Bu araştırma kabak kemane eğitiminde kullanılacak olan transpoze eğitim materyallerinin tasarımına ilişkin eğitimci ve icracı görüşlerinin tespit edilmesi amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma kapsamında kabak kemane eğitimi veren akademisyenler ve icracılar ile görüşülmüştür. Araştırma nitel veri toplama yöntemlerinden faydalanılarak sonuçlandırılmıştır. Bu bölümde doküman analizi, kaynak tarama, yarı yapılandırılmış görüşme formları ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu çeşitli üniversitelerde kabak kemane dersi veren öğretim elemanları (n:17) ve farklı kurumlarda çalışan kabak kamene icracıları (n:17) oluşturmaktadır. Araştırmada uzman görüşleri alınarak hazırlanmış 15 açık uçlu sorudan oluşan öğretim elemanı görüşme formu ve 13 açık uçlu sorudan oluşan icracı görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler doküman analizi yöntemi ile analiz edilerek nitel verilere dönüştürülmüş, sorulardan elde edilen cevaplar ile ilgili temalar belirlenerek bulgular bölümünde değerlendirilmiştir. Sonuç olarak öğretim elemanlarından ve icracılardan elde edilen bulgulara göre en yaygın kullanılan akort düzenin re-la-re-la olduğu ve bu düzenin “Kabak kemane düzeni” olarak isimlendirilmesi gerektiği, bu düzenin dışında “Rast düzeni, Azeri düzeni, Bozlak düzeni” gibi farklı düzenlerde de eğitim verilmesi gerektiği, transpoze icraya yönelik hazırlanan etüt ve egzersizleri çalışmanın öğrencilerin farklı tonlardaki icra kapasitesini geliştirdiği, deşifre algısını genişlettiği, parmak becerilerini geliştirdiği ve farklı tonlarda solfej okuma becerilerini geliştirdiği sonuçları ortaya çıkmaktadır.
Kabak kemane Müzik eğitimi Halk müziği Transpoze Çalgı eğitimi
This research was prepared to determine the opinions of educators and performers regarding the design of transposition training materials to be used in kabak kemane education. Within the scope of the research, interviews were conducted with academicians and performers who provide kabak kemane training. The research was concluded by utilizing qualitative data collection methods. In this section, document analysis, literature review, semi-structured interview forms, and content analysis were used. The study group of the research consists of instructors (n:17) who teach kabak kemane courses at various universities and performers (n:17) working in different institutions. In the research, an instructor interview form consisting of 15 open-ended questions and a performer interview form consisting of 13 open-ended questions, prepared by taking expert opinions, were used. The obtained data were analyzed using the document analysis method and converted into qualitative data. Themes related to the answers obtained from the questions were determined and evaluated in the findings section. As a result, according to the findings obtained from the instructors and performers, the most commonly used tuning system is re-la-re-la, and this system should be named "Kabak Kemane Tuning." Besides this system, it was concluded that education should also be provided in different tunings such as "Rast Tuning," "Azeri Tuning," and "Bozlak Tuning." The study revealed that practicing etudes and exercises prepared for transposition performance improves students' performance capacity in different tones, expands their sight-reading perception, enhances finger skills, and develops their solfeggio reading skills in different tones.
Kabak kemane Music education Folk music Tranpose Instrument education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Performans Sanatları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Eurasian Journal of Music and Dance