In order to identify an activity or a business as a job, it requires certain characteristics. Secretaryship has emerged after industry revolution as a result of the need in organizations and businesses especially in the twentieth century, and it has carried out its educable and transmissible accumulation of knowledge to present day. It has been a matter of curiosity recently, why secretaryship is chosen as university education. The aim of this study is to make clear whether students choose this job as a career depending on the effect of many demographical reasons. The study centers on the students and graduates of Kirklareli University office management and executive assistance departments. Moreover, the perspectives of the participants about the job have been evaluated by means of many factors according to their sex, graduation condition and vocational condition
Bir uğraş alanının ya da işin meslek olarak tanımlanabilmesi için bir takım özelliklere sahip olması gerekir. Bu özelliklerin başında öğretilebilir bilgi birikimi gelmektedir. Sekreterlik, özellikle 20. Yüzyılda, sanayi devriminin etkisi ile organizasyonlar ve işletmelerdeki ihtiyaç sonucu ortaya çıkmış ve yıllar içerisinde öğretilebilir ve aktarılabilir bilgi birikimini de beraberinde yeni yüzyıllara taşımıştır. Bugün üniversite düzeyinde eğitimi verilen sekreterlik mesleğinin tercih edilmesindeki sebepler merak konusu olmaktadır. Öğrencilerin bu mesleği bir kariyer olarak tercih etmelerinin çeşitli demografik özelliklerin etkisine bağlı olarak gelişip gelişmediğinin belirlenmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Kırklareli Üniversitesi’nin Meslek Yüksekokullarında Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı okumakta olan öğrenciler ve mezunlar bu araştırmanın evrenini oluşturmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 3 |