İletişimin ayrılmaz parçası olan duygular, farklı şekillerde (konuşma, jestler, yüz ifadeleri vb.) ortaya çıkmaktadır. Sosyal paylaşım platformlarında ise insanlar duygu ve düşüncelerini en çok metinsel paylaşımlar ile ifade etmektedir. İnsanların sosyal medya aracılığı ile paylaştığı metinler duygu durumları hakkında fikir vermektedir. Kişilik tespitinde duyguların sıklığının kişilik özellikleri ile ilişkili olduğunu gösteren birçok çalışma yapılmıştır. Dolayısıyla, sosyal medyada paylaşılan mesajlarda saklı olan duyguların tespiti ve ortaya çıkarılması önemlidir. Metinlerde saklı olan duygular kelime-duygu sözlükleriyle ortaya çıkarılabilmektedir. Bu sözlüklere baktığımızda en fazla sayıda duygu çıkarımı yapabilen NRC Duygu Sözlüğü, olumlu-olumsuz ile birlikte 8 farklı duyguyu ortaya çıkarabilmektedir. Ancak metin aracılığı ile duygularını yansıtan kişilerin duygularını, olumlu-olumsuz veya birkaç farklı duygu ile sınırlı tutmak çoğu zaman kişilik tespitinde yetersiz kalmaktadır. Bu çalışmada, paylaşılan metinlerden daha fazla duygu yakalamak için metinden olumlu-olumsuz ile birlikte (umut, kaygı, sevgi, karamsarlık, iyimserlik, öfke, korku, üzüntü vb.) 38 farklı duygu çıkarımı yapan NAYALex sözlüğü önerilmektedir. NRC Duygu Sözlüğüne ve Plutchik’in Temel Duyguların Psikoevrimsel Teorisine dayandırdığımız sözlüğümüzün her bir kelimesi 38 farklı duygudan en az biri ile ilişkilendirilmiş 6469 İngilizce kelimeden oluşmaktadır. Instagram kullanıcı paylaşımlarına ait 10000 farklı paylaşımdan oluşan veri setimiz üzerinde birtakım deneyler yaparak, NAYALex sözlüğümüzün uygulanabilirliği ve kullanılabilirliği gösterilmiştir. Diğer (LIWC, EmoSenticNet, NRC, Empath) duygu sözlükleriyle karşılaştırıldığında, sözlüğümüz Tiffany'nin belirttiği 154 duygu için %24,7 ile en kapsamlı duyguyu tespit edebilir.
Emotions, which are an integral part of communication, emerge in different ways (speech, gestures, facial expressions, etc.). On social sharing platforms, people express their feelings and thoughts mostly with textual shares. Textual sharings of people through social media give an idea about their emotional state.Many studies have been carried out showing that the frequency of emotions in personality inference is related to personality traits.Therefore, it is important to detect and reveal the emotions hidden in the messages shared on social media.Emotions are hidden in textual posts that people share via social media. It is crucial to detect and reveal the emotions hidden in the messages shared on social media. When we look at these lexicons, the NRC Emotion Lexicon, which can detect the greatest number of emotions, can reveal 8 different emotions in total, positive and negative. However, limiting the emotions of people who reflect their feelings through text to positive-negative or a few different emotions is often insufficient in personality determination. In this study, the NAYALex lexicon that can detect 38 different emotions (hope, anxiety, love, pessimism, optimism, anger, fear, sadness, etc.) from texts is proposed to recognize more emotions from shared texts. NRC Emotion Lexicon and each word of our lexicon, which we base on Plutchik'sPsychoevolutionary Theory of emotions, consists of 6469 English words associated with at least one of 38 different emotions. The applicability and usability of our NAYALexLexiconis demonstrated by conducting some experiments on our data set consisting of 10000 different posts belonging to Instagram users.Compared to other (LIWC, EmoSenticNet, NRC, Empath) emotion lexicons, our lexicon can detect the highest comprehensive emotion with 24.7% for the 154 emotions Tiffany stated.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Temmuz 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 27 |