Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 48 - 56, 26.08.2018

Öz

Kaynakça

  • Afrey, J. ve Putnam, T. (1992). The Industrial Heritage: Managing Resources and Uses. Butler & Tanner Lts. Frome and London.
  • Altınoluk, U. (1998). Binaların Yeniden Kullanımı: Program-Tasarım-Uygulama-Kullanım. Yapı Endüstri Merkezi, İstanbul
  • Blockley, M. (1999). Preservation, restoration and presentation of the industrial heritage: a case study of the Iron bridge Gorge. Managing Historic Sites and Buildings: Reconciling Presentation and Preservation, der. G. Chitty vd D. Baker,Londra: Routledge
  • Evren, G. (1998). Demiryolu. İstanbul: Birsen Yayınevi.
  • Günaydın, L. (2015). Demiryolu bisikleti: günümüzde kullanılmayan Kırklareli-Büyük Mandıra demiryolu hattı için öneriler. Electronic Journal of Vocational Colleges, The Latest Trends in Engineering, 86-93.
  • Palmer, M. ve Neaverson, P. (1998). Industrial archaeology: principles and practice. Londra: Routledge. Yıldız, A. (2013).Kırklareli-Babaeski gar binalarının mimari ve yapısal analizi. SDU International Journal of Technologic Sciences, 5(1,) 51-61.
  • Wicks, F. (2010). Credit to bicycle. Mechanical Engineering (The Magazine of ASME). 51(609), 21-26.

DEMİR YOLU BİSİKLETİ TASARIMI VE İMALATI

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 48 - 56, 26.08.2018

Öz

Bu çalışmada,
Kırklareli’nde demir yolu bisikleti kavramının uygulanması bakımından özgün
demir yolu bisikleti imalatı yapılmıştır. Yapılan çalışmada tek kullanıcı, çift
kullanıcı ve engelli kullanıcılara uygun olarak elektrikli veya standart
bisikletlerin kolaylıkla demir yolu bisikletine dönüşümü sağlanmıştır. İmalatı
yapılan demir yolu bisikletinin bilgisayar tabanlı tasarım programında mukavemet
analizleri yapılmıştır. Günümüzde kullanılmayan Kırklareli-Büyük Mandıra demir yolu
mirasının korunması, canlandırılması ve turizm açısından yerel ekonomiye
kazandırılması hedeflenmiştir. Ayrıca bisiklet kullanımının ve buna bağlı
turizm etkinliklerinin yükselen çevrecilik ve artan bilinç ile birlikte popüler
seyahat modu olarak sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlaması beklenmektedir.

Kaynakça

  • Afrey, J. ve Putnam, T. (1992). The Industrial Heritage: Managing Resources and Uses. Butler & Tanner Lts. Frome and London.
  • Altınoluk, U. (1998). Binaların Yeniden Kullanımı: Program-Tasarım-Uygulama-Kullanım. Yapı Endüstri Merkezi, İstanbul
  • Blockley, M. (1999). Preservation, restoration and presentation of the industrial heritage: a case study of the Iron bridge Gorge. Managing Historic Sites and Buildings: Reconciling Presentation and Preservation, der. G. Chitty vd D. Baker,Londra: Routledge
  • Evren, G. (1998). Demiryolu. İstanbul: Birsen Yayınevi.
  • Günaydın, L. (2015). Demiryolu bisikleti: günümüzde kullanılmayan Kırklareli-Büyük Mandıra demiryolu hattı için öneriler. Electronic Journal of Vocational Colleges, The Latest Trends in Engineering, 86-93.
  • Palmer, M. ve Neaverson, P. (1998). Industrial archaeology: principles and practice. Londra: Routledge. Yıldız, A. (2013).Kırklareli-Babaeski gar binalarının mimari ve yapısal analizi. SDU International Journal of Technologic Sciences, 5(1,) 51-61.
  • Wicks, F. (2010). Credit to bicycle. Mechanical Engineering (The Magazine of ASME). 51(609), 21-26.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil Kılıç

Levent Günaydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Ağustos 2018
Gönderilme Tarihi 20 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kılıç, H., & Günaydın, L. (2018). DEMİR YOLU BİSİKLETİ TASARIMI VE İMALATI. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 8(1), 48-56.