Bu araştırmanın amacı, batı müziğinde Romantik ve Erken 20. yüzyıl dönemlerinde yaşamış olan ve ön plana çıkan kadın bestecilerin keman eserlerini tespit etmek ve bu eserlerin yurt içi ve yurt dışı konser repertuvarlarında yer alması konusunda farkındalık yaratmaktır. Bu araştırma betimsel tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Anahtar kelimeler vasıtasıyla elde edilen yazılı kaynaklar veri olarak tespit edilmiştir. Verilerin toplanması sürecinde bestecilere ait biyografiler ve keman eserlerine ait yazılı kaynaklar taranmıştır. Çalışmada belirlenen dönemlerde yaşamış olan kadın bestecilerden Louise Reichardt, Fanny Mendelssohn Hensel, Josephine Lang, Clara Wieck Schumann, Pauline Viardot-Garcia, Louise Dumont Farrenc, Louise Héritte-Viardot, Cecile Chaminade, Lili Boulanger, Amy Marcy Cheney Beach ve Rebecca Clarke’ın biyografileri ve besteci kimlikleri araştırılmıştır. Çalışma kapsamında incelenen kadın bestecilerden Fanny Mendelssohn Hensel, Clara Wieck Schumann, Pauline Viardot-Garcia, Louise Farrenc, Louise Héritte-Viardot, Cecile Chaminade, Lili Boulanger, Amy Marcy Cheney Beach ve Rebecca Clarke’ın usta müzisyen ve bestecilerle yaptıkları çalışmalara paralel olarak, keman çalgısını içinde barındıran farklı formlarda eserler yazdıkları görülmüştür. Çalışma sonucunda makale konusu dönemler içerisindeki kadın bestecilerin azımsanmayacak ölçüde keman eseri olduğu ortaya çıkmıştır. Bu eserlerin günümüz konser repertuvarları ve eğitim müfredatı kapsamında değerlendirilmesinin sağlanması hedeflenmektedir.
The aim of this research is to identify the violin works of prominent female composers who lived in the Romantic and Early 20th century periods in Western music and to raise awareness about the inclusion of these works in domestic and international concert repertoires. This research was conducted using descriptive survey model. Written sources obtained through keywords were identified as data. In the process of data collection, biographies of composers and written sources of violin works were scanned. The biographies and composer identities of Louise Reichardt, Fanny Mendelssohn Hensel, Josephine Lang, Clara Wieck Schumann, Pauline Viardot-Garcia, Louise Dumont Farrenc, Louise Héritte-Viardot, Cecile Chaminade, Lili Boulanger, Amy Marcy Cheney Beach and Rebecca Clarke were investigated. It was observed that Fanny Mendelssohn Hensel, Clara Wieck Schumann, Pauline Viardot-Garcia, Louise Farrenc, Louise Héritte-Viardot, Cecile Chaminade, Lili Boulanger, Amy Marcy Cheney Beach and Rebecca Clarke, among the women composers examined within the scope of the study, wrote works in different forms that included the violin instrument in parallel with their work with master musicians and composers. As a result of the study, it has been revealed that there are a considerable number of violin works by women composers in the periods covered in the article. It is aimed to ensure that these works are evaluated within the scope of today's concert repertoire and education curriculum.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Performans Sanatları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Eurasian Journal of Music and Dance