Bu araştırma masa tenisi temel hareketlilik becerilerinin geliştirilmesinde mobil öğrenmenin etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma deneysel bir çalışma olup, kontrol deney gruplu ön test/son test modeli araştırmanın modelini oluşturmaktadır. Giresun Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü'nde 8 hafta süreyle öğrenim gören 30 öğrenci, 15 kontrol ve 15 deney grubundan oluşmaktadır. Deney grubunda her iki grubun temel hareketlere ilişkin psikomotor becerilerini ölçmek için “Masa Tenisi Beceri Analizi Gözlem Formu” ve “Masa tenisi temel beceriler mobil öğrenme programı” ölçme aracı olarak masa tenisi topları kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler elektronik ortama aktarılmış ve SPSS (versiyon 22) istatistik paket programında analiz edilmiştir. Verilerin çözümünde Mann-Whitney U istatistik tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen sonuçlara göre kontrol ve deney grubunu oluşturan Giresun Üniversitesi öğrencilerinin toplam psikomotor beceri puanları karşılaştırıldığında her iki grubun puanları arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, mobil öğrenme yöntemleri ve masa tenisi yer hareketi mobil eğitim programları, öğrencilerin psikomotor becerilerini önemli ölçüde artırmıştır. Bu nedenle mobil öğrenme yönteminin kullanılmasının öğrenme yöntemine olumlu etki ettiği varsayılmıştır.
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ KURULU
EĞT-BAP-A-230218-59
Giresun Üniversitesi Bilimsel Araştırma Proje Kurulu’na verdiği destekten ötürü teşekkür ederiz.
This research was conducted to determine the effect of mobile learning in the development of Table tennis basic mobility skills (Forehand, Backhand, Service). The research is an experimental study, and the pre-test / post-test model with the control experiment group constitutes the model of the research. It consists of 30 students, 15 control and 15 experimental groups studying at the Department of Physical Education and Sports Teaching in Giresun University for 8 weeks. " Table Tennis Skill Analysis Observation Form" and " Table tennis basic skills mobile learning program " were used in the experimental group to measure psycho-motor skills related to basic movements of both groups of table tennis balls as a measurement tool. The data obtained in the research were transferred to electronic medium and analyzed in SPSS (version 22) statistical package program. Mann Whitney U statistical technique was utilized in solving the data.
According to the results obtained at the end of the research, when the total psychomotor skill scores of Giresun University students, who formed the control and experimental groups, were compared, it was seen that there was a significant difference between the scores of both groups in favor of the control group (p> 0.05). In conclusion, mobile learning methods and table tennis ground motion mobile training programs significantly increased the psycho-motor skills of the students. Therefore, it was supposed that the learning method was positively affected by using the mobile learning method.
EĞT-BAP-A-230218-59
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | EĞT-BAP-A-230218-59 |
Erken Görünüm Tarihi | 10 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 51 |