Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Student Attitude Towards Basic Design Education In Interior Design Departments

Yıl 2021, Sayı: 32, 353 - 361, 31.12.2021
https://doi.org/10.31590/ejosat.1039952

Öz

Abstract
Based on the fundamental that attitude can change with learning and experience, the study deals with student attitudes towards basic design education, which is given to students in the first year curriculum in design-related fields. Thus, it is aimed to identify possible differences in student attitudes at the beginning and end of the lesson. In order to determine the attitude towards the course in the study that created with qualitative method, two-stage survey study was applied in 2019-2020 Academic Year Fall Semester of Nuh Naci Yazgan University Interior Architecture and Environmental Design Department basic design education course. The first stage of the study was applied to 51 students in the third week of the semester, and the second stage to 45 students in the 14th week. The data obtained as a result of the survey were analyzed with the SPSS program and the findings were reached. In line with the results reached by the study, it is seen that students have generally positive attitudes towards basic design education, there is no meaningful attitude change in the second stage, only male students' attitudes towards the homework of the course have changed negatively. It is a positive situation that students have positive attitudes towards the lesson and not being biased, although they have just been introduced to the lesson.However, the negative attitude towards homework reveals the necessity of updating the method of the course considering today's student profile andexpectations.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Akşid, F., & Şahin, C. (2011). Coğrafya Öğretiminde Aktif Öğrenmenin Akademik Başarı ve Tutum Üzerine Etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi. 2(4), s.1-26.
  • Ayaydın, A., & Kurtuldu, K. (2010a). Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Yöntemleri Dersine İlişkin Tutumları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi. 10(2), s.1-8.
  • Ayaydın, A., & Kurtuldu, K. (2010b). Sanat Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 20(2), s.201-209.
  • Aydınlı, S., & Akpınar, İ. (2003). Heraclitus & The Design Studio. ITU Journal, a Architecture, Planning, Design, 58-72.
  • Aytekin, B. A. (2019). Temel Tasarım Kavramlarını Disiplinlerarası Okumak-1, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Aytekin, C. A. (2008). Resim-iş eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin anasanat atölye tercihleri ile temel tasarım dersine yönelik tutum, algı ve beklentileri arasındaki ilişki, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki. Kastamonu Eğitim Dergisi. 17(1), s.171-182.
  • Başbay, M., & Senemoğlu, N. (2009). Projeye Dayalı Öğretimin Akademik Benlik Kavramı ve Derse Yönelik Tutuma Etkisi1. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 55-66.
  • Birer, E. (2011). İlk Yıl Mimari Tasarım Stüdyosu Deneyimleri 1. Sınıfta İşler/1. Sınıf İşler, Mimari Tasarım Eğitimi Bütünleşme: 2 Ulusal Sempozyumu, 20-21.10.2011, İstanbul, s.1-14.
  • Dikmen, M., Tuncer, M., & Şimşek, M. (2018). Öğrenme Stilleri İle Öğrenmeye Yönelik Tutum Arasındaki İlişki. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi.11(57), s.388-400.
  • Dural, T. A. (1999). Theatre - Architecture - Education: Theatre As a Pradigm for Introductory Architectural Design Education. Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Eagly, A., & Chaiken, S. (2007). The Advantages of an Inclusive Definition of Attitude. Social Cognition, 25(5), 582-602.
  • Emsen, P., Kılıç, D. S., & Soran, H. (2011). An Examination of The Attitudes of Secondary School Students Towards Research Homeworks According to Different Variants. Procedia Social and Behavioral Sciences. 15(2011), s.2574-2577.
  • Esen, E., Elibol, G. C., & Koca, D. (2018). Basic Design Education and Bauhaus. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 8(1), 37-44.
  • Gökaydın, N. (2010). Temel Sanat Eğitimi. İstanbul: Bireysel ve Toplumsal Yaratıcılık Merkezi.
  • Hasırcı, Z., & Coşkun Onan, B. (2020). Anasanat Atölye Seçimleri ve Tutumlar Bağlamında Temel Tasarım Dersini Değerlendirmek. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 101-122.
  • Özer, B. (2009). Kültür Sanat Mimarlık. İstanbul: Yem Yayınevi.
  • Özkar, M. (2009). Soyut Düşünme ve Yaparak Öğrenme: Temel Tasarım Eğitiminin Amerika'daki Başlangıçları. A. Artun, & E. Aliçavuşoğlu içinde, Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı Türkiye'de Mimarlık, Sanat, Tasarım Eğitimi ve Bauhaus (s. 135-151). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Öztürk, Ö. B. (2007). İmgesel Aritmetik Yöntemiyle Mekan Tasarım ve Bir Tasarım Örneği. Sanatta Yeterlik Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Ranjan, M. (2005). Lessons from Bauhaus, Ulm and NID: Role of Basic Design in PG Education. DETM Conference at the National Institute of Design, (s. 1-15). Ahmedabad.
  • Sakallı Uğurlu, N. (2018). Sosyal Psikolojide Tutumlar ve Tutum Değişimi. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Seylan, A. (2005). Temel Tasarım. İstanbul: İletişim Yayınevi.
  • Taşkesen, S. (2019). Sanat Eğitimi Alan Öğrencilerin Temel Tasarım Dersine Yönelik Tutum ve Motivasyonları ile Akademik Başarı Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. EJER Congress (s. 1196-1197). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tülüce, E. A. (2016). Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin Görsel Sanatlar Öğretmeni Adaylarının Akademik Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Erzurum.
  • Uysal, E. (2015). Temel Tasarım Dersine İlişkin Öğrenci Görüşleri. edi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, 1(14), 51-65.
  • Yıldırım, İ. (2018). İç Mimarlık Bölümlerindeki Temel Tasarım Eğitiminin Teorik ve Pratik Yönden İçerik Analizi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü. Ankara.

