Müzik eğitimi genel anlamda belli müziksel davranışları edindirmeyi hedefler. Bu davranışlardan biri olan Türk sanat müziği söyleme becerisi de belli müzikal alışkanlıkları kazandıkça gelişir. Devinişsel alan kapsamında hanendelik eğitimi ile sazendelik eğitimi birçok yönden benzerlik gösterir. Bu çalışmada hançere melekelerini kazanma ile sazendelik eğitimindeki teknik gelişim benzerliği esas alınmıştır. Ancak çalgı eğitiminde teknik açıdan ilerlemek için zorluk derecelerine göre seçilen saz eserleri eğitim malzemesi olarak birçok seçenek sunarken, hanende eğitiminde icracı, repertuvarın tamamına yayılmış olan geniş ve karmaşık bir teknik dağar ile karşı karşıya kalmaktadır. Bu yüzden çalgı eğitiminde kullanılan metodlarda nasıl tekniği geliştiren bölümler seçiliyorsa, hanendelik eğitiminde de repertuvarın tamamı yerine, şarkı söyleme becerisini geliştiren bölümlerin üzerinde durulabileceği öngörülmektedir. Bu bağlamda çalışma, literatür taraması ve betimsel analiz yöntemiyle sözlü repertuvarı ve çalgı metotlarını bu amaçla gözden geçirerek tespit edilen bölümlerin eğitim malzemesi olarak kullanımını konu almaktadır. 5 tip egzersiz grubu altında 27 egzersiz, model olarak belirlenmiştir. Sonuç olarak hanendelik eğitiminin bir parçasını oluşturan hançere egzersizleri, özel bir çalışma alanıdır ve repertuvar bu perspektifle gözden geçirilerek tespit edilen egzersizler örnek olarak gösterilmiştir. Şarkı söyleme etütlerine yönelik araştırma, hanendelik eğitimine metodik bir yaklaşım sunmaktadır.
Türk Sanat Müziği Müzik Eğitimi Hanendelik Hançere Egzersizleri Egzersiz Tespiti
Music education generally aims to acquire certain musical behaviors. The ability to sing traditional Turkish art music, which is one of these behaviors, also develops as certain musical habits are acquired. Within the scope of the psychomotor field, chanting training and instrument training are similar in many aspects. In this study, the similarity between gaining hançere skills and technical development in instrument training is taken as basis. However, while instrumental pieces selected according to their degree of difficulty offer many options as training material in order to advance technically in instrument training, in chant training the performer is faced with a wide and complex technical repertoire spread throughout the repertoire. Therefore, just as in the methods used in instrument training, sections that improve technique are selected, it is envisaged that in singing training, sections that improve singing skills can be emphasized instead of the entire repertoire. In this context, the study is about the use of the sections identified by reviewing the oral repertoire and instrumental methods through literature review and descriptive analysis for this purpose as educational material. 27 exercises were determined as models under 5 types of exercise groups. As a result, hançere exercises, which form a part of vocal training, are a special field of study, and the repertoire has been reviewed from this perspective and the identified exercises are shown as examples. Research into singing studies offers a methodical approach to singing training.
Turkish Art Music Music Education Singer Hançere Exercises Detection of Exercises
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Performans Sanatları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 25 |
Eurasian Journal of Music and Dance