıkları
sorunları tespit etmek ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri sunmaktır.
Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu 15 farklı ilkokulda görevli 30 sınıf öğretmeni
oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan
yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formlarından elde
edilen veriler içerik analizi tekniğiyle analiz edilerek kodlar ve temalar
oluşturulmuştur. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin eğitim
öğretim sürecinde en sık karşılaştıkları sorunlar sırasıyla; fiziksel sorunlar, velilerle ilgili
karşılaşılan sorunlar, öğretmenlik mesleği ve meslektaşlar ile ilgili
karşılaşılan sorunlar, öğrenciler ile ilgili karşılaşılan sorunlar ve yönetim ile
ilgili karşılaşılan sorunlardır
. Araştırma sonunda bu sorunların çözümüne
yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2009). Yenilenen ilköğretim programının uygulanması sürecinde karşılaşılan sorunlar. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 77- 94. Akar, H. (2016). Durum çalışması. Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri (Ed: Ahmet Saban ve Ali Ersoy). Ankara: Anı Yayıncılık. Aslanargun, E. ve Bozkurt, S. (2012). Okul müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştığı sorunlar. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 349-368. Aydın, A. (2000). Zorunlu temel eğitim uygulaması ve çözüm bekleyen sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (8), 98 – 103 Bursalıoğlu, Z. (1994). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Yayınları. Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E. Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Demir, M. K. ve Arı, E. (2013). Öğretmen sorunları-Çanakkale İli örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 107-126. Demirbulak, D. (2000). Veli-öğretmen görüşmeleri ile ilgili bir çalışma. Millî Eğitim Dergisi, (146), 53-55. Demirtaş, H., Üstüner, M. ve Özer, N. (2007). Okul yönetiminde karşılaşılan sorunların öğrenci ve okul ile ilgili değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 51(51), 421-455. Dönmez, B. (2001). Okul güvenliği sorunu ve okul yöneticisinin rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. 7(1), 63-74. Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık. Geban, Ö., Çiçek, F. F., Başaran, S., Demirbaş, A. ve Maden, C. (2001). 21. Yüzyıla girerken Türk eğitim sisteminin ihtiyaç duyduğu çağdaş öğretmen profili. EARGED, Ankara: Milli Eğitim Basımevi. Gedikoğlu, T. (2005). Avrupa Birliği sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve çözüm önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1(1), 66-80. Güneş, D.Z. ve Kara, S.B.K. (2016). İlkokulların sorunlarının öğretmenler kurulu toplantılarına dayalı olarak incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1), 142-153. Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2016). Nitel Veri Analizi. (Çev. Ed: Sadegül Akbaba Altun ve Ali Ersoy). Ankara: Pegem Akademi. Özan, M. B. ve Kaya, K. (2009). İlköğretim kurumlarında görev yapan öğretmen ve yöneticilerin kendilerini yenileme ve kariyer basamaklarında yükselme sistemi ile ilgili görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 97- 112. Şişman, M. (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Taş, S. (2010). İlköğretim okullarında sınıfta zaman kaybettiren etkinlikler. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (12), 73-94. Taşdan, M., Tösten, R., Bulut, K. ve Karakaya, V. (2013). İlköğretim okullarında yönetim ve yönetici sorunları (Kars İli Örneği). Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi (EBULİNE), 12 (24), 95-113. Tösten, R., Han, B. ve Ergül, H. F. (2016). Diyarbakır’daki kamu okullarının yönetim sorunları. EKEV Akademi Dergisi. (65) 433-450. Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 6(4), 543-559. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 12, 108 - 124, 17.11.2017

Öz

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2009). Yenilenen ilköğretim programının uygulanması sürecinde karşılaşılan sorunlar. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 77- 94. Akar, H. (2016). Durum çalışması. Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri (Ed: Ahmet Saban ve Ali Ersoy). Ankara: Anı Yayıncılık. Aslanargun, E. ve Bozkurt, S. (2012). Okul müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştığı sorunlar. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 349-368. Aydın, A. (2000). Zorunlu temel eğitim uygulaması ve çözüm bekleyen sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (8), 98 – 103 Bursalıoğlu, Z. (1994). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Yayınları. Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E. Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Demir, M. K. ve Arı, E. (2013). Öğretmen sorunları-Çanakkale İli örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 107-126. Demirbulak, D. (2000). Veli-öğretmen görüşmeleri ile ilgili bir çalışma. Millî Eğitim Dergisi, (146), 53-55. Demirtaş, H., Üstüner, M. ve Özer, N. (2007). Okul yönetiminde karşılaşılan sorunların öğrenci ve okul ile ilgili değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 51(51), 421-455. Dönmez, B. (2001). Okul güvenliği sorunu ve okul yöneticisinin rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. 7(1), 63-74. Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık. Geban, Ö., Çiçek, F. F., Başaran, S., Demirbaş, A. ve Maden, C. (2001). 21. Yüzyıla girerken Türk eğitim sisteminin ihtiyaç duyduğu çağdaş öğretmen profili. EARGED, Ankara: Milli Eğitim Basımevi. Gedikoğlu, T. (2005). Avrupa Birliği sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve çözüm önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1(1), 66-80. Güneş, D.Z. ve Kara, S.B.K. (2016). İlkokulların sorunlarının öğretmenler kurulu toplantılarına dayalı olarak incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1), 142-153. Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2016). Nitel Veri Analizi. (Çev. Ed: Sadegül Akbaba Altun ve Ali Ersoy). Ankara: Pegem Akademi. Özan, M. B. ve Kaya, K. (2009). İlköğretim kurumlarında görev yapan öğretmen ve yöneticilerin kendilerini yenileme ve kariyer basamaklarında yükselme sistemi ile ilgili görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 97- 112. Şişman, M. (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Taş, S. (2010). İlköğretim okullarında sınıfta zaman kaybettiren etkinlikler. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (12), 73-94. Taşdan, M., Tösten, R., Bulut, K. ve Karakaya, V. (2013). İlköğretim okullarında yönetim ve yönetici sorunları (Kars İli Örneği). Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi (EBULİNE), 12 (24), 95-113. Tösten, R., Han, B. ve Ergül, H. F. (2016). Diyarbakır’daki kamu okullarının yönetim sorunları. EKEV Akademi Dergisi. (65) 433-450. Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 6(4), 543-559. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Abidin Dağlı Bu kişi benim

Bünyamin Han

Yayımlanma Tarihi 17 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Dağlı, A., & Han, B. (2017). ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DİYARBAKIR İLİ EĞİTİM SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(12), 108-124.