İç Mimarlık Bölümlerindeki Temel Tasarım Eğitimine Yönelik Öğrenci Tutumu

Yıl 2021, Sayı: 32, 353 - 361, 31.12.2021
https://doi.org/10.31590/ejosat.1039952

Öz

Öğrenme ve deneyimle birlikte tutumun değişebileceği temelinden yola çıkan çalışma, tasarım ile ilgili alanlarda ilk yıl müfredatı kapsamında, öğrencilere temel tasarlama yeti ve becerilerini kazandırmak amacıyla verilen temel tasarım eğitimine yönelik öğrenci tutumunu ele almaktadır. Bu ele alış ile ders başlangıcında ve sonunda yani öğrenme sonucu öğrenci tutumlarında meydana gelebilecek olası farklılıkları belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nitel yöntemle oluşturulan çalışma ile Nuh Naci Yazgan Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü’nde ilk yıl eğitimi kapsamında verilen temel tasarım eğitimi dersinin 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılında derse yönelik tutumu tespit etmek amacıyla öğrencilere, iki aşamalı anket çalışması uygulanmıştır. Çalışmanın ilk aşaması yarıyılın üçüncü haftasında 51 öğrenciye, ikinci aşaması ise 14. hafta 45 öğrenciye uygulanmış, anket sonucu elde edilen veriler SPSS programıyla analiz edilerek bulgulara ulaşılmıştır. Çalışmada ulaşılan sonuçlar doğrultusunda, öğrencilerin temel tasarım eğitimine yönelik genel olarak olumlu tutumlara sahip oldukları, ikinci aşamada herhangi anlamlı bir tutum değişikliği olmadığı sadece erkek öğrencilerin zamanla dersin ödevlerine yönelik tutumlarının olumsuz yönde değiştiği görülmektedir. Öğrencilerin dersle yeni tanışmış olmalarına rağmen derse yönelik olumlu tutumlar beslemeleri ve önyargılı olmamaları olumlu olmakla birlikte, ikinci durumdaki olumsuzluk göz önünde bulundurularak dersin yöntemi ya da çalışmalarının günümüz öğrenci profili ve beklentilerinin dikkate alınarak güncellenmesi gerekliliklerini ortaya koymaktadır.

