Static anchors are generally used for the localization of Unknown Nodes (UNNs) in Wireless Sensor Networks (WSNs). However, it would be a more efficient approach to design a Mobile Anchor (MA) trajectory to cover all UNNs instead and to have the MA travel to broadcast its position at specific points along that trajectory. With this logic, many studies have been published in the literature in recent years. SCAN, HILBERT, SPIRAL, LMAT, Z-curve, H-curve, and M-curves static path planning models are examined in this study. The localization performances of these path planning models are compared with different performance evaluation criteria using the Weighted Centroid Localization (WCL) technique in the obstacle-presence scenario. The simulation results show the advantages of the H-curve model over existing schemes. The SPIRAL model performs worse than other models in the obstacle-presence scenario.
localization mobile anchor node assisted localization obstacle-handling path planning static path planning.
Kablosuz Algılayıcı Ağlar (Wireless Sensor Networks, WSNs)'de bilinmeyen düğümlerin yerelleştirilmesi işlemi için genellikle statik çapalar kullanılmaktadır. Ancak, bunun yerine bütün bilinmeyen düğümleri kapsayacak şekilde bir hareketli çapa yörüngesi tasarlamak ve hareketli çapayı bu yörünge boyunca konumunu belirli noktalarda yayınlamak üzere dolaştırmak, daha verimli bir yaklaşım olacaktır. Bu mantıkla, son yıllarda literatürde birçok çalışma yayınlanmıştır. Bu çalışmada, SCAN, HILBERT, SPIRAL, LMAT, Z-eğrisi, H- eğrisi ve M- eğrileri statik yol planlama modelleri incelenmiştir. Bu yol planlama modellerinin yerelleştirme performansları, düzgün şekilli engeller içeren ağlarda, Ağırlıklı Merkezi Yerelleştirme (Weighted Centroid Localization, WCL) tekniği kullanılarak farklı performans değerlendirme kriterleriyle karşılaştırılmıştır. Benzetim sonuçları, H-eğrisi modelinin mevcut şemalara göre avantajlarını göstermektedir. SPIRAL modeli ise düzgün şekilli engeller içeren senaryolarda diğer modellere göre daha kötü performans göstermektedir.
yerelleştirme hareketli çapa düğüm destekli yerelleştirme engel yönetimi yol planlama statik yol planlama.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 26 - Ejosat Özel Sayı 2021 (HORA) |