Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Geleneksel ve Teknoloji Temelli Yaklaşımların Değerlendirilmesi

Yıl 2021, Sayı: 27, 921 - 924, 30.11.2021
https://doi.org/10.31590/ejosat.954701

Öz

Küresel dinamiklerin etkisi ile insanların iş, eğitim, sağlık ve gezi gibi çeşitli amaçlarla başka ülkelere seyahat etmeleri her geçen gün artmaktadır. Şüphesiz insanların ziyaret ettikleri veya yaşadıkları diğer ülkelerde yaşadıkları en büyük zorluk dil konusunda olmaktadır. Yaşanan ülkenin kültürünü tanımak ve sağlıklı iletişim kurmak için dil öğrenimini bir gerekliliktir. Bu gereklilikten dolayı dil öğrenimine olan talep her geçen artmakta ve gerek bireyler gerekse devletler dil öğrenimi ve öğretimine önemli yatırımlar yapmaktadırlar. Eğitim başta olmak üzere, sağlık, turizm ve iş olanaklarının yüksek olmasından dolayı yabancılar tarafından yoğun şekilde tercih edilen Türkiye de şüphesiz dil öğrenimi anlamında önemli yatırımların yapıldığı ülkelerden biridir. Çeşitli sebeplerle Türkiye’ye gelen yabancılar, yaşayacakları ülkenin dilini öğrenmek için üniversitelerden, kurslardan ve teknolojik imkanlardan yararlanmaktadırlar. Bu çalışmada Türkçe Öğretim Merkezi (TÖMER) aracılığı ile Türkçe öğrenen yabancılarla görüşülmüştür. Çalışma TÖMER özelinde yabancılara Türkçe öğretiminde geleneksel ve teknoloji temelli yaklaşımların karşılaştırmalı değerlendirilmesi yapılmıştır.

Kaynakça

  • Abdu, A.-K. (2018). A review of technology integration in ELT: From CALL to MALL. Language Teaching and Educational Research, 1(1), 1-12.
  • Açıkgöz, F.Y., & Yalman, A. (2018). Dijital oyunların çocukların kişilik ve davranışları üzerinde etkisi: Gta 5 oyunu örneği. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (29), 163-180.
  • Arslan, M. (2009). Türkiye’de yabancı dil edinim sorunu ve yabancı dil olarak Türkçe. Paper presented at the 1st International Symposium on Sustainable Development.
  • Bahadorfar, M., & Omidvar, R. (2014). Technology in teaching speaking skill. Acme International Journal of Multidisciplinary Research, 2(4), 9-13.
  • Benson, V., & Avery, B. (2009). Embedding web 2.0 strategies in learning and teaching. In Web 2.0 (pp. 1-12): Springer.
  • Cakici, D. (2016). The use of ICT in teaching English as a foreign language. Participatory Educational Research, 4(2), 73-77.
  • Chilingaryan, K., & Zvereva, E. (2017). Methodology of flipped classroom as a learning technology in foreign language teaching. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 237, 1500-1504.
  • Demirel, Ö. (2003). Yabancı dil öğretimi. İstanbul: Pegem Yayıncılık.
  • Golonka, E. M., Bowles, A. R., Frank, V. M., Richardson, D. L., & Freynik, S. (2014). Technologies for foreign language learning: A review of technology types and their effectiveness. Computer assisted language learning, 27(1), 70-105.
  • Isisag, K. U. (2012). The positive effects of integrating ICT in foreign language teaching. Paper presented at the International Conference Proceedings. ICT for Language Learning.
  • Kartal, E. (2005). Çoklu-ortamlı yazılımların fransızcanın yabancı dil olarak öğretimindeki yeri ve işlevleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 231-244.
  • Kessler, G. (2018). Technology and the future of language teaching. Foreign language annals, 51(1), 205-218.
  • Shyamlee, S. D., & Phil, M. (2012). Use of technology in English language teaching and learning: An analysis. Paper presented at the International Conference on Language, Medias and Culture.
  • Taş, S., & Uğurlu, M. (2019). Dil eğitiminde teknoloji ve sosyal medya etkisi. In: İstanbul: Gece Akademi.
  • Yaman, M., & Bozdemir, O. (2005). Yabancı Dil Öğreniminde Teknolojik Yaklaşımlar. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi (12), 219-235.
  • Göçen, G. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yöntem. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (18), 23-48. DOI: 10.29000/rumelide.705499.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi, Ankara

