Intelligent agents, in addition to act as a cognitive tool, they can also to be designed as learning agents. In this way, they can learn the user's behavior from users' past behaviors. Learning agents can analyze the user's / student's behavior to a task, build a database of past activities, and suggest better strategies. This study provides a detailed review of interactive guidance using intelligent agents, and then introduces a concept model for a Conversation-based Turkish Python Integrated development environment (IDE) that can analyze user syntax errors and help them to correct errors. The model proposed in this study consists of three layers. These are user interface layer, middle layer, and Python interpreter layers. User interface layer consists of code editor and chatbot components. Middle layer includes code structural control subsystem, code error manager, and intelligent agent subsystems. The code structural control module analyzes conditions, loops, branching, and other types of program flow controls in the user's code. The code error manager analyzes the error outputs of the user code which is generated by the Python interpreter. The intelligent learner, on the other hand, uses these inferences to understand the reason for the student's error and convey the necessary actions to the user by the help of chatbot and suggest possible corrections. The proposed Integrated development environment (IDE) has a well-designed UI that can be easily adapted by newcomers. The coding editor can be used as a stand-alone desktop software, or it can also connect to a cloud storage to store user codes in the cloud. A web application is also planned for our proposed IDE. The teacher will be able to assign homework to the student over the web. The student will be able to view these assignments on the web, do the assignments in the desktop editor and send them back to the teacher over the web. In addition, each user’s error characteristics will be analyzed, the success of the learning will be measured, and the deficiencies of the students will be determined using the Intelligent Agent Subsystem.
Integrated Development Environments Chatbots Intelligent Agents
TÜBİTAK
118E882
This Project is supported by TUBITAK 1003 Prioritized Areas R&D Grant Program.
Zeki etmenler, bir bilişsel araç olarak hizmet etmenin yanı sıra, kullanıcıların geçmişteki davranışlarından hareketle kullanıcının davranış biçimini öğrenebilecek şekilde, yani öğrenen etmen olarak tasarlanabilirler. Bu şekilde tasarlanmış etmenler kullanıcının/öğrencinin bir göreve yaklaşımını analiz edebilir, geçmiş faaliyetler için bir veri tabanı oluşturabilir ve daha iyi stratejiler önerebilir. Bu çalışma, zeki etmenler ile etkileşimli yönlendirme çalışmaları hakkında detaylı bir inceleme sunmakta ve ardından kullanıcı hatalarını analiz edebilen diyalog tabanlı Türkçe Python kod editörü tasarımı için bir konsept model ortaya koymaktadır. Bu çalışmada önerilen sistem, üç katmanlı mimariye dayandırılmaktadır. Bu katmanlar kullanıcı arayüzü katmanı, orta katman ve Python yorumlayıcısı katmanlarıdır. Kullanıcı arayüzü katmanı; editör ve sohbet robotu bileşenlerinden oluşmaktadır. Orta katman; kod yapısal kontrol, kod hata yöneticisi ve öğrenen zeki etmen alt sistemlerini içerir. Kod yapısal kontrol modülü kullanıcının kodundaki koşul, döngü, dallanma ve diğer tür program akış kontrollerinin analizini yapar. Kod hata yöneticisi, kullanıcının yazdığı Python kodunun, Python yorumlayıcı tarafından çalıştırılması sonucunda elde edilen hata bildirimlerini analiz eder. Öğrenen zeki etmen ise bu çıkarımları kullanarak öğrencinin hatasının sebebini anlayarak bunları düzeltmesi için gereken işlemleri sohbet robotu aracılığıyla kullanıcıya aktarır ve olası düzeltmeler önerir. Önerilen geliştirme ortamının, kodlamaya yeni başlayanların kolay adapte olabileceği ergonomiye sahip olması planlanmıştır. Bu amaçla kullanıcıya yönlendirme sağlamak için diyalog tabanlı etmen içeren bir alt sistemin düşünülmüştür. Kodlama editörü tek başına bir masaüstü yazılım olarak kullanılabileceği gibi, yazılan kodları bulut ortamında depolama özelliğine de sahip olabilmektedir. Bulut ortamında eğitici/öğretmen tarafından kullanıcıya atanan ödevleri alabilme ve öğrencilerin çözümlerini tekrar eğiticiye gönderebilme özelliklerine sahip olması planlanmıştır. Ayrıca, her bir kullanıcının hata analizlerinin yapılabilmesine olanak sağlayarak öğrenmenin ne ölçüde gerçekleştiği ve öğrencilerin hangi konularda eksiklerinin olduğunun görülebilmesine olanak sağlayan bileşenler tasarlanmıştır.
Tümleşik Geliştirme Ortamları Sohbet Robotları Zeki Etmenler
118E882
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 118E882 |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 29 |