BibTex RIS Kaynak Göster

BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK EĞİTİMİ ALMAKTA OLAN ÖĞRENCİLERİN KARİYER PLANLAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 3, - , 01.08.2014
https://doi.org/10.1501/OTAM_0000000402

Öz

This study compare career planning perspectives of Office Administration and Secretaryship programmes students in terms of gender and age. To that end, in order to determine the theoretical framework of issue, in the light of datas that will obtain after literature searching, questionnaire will be applied with fieldwork upon analysing of views about career planning of students. Two-years degree students who continue their education in Office Administration and Secretaryship programmes in Dumlupınar University are main mass of study. It has identified there is not an important difference between views opinions about student’s career planning according to their gender and age in the results of analysis

Kaynakça

  • planlama; bireysel kariyer amaçlarının ve bu amaçlara ulaşmak için gereken amaçların belirlenmesi sürecidir.”, 2.
  • “Kariyer planlamanın temeli, çalışma yaşamı ile ilgili amaçların oluşturulmasıdır.”, 4. “Kariyer planlama bireyi
  • motive eder, mesleğinde ilerlemesini sağlar.”, 11. “Kariyer planlama, kariyerde ulaşmak istenen hedefe,
  • ulaşmayı kolaylaştıracak bir haritadır.”, 13. “Ne istediğine karar vermenin yolu, kişinin kendini tanımasından
  • geçer.”, 14. “Hedef belirleme, kişilerin geleceğe yönelik amaçlarını belirlenmesine ve karar vermesine yardım
  • eder.”, 19. “Bireyin, güçlü ve zayıf yönlerini bilmesi kariyer planlamada etkilidir.” ve 22. “Kariyer yapmak
  • isteyenler, sürekli fırsat arayışındadır.” sorularında eşitlik olmadığı tespit edilmiştir. Bu sorular için H0
  • reddedilmiştir. Öğrencilerin yaşlarına göre kariyer planlamalarına bakış açılarındaki farklılık olup olmadığı ile ilgili yapılan
  • anova testinde ise önem derecesi( significant) 0,05’ ten küçük olan 1. “Kariyer planlama; bireysel kariyer
  • amaçlarının ve bu amaçlara ulaşmak için gereken amaçların belirlenmesi sürecidir.” ve 23. “Çalışan için kariyerden
  • çok, iş garantisi önemlidir.” sorularına verilen cevapların eşit olmadığı tespit edilmiş ve H0 reddedilmiştir. Öneriler Büro yönetimi ve sekreterlik öğrencilerinin kariyer planlamaları konusunda çalışmalar yapmak, sadece
  • öğrenciler için değil, aynı zamanda öğrencilere kariyer imkânı sağlayacak yöneticilere de önemli veriler
  • sağlayacaktır. Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü öğrencilerinin etkin ve verimli bir iş ortamında çalışmasını ve
  • iş hayatında daha başarılı olmalarını hedefleyen kariyer planlama ile ilgili öneriler aşağıdaki gibi sıralanabilir: Büro yönetimi ve sekreterlik bölümünün bulunduğu okullarda, öğrencileri kariyer konusunda
  • bilgilendirmek ve şirketlere yeni mezunları bildirmek için kariyer günleri düzenlenebilir. Öğrencilerin kariyer çalışmalarına destek vermek için üniversite - sanayi iş birliği oluşturularak
  • öğrencilere iş imkânları sağlanabilir. Kariyer planlaması konusunda büro yönetimi ve sekreterlik öğrencilerine verilen eğitimlerin yanında, iş
  • adamları da üniversitede verilecek kariyer planlaması konusundaki programlara davet edilebilir. Öğrencilerin kariyer konusundaki eksiklikleri tespit edilerek, öğrenciler bu konularla bilinçlendirilebilir. Öğrencilere kariyer konusunda sadece maddi değil, psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını da karşılayacak
  • fırsatlar sunulabilir. Öğrencilerin bireysel ve mesleki gelişimleri için kurumdan beklentileri dikkate alınarak, öğrencilerin
  • kariyer planlama uygulamaları yakından takip edilmelidir. Öğrencilerin kariyer seçimlerini hangi faktörlerin etkilediği belirlenerek, öğrencilerin kariyer seçimlerinin
  • bilinçli ve programlı olarak desteklenmesi sağlanabilir. Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı bölümü olan okullarda İnsan Kaynakları ve kariyer kulübü kurularak,
  • bu kulüp araçlığıyla faaliyetler gerçekleştirilebilir. Öğrencilerin derslerine ek olarak halkla ilişkiler, insan kaynakları ders içeriklerine kariyer planlama
  • eklenebileceği gibi bu şekilde bir ders de açılabilir. Her okulda öğrencileri kariyer planlama ile ilgili bilgilendirmesi için bölüm hocalarından biri danışman
  • olarak atanabilir. Öğrencilerin ihtiyaçları tespit edilmeli ve bu doğrultuda kariyer planlama çalışmaları yapılmalıdır. Öğrencilerin staj defterlerinde staj süreleri boyunca bilgilenmek amaçlı çalıştıkları işyerinde “eğer
  • devamlı çalışsalardı nasıl bir kariyer planları olurdu” şeklinde zorunlu bir bölümün olması sağlanabilir.
  • Acar, S. ve Gürsoy, H. (2009). Büro Yöneticilerinin Mobil ve Kablosuz İletişim Araçları Tercihini Etkileyen
  • Faktörler ve E-Öğrenme Ortamlarının Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler
  • Dergisi, Yıl:1, Cilt:1, Sayı:2, 59-81.
  • Anafarta, N. (2001). Orta Düzey Yöneticilerin Kariye Planlamasına Bireysel Perspektif. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi.,(2),1-17.
  • Anafarta, N. (2002). Bireysel Kariyer Danışmanı Olarak Rehber. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler
  • Dergisi., (3), 115-130.
  • Aytaç, S. (2005). Çalışma Yaşamında Kariyer Yönetimi Planlaması Gelişimi ve Sorunları 2. Baskı. Bursa: 4 Nokta
  • Matbaacılık Ltd. Sti.
  • Barutçugil, İsmet. (2004). Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi (pp. 320-321). İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • Bayraktaroğlu, Serkan.(2006). İnsan Kaynakları Yönetimi. Sakarya: Gazi Kitabevi.
  • Dale S., BEACH. (1980). The Management Of People at Work (pp. 20). New York: McMillan Publishing Co.
  • Demirbilek, Tunç. (1994). Örgütlerde Kariyer Danışmanlığı Hizmetleri, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari
  • Bilimler Fakültesi, 9(2), 72.
  • Gati, I.,Krausz, M. ve Osipow, S.H. (1996). A taxonomy of difficulties in careerdecision making. Journal of
  • CounselingPsychology, 43(4), 510-526.
  • Rood , Allan. (1965). Realizing Your Executive Potential (pp.78-79). Mc-Graw-Hill Inc.
  • Sabuncuoğlu Z (1994) Personel Yönetimi. Bursa: Rota Ofset. VII. Baskı, 70-72.
  • Sağdıç, M. ve Demirkaya, H. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Gelişim Planlarına İlişkin Yaklaşımları.
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 233-246.
  • Sümer C (1999) İnsan Kaynakları Yönetimi Etkinliği Olarak Örgütsel Kariyer Planlama ve Geliştirme. Türk
  • Psikoloji Bülteni, 4 (9), 62-65.
  • Şimşek, Şerif., ve diğerleri. (2004). Kariyer Yönetimi (pp. 14). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Taşlıyan, M. ve diğerleri. (2011). İnsan Kaynakları Yönetiminde Kariyer Planlama ve Kariyer Yönetimi: İİBF
  • Öğrencileri Üzerinde Bir Alan Araştırması Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3(2), ISSN: 1309 -8039 (Online) 231-241.

BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK EĞİTİMİ ALMAKTA OLAN ÖĞRENCİLERİN KARİYER PLANLAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 3, - , 01.08.2014
https://doi.org/10.1501/OTAM_0000000402

Öz

Bu araştırmada büro yönetimi ve sekreterlik programında halen öğrenimleri devam eden ön lisans öğrencilerinin kariyer planlamasına açılarını cinsiyetlerine ve yaşlarına göre karşılaştırmaktır. Bu amaçla konunun kuramsal çerçevesini belirlemeye yönelik olarak literatür taramasının ardından elde edilen veriler ışığında öğrencilerin kariyer planlamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi üzerine saha çalışması ile anket uygulanmıştır. Çalışmanın ana kütlesi Dumlupınar Üniversitesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik programlarında öğrenimlerine devam eden ön lisans öğrencileridir. Analiz sonucunda öğrencilerin cinsiyetlerine ve yaşlarına göre kariyer planlamalarına ilişkin görüşleri arasında önemli bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir

Kaynakça

  • planlama; bireysel kariyer amaçlarının ve bu amaçlara ulaşmak için gereken amaçların belirlenmesi sürecidir.”, 2.
  • “Kariyer planlamanın temeli, çalışma yaşamı ile ilgili amaçların oluşturulmasıdır.”, 4. “Kariyer planlama bireyi
  • motive eder, mesleğinde ilerlemesini sağlar.”, 11. “Kariyer planlama, kariyerde ulaşmak istenen hedefe,
  • ulaşmayı kolaylaştıracak bir haritadır.”, 13. “Ne istediğine karar vermenin yolu, kişinin kendini tanımasından
  • geçer.”, 14. “Hedef belirleme, kişilerin geleceğe yönelik amaçlarını belirlenmesine ve karar vermesine yardım
  • eder.”, 19. “Bireyin, güçlü ve zayıf yönlerini bilmesi kariyer planlamada etkilidir.” ve 22. “Kariyer yapmak
  • isteyenler, sürekli fırsat arayışındadır.” sorularında eşitlik olmadığı tespit edilmiştir. Bu sorular için H0
  • reddedilmiştir. Öğrencilerin yaşlarına göre kariyer planlamalarına bakış açılarındaki farklılık olup olmadığı ile ilgili yapılan
  • anova testinde ise önem derecesi( significant) 0,05’ ten küçük olan 1. “Kariyer planlama; bireysel kariyer
  • amaçlarının ve bu amaçlara ulaşmak için gereken amaçların belirlenmesi sürecidir.” ve 23. “Çalışan için kariyerden
  • çok, iş garantisi önemlidir.” sorularına verilen cevapların eşit olmadığı tespit edilmiş ve H0 reddedilmiştir. Öneriler Büro yönetimi ve sekreterlik öğrencilerinin kariyer planlamaları konusunda çalışmalar yapmak, sadece
  • öğrenciler için değil, aynı zamanda öğrencilere kariyer imkânı sağlayacak yöneticilere de önemli veriler
  • sağlayacaktır. Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü öğrencilerinin etkin ve verimli bir iş ortamında çalışmasını ve
  • iş hayatında daha başarılı olmalarını hedefleyen kariyer planlama ile ilgili öneriler aşağıdaki gibi sıralanabilir: Büro yönetimi ve sekreterlik bölümünün bulunduğu okullarda, öğrencileri kariyer konusunda
  • bilgilendirmek ve şirketlere yeni mezunları bildirmek için kariyer günleri düzenlenebilir. Öğrencilerin kariyer çalışmalarına destek vermek için üniversite - sanayi iş birliği oluşturularak
  • öğrencilere iş imkânları sağlanabilir. Kariyer planlaması konusunda büro yönetimi ve sekreterlik öğrencilerine verilen eğitimlerin yanında, iş
  • adamları da üniversitede verilecek kariyer planlaması konusundaki programlara davet edilebilir. Öğrencilerin kariyer konusundaki eksiklikleri tespit edilerek, öğrenciler bu konularla bilinçlendirilebilir. Öğrencilere kariyer konusunda sadece maddi değil, psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını da karşılayacak
  • fırsatlar sunulabilir. Öğrencilerin bireysel ve mesleki gelişimleri için kurumdan beklentileri dikkate alınarak, öğrencilerin
