Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL MEDYAYLA BİRLİKTE MARKANIN DİJİTALLEŞMESİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 10 - 21, 01.01.2019

Öz

İnternet, bir yandan marka yöneticilerine yeni görevler ekleyen, diğer taraftan pazarlama ve
markalaşma için benzersiz fırsatlar sunan bir veri aktarım kanalıdır. Bu bağlamda günümüzde giderek
daha fazla şirket dijital pazarlama ve dijital markalaşma alanındaki yeni teknolojileri, ürün ve
hizmetlerin imajını ve markasını yaratmanın, geliştirmenin ve tanıtmanın ana yollarından biri olarak
kullanmaktadır. Bugün, birçok marka için dijital marka tanıtımı şirket faaliyetleri için önemli
yerdedir. Bu süreçte sosyal medya kullanımının yaygınlaşması tanıtım faaliyetlerinin yürütülmesinde
güçlü bir araç olmaya başlamıştır. Artık markalar dijitalleşmeye başlamakta, dijital ortamda yürütülen
projelerin daha karlı olduğunu düşünmektedirler. Çalışmamızda dijital marka tanıtım sürecinde sosyal
medya kullanımının markalaşma sürecine etkileri açıklanacak ve örneklem olarak seçilen Beko
ürününün `Barcelona` ve `Adini Sen Koy` kampanyalarinın reklam analizi gerçekleştirilecektir.

Kaynakça

  • Aaker, D. (2003) Güçlü Markalar Yaratmak. Moskova: Grebennikov Yayınları. Altındal, M.(2004). Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkileri. Marmara Üniversitesi, Gazetecilik Bölümü, Bilişim Yüksek Lisans, İstanbul. Borca, G. (2002). Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı ?, İstanbul: Mediacat Kitapları Büyüközkan, Gülçin (2005). “Elektronik Marka Yönetimi.” Gaziantep: Marka Yönetimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı. Copeland, M.T. (1923). Relation Of Consumers’ Buying Habits To Marketing Methods. Harvard Business Review, Vol. 1 No.3, 282-289. Hennig-Thurau, T., Malthouse, E.C., Friege, C., Gensler, S., Lobschat, L., Rangaswamy, A. and Skiera, B. (2010), “The Impact Of New Media On Customer Relationships”, Journal of Service Research, Vol. 13 No. 3, pp. 311–330. Helm, C. and Jones, R. (2010), “Brand Governance The New Agenda in Brand Management”, Journal of Brand Management, Vol. 17, No. 8, pp. 545–547. Gardner, B. & Levy, S. (1955). The Product and The Brand. Harvard Business Review, Vol. 33 No.2, 33-39. Gao Q., Feng C. (2016). Branding with Social Media: User Gratifications, Usage Patterns, and Brand Message Content Strategies, Computers in Human Behavior, 63, 868–890, http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2018.06.022. Fournier, S. and Avery, J. (2011), “The Uninvited Brand”, Business Horizons, Vol. 54 No. 3, pp. 193– 207. Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons. Kapferer, J.-N.(2007). Marka Sonsuza Dek. Marka değerlerinin yaratılması, geliştirilmesi ve desteklenmesi: İngilizceden Çev: M.: Vershina. Karpat, I. (2000), Marka Yönetimi Süreci ve Tanıtımın Rolü. İzmir: T.C. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla ilişkiler Anabilim Dalı. Knapp, E. D. (2000). Marka Aklı. Çev: Azra Tuna Akartuna. İstanbul: Mediacat Yayınları. Nandan, S. (2005), “An Exploration of The Brand Identity-Brand Image Linkage: A Communications Perspective”, Journal of Brand Management, Vol. 12 No.4 pp. 264– 278. Noble, J. (2006). Branding: From a Commercial Perspective. Brand Management 13, (3:February). Richter, A., & Koch, M. (2007). Do social media marketing activities enhance customer equity? An empirical study of luxury fashion brand. Journal of Business Research. Smith, R.J. (1915). Market distribution discussion: J. Russell Smith. American Economic Review, Vol. 5 No.1, 157-158. Yengin, D. (2017). İletişim Çalışmalarında Araştırma Yöntemleri ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları. URL-1, https://www.koc.com.tr/tr-tr/hakkinda/kurucu-vehbi-koc, Erişim Tarihi : 01.11.2018. URL-2, https://www.beko.com.tr/kampanyalar/ , Erişim Tarihi : 05.09.2018. URL-3, http://www.dijitalajanslar.com/beko-gercek-zamanli-twitter-projesi-elclasico/ ,Erişim Tarihi: 01.11.2018. URL-4, https://mediacat.com/ , Erişim Tarihi: 10.09.2018. URL-5, https://webrazzi.com/, Erişim Tarihi: 02.10.2018. URL-6, https://www.campaigntr.com/beko-bebegi-camasir-makinesine-yikata-kuruta-diyor/, Erişim Tarihi: 04.10.2018.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İsmayilzada Laman Bu kişi benim 0000-0001-5462-3383

Özge Topçu Bu kişi benim 0000-0003-3729-7509

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2019
Gönderilme Tarihi 15 Kasım 2018
Kabul Tarihi 15 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Laman, İ., & Topçu, Ö. (2019). SOSYAL MEDYAYLA BİRLİKTE MARKANIN DİJİTALLEŞMESİ. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 3(1), 10-21.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png