Bu
araştırmanın amacı Diyarbakır İlinde görev yapmakta olan öğretmenlerin
profilini ortaya koymaktır. Öğretmenlerin profilinin belirlenmesi, kamu
okullarında görev yapan öğretmenlerin herkesçe gözlemlenebilir ortak
özelliklerinin olabildiğince nicel ve istatistiksel göstergelere sığdırmaya
çalışılması gibi bir amaca yöneliktir. Kamu okullarında görev yapan
öğretmenlerin profilini belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada öğretmenlerin
nüfus bilim özellikleri, sosyo-ekonomik
düzeyleri, öğretmenlik mesleği, bazı toplumsal gelişmelere bakış açıları ve
öğretmenlerin mesleki gelişimleri için ihtiyaç duydukları alanlar gibi
özellikler araştırılmıştır. Araştırma, öğretmenlerin çeşitli özelliklerini
ortaya koymak bakımından betimsel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini
Diyarbakır ilinin 17 ilçe merkezindeki kamu okullarında görev yapmakta olan ve
basit rastlantısal yolla seçilen 1117 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
Taşdan, vd. (2013) tarafından geliştirilen “Okul Yönetici Profili Anketi”
gerekli düzenleme ve uyarlamalar yapılarak kullanılmıştır. Araştırma sonunda
öğretmenlerin çeşitli özelliklerinden oluşan öğretmen profili sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 13 |