Meslek
Yüksekokulları nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan, belirli bir mesleğe
yönelik eğitim ve öğretim veren kurumlardır. İş dünyasının ihtiyacı olan ara
elemanı sağlamak üzere kurulan bu okulların sektörün beklentilerine cevap
vermediği, iş dünyası tarafından birçok kez dile getirilmiştir. Bunun sonucu
olarak, Üniversiteler mesleki eğitime gereken önemin verilmesi konusunda
çalışmalar yapmaya başlamıştır. Örneğin, bazı Üniversiteler uygulamalı eğitime
ağırlık veren pilot MYO’lar oluşturmuştur. Ardından da three master
uygulamasına geçmiştir. Böylece mesleki
eğitimin kalitesinin arttırılması için yeni yöntem ve metotlar
geliştirilmiştir. Ancak, eğitim kalitesinin arttırılması yönündeki bu çabaların
yanında eğitim alacak öğrencilerin de kalitesinin arttırılması gerekmektedir. Meslek yüksekokullarına yerleşen öğrencilerin
bir kısmının sınavsız geçiş sistemi ile gelmesi, sınav ile gelen öğrencilerin
de düşük puanlarla okullara yerleşmesi ile eğitiminde istenen kalite
yakalanamamıştır. Dolayısıyla, birçok olumsuz faktörün bir araya gelmesi sonucu
sınavsız geçiş uygulamasından 2017 yılı itibariyle vazgeçilmiştir. Sınavsız geçiş sisteminin kaldırılması
Mesleki eğitimi olumlu veya olumsuz etkilerinin ne olacağı önümüzdeki yıllarda
görülecektir.
Çalışmada sınavsız
geçiş ile gelen öğrencilerle, ÖSS sınavı ile gelen öğrencilerin başarı
durumları arasındaki farklılıkları ortaya çıkarmak ve kaldırılan sınavsız geçiş
uygulaması ile ilgili değerlendirmeler yapmak çalışmanın ana amaçlarıdır.
Çalışma, Çanakkale Onsekiz Mart
Üniversitesi, Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Büro Yönetimi ve
Yönetici Asistanlığı Programı öğrencileri temel alınarak yapılmıştır. Büro
Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı öğrencilerinin başarı düzeyleri
Meslek Yüksekokullarına yerleştirilme türlerine göre (sınavlı-sınavsız geçiş)
incelenmiştir. Bulgular değerlendirilerek sonuç ve önerilerde bulunulmuştur.
Sınavsız Geçiş Başarı Düzeyi Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
Vocational Schools are institutions that aim at raising qualified human power and provide education and training for a specific profession. It has been mentioned many times by the business world that these schools which were established to provide the intermediate staff that the business world needs do not respond to the industry expectations. As a result, the Universities have begun to work on giving the necessary training for vocational training. For example, some universities have created the pilot vocational schools (VOCs) that give practical training intensively. They then went on to apply three masters. Thus, new methods and innovations have been developed to increase the quality of vocational education. However, in addition to these efforts to increase the quality of education, the quality of the students who will be trained also needs to be increased. The fact that some of the students who are placed in the vocational schools come through the examination-free transition system and some students who come through exam with low scores has caused that the desired quality has not been obtained in their education. Consequently, the combination of many negative factors has resulted in the abandonment of the transition without examination in 2017. The fact that the removal of the examination-free transition system will reveal what the positive or negative effects of vocational training will be in the coming years.
The main aim of the study is to reveal the differences between the successes of the students who come with the examination-free transition and the students who come through the Examination carried out by the Student Selection and Placement Examination (SSPE-OSYS) and make evaluations about the transition without examination removed.
The study has been carried out through the students selected as the baseline of Çanakkale Onsekiz Mart University, Vocational School of Social Sciences, Office Management and Executive Assistance Program. The success levels of students of the Office Management and Executive Assistance Program has been examined according to the types of placement in the
Vocational Schools (with or without examination transition). Findings have been evaluated and conclusions and suggestions have been made.
Examination-Free Transition Achievement Level Office Management and Executive Assistant
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2017 |
Gönderilme Tarihi | 23 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |