This research aims to measure the effect of teaching practice prepared through exercises, etudes, and case studies created without using blank wires in bağlama education on transposition skills. A time series design, a quantitative research method and quasi-experimental design, was used. The study group consists of five students receiving bağlama training in the Department of Music Education at a university in Turkey. The expert group evaluating the study consists of three lecturers who are bağlama experts at universities. Literature review and performance evaluation forms were used as data collection tools. During the fourteen-week teaching period, exercises, etudes, and works prepared without using empty wires were applied. The pre-evaluation and time series data scored by experts were compared with the Wilcoxon signed ranks test, and descriptive analyses were made with tables and graphs. The results show that the applied teaching technique effectively improves the performance skills of participating students using the method without blank wires in bağlama arrangement.
Baglama/Saz Baglama Training Transposition Muscle Memory Time Series Design
Bu araştırma, bağlama eğitiminde boş tel kullanılmadan oluşturulan egzersiz, etüt ve örnek eserler aracılığıyla hazırlanan öğretim uygulamasının transpozisyon becerileri üzerindeki etkisini ölçmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemleri içinde yer alan ve yarı deneysel desenlerden biri olan zaman dizisi deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Türkiye’de bir üniversitenin Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalında bağlama eğitimi alan beş öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubunu değerlendiren uzman grubu, çeşitli üniversitelerde görev yapan bağlama alanında uzman üç öğretim elemanından oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak literatür tarama ve performans değerlendirme formu kullanılmıştır. Çalışma kapsamında, boş tel kullanmadan icra yöntemiyle hazırlanan egzersiz, etüt ve eserler on dört haftalık bir öğretim süreci boyunca uygulanmıştır. Araştırmada uzmanların puanladıkları ön değerlendirme-son değerlendirme ve zaman dizisi verileri Wilcoxon işaretli sıralar testi ile karşılaştırılarak tablo ve grafiklerle betimsel analizleri yapılmıştır. Sonuçlar, uygulanan öğretim tekniğinin katılımcı öğrencilerin bağlama düzeninde boş tel kullanmadan icra yöntemiyle transpoze icra becerilerini geliştirmede etkili olduğunu göstermektedir.
Bağlama/Saz Bağlama Eğitimi Transpozisyon Kas Hafızası Zaman Serisi Deseni
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Performans Sanatları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Eurasian Journal of Music and Dance