  • kariyer planlama uygulamaları yakından takip edilmelidir. Öğrencilerin kariyer seçimlerini hangi faktörlerin etkilediği belirlenerek, öğrencilerin kariyer seçimlerinin
  • bilinçli ve programlı olarak desteklenmesi sağlanabilir. Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı bölümü olan okullarda İnsan Kaynakları ve kariyer kulübü kurularak,
  • bu kulüp araçlığıyla faaliyetler gerçekleştirilebilir. Öğrencilerin derslerine ek olarak halkla ilişkiler, insan kaynakları ders içeriklerine kariyer planlama
  • eklenebileceği gibi bu şekilde bir ders de açılabilir. Her okulda öğrencileri kariyer planlama ile ilgili bilgilendirmesi için bölüm hocalarından biri danışman
  • olarak atanabilir. Öğrencilerin ihtiyaçları tespit edilmeli ve bu doğrultuda kariyer planlama çalışmaları yapılmalıdır. Öğrencilerin staj defterlerinde staj süreleri boyunca bilgilenmek amaçlı çalıştıkları işyerinde “eğer
  • devamlı çalışsalardı nasıl bir kariyer planları olurdu” şeklinde zorunlu bir bölümün olması sağlanabilir.
  • Acar, S. ve Gürsoy, H. (2009). Büro Yöneticilerinin Mobil ve Kablosuz İletişim Araçları Tercihini Etkileyen
  • Faktörler ve E-Öğrenme Ortamlarının Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler
  • Dergisi, Yıl:1, Cilt:1, Sayı:2, 59-81.
  • Anafarta, N. (2001). Orta Düzey Yöneticilerin Kariye Planlamasına Bireysel Perspektif. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi.,(2),1-17.
  • Anafarta, N. (2002). Bireysel Kariyer Danışmanı Olarak Rehber. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler
  • Dergisi., (3), 115-130.
  • Aytaç, S. (2005). Çalışma Yaşamında Kariyer Yönetimi Planlaması Gelişimi ve Sorunları 2. Baskı. Bursa: 4 Nokta
  • Matbaacılık Ltd. Sti.
  • Barutçugil, İsmet. (2004). Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi (pp. 320-321). İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • Bayraktaroğlu, Serkan.(2006). İnsan Kaynakları Yönetimi. Sakarya: Gazi Kitabevi.
  • Dale S., BEACH. (1980). The Management Of People at Work (pp. 20). New York: McMillan Publishing Co.
  • Demirbilek, Tunç. (1994). Örgütlerde Kariyer Danışmanlığı Hizmetleri, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari
  • Bilimler Fakültesi, 9(2), 72.
  • Gati, I.,Krausz, M. ve Osipow, S.H. (1996). A taxonomy of difficulties in careerdecision making. Journal of
  • CounselingPsychology, 43(4), 510-526.
  • Rood , Allan. (1965). Realizing Your Executive Potential (pp.78-79). Mc-Graw-Hill Inc.
  • Sabuncuoğlu Z (1994) Personel Yönetimi. Bursa: Rota Ofset. VII. Baskı, 70-72.
  • Sağdıç, M. ve Demirkaya, H. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Gelişim Planlarına İlişkin Yaklaşımları.
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 233-246.
  • Sümer C (1999) İnsan Kaynakları Yönetimi Etkinliği Olarak Örgütsel Kariyer Planlama ve Geliştirme. Türk
  • Psikoloji Bülteni, 4 (9), 62-65.
  • Şimşek, Şerif., ve diğerleri. (2004). Kariyer Yönetimi (pp. 14). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Taşlıyan, M. ve diğerleri. (2011). İnsan Kaynakları Yönetiminde Kariyer Planlama ve Kariyer Yönetimi: İİBF
  • Öğrencileri Üzerinde Bir Alan Araştırması Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3(2), ISSN: 1309 -8039 (Online) 231-241.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hülya Çınar Bu kişi benim

Selma Özden Bu kişi benim

Ömür Özkuk Bu kişi benim

Filiz Çokay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2014
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çınar, H., Özden, S., Özkuk, Ö., Çokay, F. (2014). BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK EĞİTİMİ ALMAKTA OLAN ÖĞRENCİLERİN KARİYER PLANLAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4(3). https://doi.org/10.1501/OTAM_0000000402