The Evaluation of Traditional and Technology-Based Approaches in Teaching Turkish to Foreigners

Yıl 2021, Sayı: 27, 921 - 924, 30.11.2021
https://doi.org/10.31590/ejosat.954701

Öz

With the influence of global dynamics, people's travel to other countries for various purposes such as business, education, health, and travel is increasing day by day. The biggest challenge people face in other countries they visit or live in is in language. Language learning is a necessity to get to know the culture of the country and to communicate healthily. Due to this requirement, the demand for language learning is increasing day by day, and both individuals and governments are making significant investments in language learning and teaching. Republic of Turkey where is heavily preferred by foreigners due to its high health, tourism, and business opportunities, especially education, is one of the countries where significant investments are made in terms of language learning. Foreigners who come to Turkey for various reasons go to universities, courses and get the help of technological facilities to learn the language of their country of life. In this study, a semi-structured interview technique was applied to foreigners learning Turkish through Alanya Alaaddin KeykubatUniversity (ALKU) Turkish Teaching Center (TÖMER). The study was carried out in order to evaluate comparatively whether foreign students studying at ALKU TÖMER found traditional language learning methods or technology-based approaches more useful when learning Turkish as a foreign language.

Kaynakça

  • Abdu, A.-K. (2018). A review of technology integration in ELT: From CALL to MALL. Language Teaching and Educational Research, 1(1), 1-12.
  • Açıkgöz, F.Y., & Yalman, A. (2018). Dijital oyunların çocukların kişilik ve davranışları üzerinde etkisi: Gta 5 oyunu örneği. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (29), 163-180.
  • Arslan, M. (2009). Türkiye’de yabancı dil edinim sorunu ve yabancı dil olarak Türkçe. Paper presented at the 1st International Symposium on Sustainable Development.
  • Bahadorfar, M., & Omidvar, R. (2014). Technology in teaching speaking skill. Acme International Journal of Multidisciplinary Research, 2(4), 9-13.
  • Benson, V., & Avery, B. (2009). Embedding web 2.0 strategies in learning and teaching. In Web 2.0 (pp. 1-12): Springer.
  • Cakici, D. (2016). The use of ICT in teaching English as a foreign language. Participatory Educational Research, 4(2), 73-77.
  • Chilingaryan, K., & Zvereva, E. (2017). Methodology of flipped classroom as a learning technology in foreign language teaching. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 237, 1500-1504.
  • Demirel, Ö. (2003). Yabancı dil öğretimi. İstanbul: Pegem Yayıncılık.
  • Golonka, E. M., Bowles, A. R., Frank, V. M., Richardson, D. L., & Freynik, S. (2014). Technologies for foreign language learning: A review of technology types and their effectiveness. Computer assisted language learning, 27(1), 70-105.
  • Isisag, K. U. (2012). The positive effects of integrating ICT in foreign language teaching. Paper presented at the International Conference Proceedings. ICT for Language Learning.
  • Kartal, E. (2005). Çoklu-ortamlı yazılımların fransızcanın yabancı dil olarak öğretimindeki yeri ve işlevleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 231-244.
  • Kessler, G. (2018). Technology and the future of language teaching. Foreign language annals, 51(1), 205-218.
  • Shyamlee, S. D., & Phil, M. (2012). Use of technology in English language teaching and learning: An analysis. Paper presented at the International Conference on Language, Medias and Culture.
  • Taş, S., & Uğurlu, M. (2019). Dil eğitiminde teknoloji ve sosyal medya etkisi. In: İstanbul: Gece Akademi.
  • Yaman, M., & Bozdemir, O. (2005). Yabancı Dil Öğreniminde Teknolojik Yaklaşımlar. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi (12), 219-235.
  • Göçen, G. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yöntem. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (18), 23-48. DOI: 10.29000/rumelide.705499.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi, Ankara
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Çalışkan 0000-0002-6665-7510

Erken Görünüm Tarihi 29 Temmuz 2021
Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Çalışkan, E. (2021). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Geleneksel ve Teknoloji Temelli Yaklaşımların Değerlendirilmesi. Avrupa Bilim Ve Teknoloji Dergisi(27), 921-924. https://doi.org/10.31590/ejosat.954701