Dünya Sağlık Örgütü'nün (WHO) Mart 2020'de Covid19 salgınını ilan etmesiyle başlayan pandemi süreci, pek çok sektörü olduğu gibi eğitim sektörünü de benzeri görülmemiş bir şekilde etkiledi. Covid19 nedeniyle yaşanan karantina döneminde insanlar duygularını ifade etmek ve kendilerini sakinleştirmenin bir yolunu bulmak için sosyal ağları her zamankinden daha fazla kullandılar. Günümüzde sosyal medya platformları insanların günlük yaşamları için ve politika gündemini belirlemede büyük önem taşımaktadır (Wu ve diğerleri, 2013). Özellikle pandemi dönemi ile birlikte çevrimiçi öğrenmenin artan yaygınlığı ve çevrimiçi öğrenme ile ilgili düzenli olarak sosyal medyada yer alan çok sayıda haber dikkate alındığında, Covid19 Salgını sırasında halkın çevrimiçi eğitime ilişkin görüşlerini öğrenmek için sosyal medya veri kaynaklarını kullanarak duygu analizi yöntemi kullanılmıştır. Veri kaynağı olarak Twitter seçilmiş ve Tweepy kütüphanesi kullanılarak metin madenciliği yapılmıştır. Koronavirüs ve uzaktan eğitimle ilgili gerekli hashtag'ler kullanılarak yalnızca İngilizce tweet'ler veri setinde yer almıştır. Toplanan veriler 03-05-2021 ile 31-05-2021 tarihleri arasındaki 5 haftaya aittir. Duygu analizi sonuçları ile toplumun çevrimiçi öğrenme konusundaki memnuniyetsizliği, beğenisi ve kaygıları yönetim tarafından hızlı bir şekilde öğrenilebilmesi ve eğitim ve öğretim hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yönelik stratejiler geliştirilmesi mümkündür. Bu çalışmada , yapılan duygu analizi sonuçları paylaşılmıştır.
The pandemic process, which started with the World Health Organization (WHO) declaring a Covid19 epidemic in March 2020, has affected the education sector in an unprecedented way, as it has many other sectors (World Health Organization, 2020). During the quarantine period due to Covid19, people have used social networks more than ever to express their feelings and find a way to calm themselves. Today, social media platforms are of great importance for their daily lives and in setting policy agenda (Wu et all, 2013). Considering the increasing prevalence of online learning and a large number of items that regularly appear about online learning on social media, especially with the pandemic period, sentiment analysis was used as a method to learn the opinions of the public on online education during Covid19 Outbreak. Twitter has been chosen as a data source and text mining has been conducted using Tweepy library. Only English tweets were mined using necessary hashtags related to coronavirus and distance learning. The collected data is 5 weeks from 03-05-2021 to 31-05-2021. With the results of sentiment analysis, it is possible to quickly learn the dissatisfaction, appreciation and concerns of the society about online learning by the management and to develop strategies to increase the quality of education and training services. In this study, the results of the sentiment analysis are provided.
covid-19 sentiment analysis online learning emotion analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 29 |