Abstract
Based on the fundamental that attitude can change with learning and experience, the study deals with student attitudes towards basic design education, which is given to students in the first year curriculum in design-related fields. Thus, it is aimed to identify possible differences in student attitudes at the beginning and end of the lesson. In order to determine the attitude towards the course in the study that created with qualitative method, two-stage survey study was applied in 2019-2020 Academic Year Fall Semester of Nuh Naci Yazgan University Interior Architecture and Environmental Design Department basic design education course. The first stage of the study was applied to 51 students in the third week of the semester, and the second stage to 45 students in the 14th week. The data obtained as a result of the survey were analyzed with the SPSS program and the findings were reached. In line with the results reached by the study, it is seen that students have generally positive attitudes towards basic design education, there is no meaningful attitude change in the second stage, only male students' attitudes towards the homework of the course have changed negatively. It is a positive situation that students have positive attitudes towards the lesson and not being biased, although they have just been introduced to the lesson.However, the negative attitude towards homework reveals the necessity of updating the method of the course considering today's student profile andexpectations.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Akşid, F., & Şahin, C. (2011). Coğrafya Öğretiminde Aktif Öğrenmenin Akademik Başarı ve Tutum Üzerine Etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi. 2(4), s.1-26.
  • Ayaydın, A., & Kurtuldu, K. (2010a). Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Yöntemleri Dersine İlişkin Tutumları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi. 10(2), s.1-8.
  • Ayaydın, A., & Kurtuldu, K. (2010b). Sanat Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 20(2), s.201-209.
  • Aydınlı, S., & Akpınar, İ. (2003). Heraclitus & The Design Studio. ITU Journal, a Architecture, Planning, Design, 58-72.
  • Aytekin, B. A. (2019). Temel Tasarım Kavramlarını Disiplinlerarası Okumak-1, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Aytekin, C. A. (2008). Resim-iş eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin anasanat atölye tercihleri ile temel tasarım dersine yönelik tutum, algı ve beklentileri arasındaki ilişki, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki. Kastamonu Eğitim Dergisi. 17(1), s.171-182.
  • Başbay, M., & Senemoğlu, N. (2009). Projeye Dayalı Öğretimin Akademik Benlik Kavramı ve Derse Yönelik Tutuma Etkisi1. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 55-66.
  • Birer, E. (2011). İlk Yıl Mimari Tasarım Stüdyosu Deneyimleri 1. Sınıfta İşler/1. Sınıf İşler, Mimari Tasarım Eğitimi Bütünleşme: 2 Ulusal Sempozyumu, 20-21.10.2011, İstanbul, s.1-14.
  • Dikmen, M., Tuncer, M., & Şimşek, M. (2018). Öğrenme Stilleri İle Öğrenmeye Yönelik Tutum Arasındaki İlişki. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi.11(57), s.388-400.
  • Dural, T. A. (1999). Theatre - Architecture - Education: Theatre As a Pradigm for Introductory Architectural Design Education. Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Eagly, A., & Chaiken, S. (2007). The Advantages of an Inclusive Definition of Attitude. Social Cognition, 25(5), 582-602.
  • Emsen, P., Kılıç, D. S., & Soran, H. (2011). An Examination of The Attitudes of Secondary School Students Towards Research Homeworks According to Different Variants. Procedia Social and Behavioral Sciences. 15(2011), s.2574-2577.
  • Esen, E., Elibol, G. C., & Koca, D. (2018). Basic Design Education and Bauhaus. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 8(1), 37-44.
  • Gökaydın, N. (2010). Temel Sanat Eğitimi. İstanbul: Bireysel ve Toplumsal Yaratıcılık Merkezi.
  • Hasırcı, Z., & Coşkun Onan, B. (2020). Anasanat Atölye Seçimleri ve Tutumlar Bağlamında Temel Tasarım Dersini Değerlendirmek. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 101-122.
  • Özer, B. (2009). Kültür Sanat Mimarlık. İstanbul: Yem Yayınevi.
  • Özkar, M. (2009). Soyut Düşünme ve Yaparak Öğrenme: Temel Tasarım Eğitiminin Amerika'daki Başlangıçları. A. Artun, & E. Aliçavuşoğlu içinde, Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı Türkiye'de Mimarlık, Sanat, Tasarım Eğitimi ve Bauhaus (s. 135-151). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Öztürk, Ö. B. (2007). İmgesel Aritmetik Yöntemiyle Mekan Tasarım ve Bir Tasarım Örneği. Sanatta Yeterlik Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Ranjan, M. (2005). Lessons from Bauhaus, Ulm and NID: Role of Basic Design in PG Education. DETM Conference at the National Institute of Design, (s. 1-15). Ahmedabad.
  • Sakallı Uğurlu, N. (2018). Sosyal Psikolojide Tutumlar ve Tutum Değişimi. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Seylan, A. (2005). Temel Tasarım. İstanbul: İletişim Yayınevi.
  • Taşkesen, S. (2019). Sanat Eğitimi Alan Öğrencilerin Temel Tasarım Dersine Yönelik Tutum ve Motivasyonları ile Akademik Başarı Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. EJER Congress (s. 1196-1197). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tülüce, E. A. (2016). Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin Görsel Sanatlar Öğretmeni Adaylarının Akademik Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Erzurum.
  • Uysal, E. (2015). Temel Tasarım Dersine İlişkin Öğrenci Görüşleri. edi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, 1(14), 51-65.
  • Yıldırım, İ. (2018). İç Mimarlık Bölümlerindeki Temel Tasarım Eğitiminin Teorik ve Pratik Yönden İçerik Analizi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü. Ankara.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İpek Yıldırım 0000-0001-8782-9943

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Yıldırım, İ. (2021). İç Mimarlık Bölümlerindeki Temel Tasarım Eğitimine Yönelik Öğrenci Tutumu. Avrupa Bilim Ve Teknoloji Dergisi(32), 353-361. https://doi.org/10.31590/ejosat.1039952